DKNY Spring 2007



Bilder: Glamour

I det näst nyaste nr av Elle, som jag lånade av Nora, fastnade jag för den här väskan, som kommer från DKNY. Jag tycker att den är riktigt snygg. Tänk nu till sommarn som badväska, eller som en rymlig väska på stan bara. Jag är inte så förtjust i färgen, men jag hade faktiskt tänkt testa och sy den.

Jag har ett svart bomullstyg hemma, och en grov dragkedja som jag hade tänkt sy en klänning av, álá Acnes fodral. Jag får köpa till lite extra tyg och sy  väskan också. Jag tror att det kan bli bra!



Bild: Acne

P.S Glöm inte att rösta på Nora!(nr. 3)

/Lisa ♥


Budget eller lyx?

107635-415

Budget eller lyx? Orginalsidenskorna från Ash (895kr) eller kopiorna från Wedins (349kr)?

Själv tycker jag att orginalen är finast, men tyvärr är dom ju lite dyra. Så om jag skulle köpa ett par så skulle det få bli kopiorna från Wedins. Jag tycker iaf att dom har gjort en jättefin kopia och dom blir nog införskaffade i Göteborg nästa(?) vecka. :) 
 
/Nora♥

Bästa stilen

Jag tror inte att det är sant! Jag har kommit till final i Aftonbladets " bästa stilen", men den här bilden. Och jag är verkligen i behov av en ny mobil, så läget kunde inte komma bättre. Så nu får ni röstaröstaröösta på mig, Nr 3!!! 

/ Nora♥

Stockholmstripp v.10

Nu på sportlovet v.10, bär det av till Stockholm några dagar. Jag hoppas på bra shopping, och det blir kul att träffa Sara. Här är en lista på saker som jag vill ha:

· En body, har länge velat ha en, men har inte hittat den rätta. Jag har sett många fina på HM, men då har det inte funnits i min strl etc. Men nu ska jag se till att jag hittar en.
· Byxdress, från Monki.
· Tygskor, mina gamla röda, har börjat gjort sitt. Dags för ett par nya fräscha.
· Jeans, något som man inte kan få för många av. Gillar verkligen mina Cheap Mondays Scyskraper, jag skulle vilja ha dem i en annan färg. Eller till och med satsar jag på Eiffeltower, fast det kanske blir lite för extremt för min smak. Vad tycker ni? Acne har iaf ett par rikigt snygga jeans. Ankelkorta, med lite ljusare tvätt. Perfekt nu till våren, och lite kyligare sommarkvällar, mmmh säger jag bara..



Bilder: Acne och La Redoute

/Lisa ♥


Dagens kläder

Har varit en sväng på stan idag, och hittade delar av skokollektionen på H&M. Väldigt utspritt och slarvigt hade dom satt ut skorna, nej, sånt gillar vi inte

Iallafall så hittade jag de oranga men inte i orange, utan i grönt och svart. Jag som vill ha de i orange! Men de gröna var också jättefina och är någon jag skulle kunna tänka mig. :)

Känner starkt för att kolla på tv ikväll, men melodifestvalen är inte riktigt min grej. Vad kollar ni på ikväll? 

 För gångs skull lägger jag ut dagens kläder, var länge sen nu, men jag och Lisa var ute och fotade lite i kylan.  :)


107635-410


Shorts, köpta i somras, H&M
Hängsel, ?
Strumpbyxor Lindex
Skor, Cheapo
Linnen, Jc (bästa baslinnerna!)
Jacka, H&M
Benvärmare, Lisas balettkläder.

Hängslerna och shortsen hade jag på skolavslutningen i sjuan, och det kändes kul att plocka fram dom igen till lite vintrigare kläder. :)


Uppt. 11.05. Har nu skickat in outfiten till Aftonbladets "bästa stilen tävling" Är vekligen i behov av en ny mobil!

/ Nora♥


Gott och blandat

I höstas då jag praoade på Kharma, kom killarna in från Merde med vår/sommar kollektionen. Då fick jag chans att prova några av plaggen.

Jag är väl inte så jätteimponerad av deras kollektion, men det känns kul att jag fick prova plaggen, innan de ens kommit ut i butik. Just då hade jag aldrig sett snyggare kläder, men nu under de fem månaderna som har gått, har jag helt annan syn på kollektionen. Men det var iaf en kul grej!

Här är mina favvisar!


Bilder: Merde


/Lisa ♥





107635-407
Så söta! Verkligen min stil om jag får säga det själv, röda tygskor med hjärtan. Skulle förresten behöva ett par nya röda tygskor, mina är nämligen halvererade. Och det är verkligen ett måste för mig. Synd bara att vi inte har Topshop här, skulle vara välbehövligt...
 

Förresten, ett nytt ballt märkte. Nocopy heter det och gör skid/snowboardkläder. Skitsnygga tryck! Kolla in det här.
Kvällen tillbringas hemma hos Linnea med Middag och Let´s Dance. Är dock inte så insatt med det är alltid kul att titta :) 

Vad gör ni ikväll?


/Nora ♥

Erik Lindvall

I det senaste nr av Glamour la jag särskilt märke till modereportaget "Lång i rocken", med bilder tagna av Erik Lindvall. Jag fastnade verkligen för hans kreativa foton, och när jag kikade lite i några äldre nr, så såg jag att han har tidigare fotat för Glamour.

Han är väldigt duktig, och han lyckas få fram mycket ur det lilla, eller hur jag ska förklara det? Han har mycket avskalade bilder, men de tilltalar mig, för jag är ju som sagt väldigt avskalad i min smak.

De här bilderna hittade jag i hans portfolio.



Fotograf: Erik Lindvall

/Lisa ♥

H&M satsar skor

Hm♥Skor

  



Kan det bli bättre? H&M har kommit med en alldeles underbar skokollektion! Rena drömmen för oss som inte har så mycket pengar men älskar skor!

Alla har ju sin egen charm, men jag gillar de oranga och de rosa mest. Så himla fin färg på båda två! De rosa är de lite Barbiekänsla över tycker jag, och de oranga har så snygg modell och det tål att upprepas, färgen. Skulle pigga upp vilken outfit som helst!

/Nora♥

Inspirationsalbum

Som svar på Camillas fråga, om det var någon som hade några bra tips hur man gör ett snyggtinspirationsalbum, visar vi vårt. 

Noras inspirationssida



Tips om du vill göra ett eget inspirationsalbum

1. Ta dig tid. Förvänta dig inte att det ska bli klart på en kväll, utan ha lite tålamod. Man är ju inte alltid på samma humör och det bli ju destå roligare om albumet visar flera sidor av dig!
2. Samla bilder. Sätt dig ner och kolla i lite tidningar, eller om du får syn på en snygg bild så, klipp ut! Om du har ett litet lager med bilder så blir det lättare att se vad som passar ihop, och man får fler ideer.
3. Inte bara nya bilder. Vi tycker att det är viktigt att inspirationsalbumet ska vara så personligt som möjligt, och ta bilder från både gamla och nya tidningar. På så sätt blir det inte bara "trend-bilder" heller. 
4. Ta med egna foton! Foton från en resa t ex, som vår shoppingresa till stockholm. Eller kanske från en kväll med kompisarna då du kände dig extra snygg!
5. Svart album. Vitt går också bra, men vi skulle tipsa om ett svart. Med svart bakrund framhävs bilderna bättre.
 6. Färgpennor. Med tunna färgpennor kan du infoga små kommentarer brevid bilderna eller bara dekorera lite.  

Lycka till! :)

/Nora&Lisa ♥

Vackert

Har tidigare inte kollat in Your weekend fashion shop så noga, trots att den länge legat i favoriter. Men har just kikat igenom sortimentet ordentligt, och visst fanns det en del godbitar. En del saker är det verkligen låga priser på, som klänningen ida Sjöstedt t ex, så jag antar att det är "last seson" But who cares?

Här är iaf några favvisar! :)

107635-369

Kjol från Whyred, 837 kr.  Min absoluta favorit! Tycker att den är otroligt fin, tyvärr lite dyr för mig, men hade jag pengarna skulle jag slå till direkt. En finfin investering till våren/sommaren!

Burfitt

Kappa, Burfitt 1497 kr. Skitsnygg modell, älskar kragen!



Blus, See by Chloé, 2195 kr.
Tröjklänning, Rodebjer, 475 kr.
Klänning, Ida Sjöstedt, 425 kr.
Tuptopp, Rodebjer, 275 kr.


/ Nora♥

Nya jeans

Nya jeans, nya favoriter? Det är Nora, som jag ska tacka! Det var hon som "upptäckte" jeansen från början(då till fullt pris) och tyckte att de var snygga. Jag höll med, de var asballa. Hon kunde dock inte ha dem, så då var det inget att göra.

Senare (ännu en gång Noras upptäckt) var det på rea för 49 kr, jag fattade inte varför ingen köpte dem!? Men idag, var det nere på 29 kr! Jag kunde inte låta bli att testa dem, och jag blev såklart kär. Det var ju faktiskt "Noras jeans" från början, men hon "gav" dem till mig. Tack Nora!



Jeans- Gina Tricot

/Lisa ♥


Lila hästar

107635-360Från HM


Att en blå klänningen med lila hästar på är något jag alltid velat haft är det ingen tvekan om har jag just insett. Det är just det som fattas i  min garderob när jag vaknar på morgonen, ställer mig framför garderoben och ska välja kläder men inte hittar någonting. Det är inte den vackraste syn jag sett, förresten hatar jag hästar, men den och jag hör lixom ihop.

Är den inte bedårande?


/ Nora♥




Muffins is the new black

                              107635-359

Efter nylig besatthet av Dagensmuffin.se så var vi tvungen att testa lite. Det blev minimuffins med choklad och sconesmuffins. Det blev riktigt gott faktiskt! Nästa gång får det nog bli.. de här!

Fast nu blir det nog plugg resten av kvällen, och just det jag(Nora) ska sy klart en klänningen jag håller på med! Resultat får ni se senare! :)


Jag kan dock tilllägga att vi inte var några skönheter när vi bakade, urtvättade H&M-linnen i strl. 34 är ingen höjdare.


/Nora & Lisa ♥

Klockrent

Gud, vad snygga man kan vara! De är verkligen snygga från top till tå, eller hennes väska var sådär, men det gör inget, för resten vara bara klockrent! Gillar verkligen hennes jacka, den hade volym, men är ändå väldigt lättburen. Och skorna är ju bara för söta, Victoria (som jag också ibland brukar nämna som hårstylist) har likadana.

Det är ju så snyggt när killar har väska. När ska de fatta att det inte är bögigt!? Den påminner faktiskt lite om min väska. Och om jag inte har fel, så kommer hans skepparkavaj från HM. Snyggt med dragkedjan som detalj.

107635-358

Bild: Hel-looks

/Lisa ♥

Marängsviss

107635-357
Jag hittar väldigt sälla någonting jag tycker om på Gina tricot, men den här tycker jag var riktigt fin! Det skira tyget och det fina blommiga mönstret passar mig utmärkt i smaken!

 Det ända jag tvekar på är att Gina Tricot är typ hela Sundsvalls favoritbutik, och jag vill inte se ut som alla andra! Men det kanske funkar ändå, för det hängde lite undangömt och jag tycker inte riktigt att den ser ut som något som Sundsvallsborna brukar falla för :)


/Nora♥                                                                                                                                


                                                                                                                                


Monki do it

107635-356

Är dom inte hur balla som helst?! Här på Cecilia B. Jonsson. Och det är förstås tightsen jag menar och inte tunikan. Dom kommer från Monki och kostar runt 100 kr om jag inte minns fel. Vilket kap säger jag bara. Jag ska till Göteborg och hälsa på Amanda på sportlovet så då blir det defenitivt ett köp! Så fult men ändå så snyggt. Som Emma säger, Det fula förför. Kunde inte sagt det bättre själv. Jag är iallafall helt betagen!
Vad tycks om metallic-trenden? Något ni kommer att haka på?

Förresten, ser ni tjejen bakom? Hon skulle verkligen ha prickat in en underbar outfit med svart klänning i fin modell och de guldiga pumpsen om hon hade skippat (guess what) dom hudfärgade strumpbyxorna? Finns det någon fulare?! Nej!  

/ Nora♥

Lisa goes Gunde Svan

Så här sportig har jag inte varit på länge! I fredags åkte jag och Linnea längdskidor. Jag som inte har stått på ett par längskidor på typ fyra år, skulle nu åka 7 km helt plötsligt.

Mamma hade precis vallat mina skidor så jag tänkte att det skulle gå jättebra. I början gick det bra, eftersom att jag åkte på en raksträcka, men sedan när jag åkte i uppför- och nedförs backarna gick det inte lika bra längre! Nedför gick det hur snabbt som helst, jag for ur spåret och vips låg jag i djupsnön. Uppför gled jag bara bakåt, och mina armar var helt slut efter allt åkande. Vi hade jättekul tillsammans, men jobbigt var det, fast fikapauserna var nog ändå bäst! Någon annan som har erövrat skidspåren i år?



Snart vankas Åre med konfirmationsgruppen. Det är ju hur kallt som helst, så jag skulle behöva en stor och mysig jacka álá Fjällräven. Mamma har haft en blå, men den är väl borta för länge sen. Någon av dessa två, fast i en annan färg kanske, skulle jag kunna tänka mig ha. Får spana om någon skulle kunna tänkas finnas på rea, vem vet..

107635-352107635-355

Bilder: Fjällräven

/Lisa ♥

Sötast i stan


107635-350

Varför vill man ha allt när man inte får köpa något?! Till Thailand bär det av om en och en halv månad, så jag håller på att spara tills dess. Självklart är det då nu alla godbitarna dyker upp. Dagens största last är den här tröjan från Asos . Är den inte söt med sina fickor och de fina knapparna? Fast jag måste härda till den 25:e....

/ Nora♥

Velour SS 2007

Pappa ringde mig idag, då jag satt och fikade semlor hemma hos Nora, med lite för mycket mandelmassa och grädde på. Känner mig lite uppsvälld(!) Iaf, han berättade att vår nya dator hade kommit. Så nu sitter jag här med vår betydligt snyggare och snabbare dator. En till bra sak är att vi fick tillbaka vår engelskauppgift idag, och vad är det jag får då? Jo, MVG! Känner mig väldigt nöjd över min prestation.

Men nog pratat om det. Tänkte visa mina favoriter bland Velour Women Spring/Summer Collection 2007. Fast deras killkollektion var inte helt fel den heller. Men jag var inte så förtjust i deras val på modell och det gör faktiskt ganska mycket. Men jag är ändå lika förälskad i deras enkla, men ändå så speciella plagg.

107635-344107635-346107635-345107635-347

Bilder: Velour

/Lisa ♥


Sommarfin

107635-338107635-337

H&M har kommit in med lite nya vårnyheter. Jag föll för den här direkt och det lutar mot köp.  Visst är den söt? Skulle passa finfint till skolavslutningen. Skorna på bilden var ju inte heller fy skam.  

Förresten, koden 7376 ger 25% på valfri vara!

/ Nora♥

Kändisskap och shopping

Ja, det kan faktiskt också hända oss dödliga! Jag har fått hem en gratisprodukt från Dr. Hauschka. För länge sen, ja, i december skickade jag ett mejl till Dr. Hauschka, eftersom att jag tidigare hade skrivit ett inlägg om deras ansiktsolja. Jag tänkte väl inte mer på det. Men nu fick jag svar, där de tackade för mitt mejl, och ville skicka den nya "Volume mascara" som lanseras nu i februari. Jag kände mig betydelsefull, och kände mig faktiskt lite..stolt! Sånt här händer bara de mer "populära" bloggarna, som t.ex rar.

Mascaran var riktigt bra! Den klumpade inte, som volymmascaror brukar, och den separerade fransarna till ett snyggt resultat!




I helgen blev det shopping! På lördagen åkte jag och mamma först ut till Erikshjälpen, där hittade jag ett par klassiska Ray Ban. De var i väldigt bra skick, utan repor och de låg i ett fint skinnfodral. 159 kr, det kallar jag ett kap!



Vi åkte tillbaka till stan där vi mötte Victoria. Mamma bjöd på lunch, och alla blev mätta och glada. Victoria skulle köpa ett tuptopplinne på Gina Tricot till kvällen, så jag passade på att svepa över reastället. Jag hittade ett helt okej tubtopplinne/klänning för 49 kr, så jag slog till. Den var i storlek large, men den var lätt att sy in. Jag köpte också ett silverarmband från Indiska, har ett likadant i guld sen förut.

Idag var jag på stan med Nora. Vi hade en jättemysig shoppingrunda, men fika och allt! Jag köpte en svart långärmad, och en grå t-shirt från HM, Divided. Den långärmade tänkte jag ha under min nya tubtopp.



Och visst är den lilla fickan söt?

/Lisa ♥

Ellegalan


"Hetaste skvallret från Elle-galan. Detta kommer från en "deep throat"-källa djupt inne i organisationen. Ebba von Sydow hade inte tilldelats en plats på front row under galan. Alldeles när galan började tassade hon fram och snodde åt sig en plats ändå. Arrangörerna blev förvirrade. Skulle de gå fram mitt i brinnande föreställning, knacka henne på ryggen och be henne avlägsna sig? Nej, de kunde de inte göra. Ebba fick sitta kvar där vid front row. Fastän hon inte var bjuden. Men det mycket pinsamt, alltsammans.

Vad vuxna människor är beredda att göra för att synas"

...skrev Alex  Schulman i sin blogg på Stureplan.se. Sant? Ja,man undrar ju. Men även om det kanske inte var det mest rätta etc. gjort av Ebba, så är det väl ändå en sån sak som tar henne framåt i karriären? För visst lade man märke till henne när hon satt längst fram och såg ut att ha väldigt roligt.

En sak var det jag funderade på angående placeringen, Caroline Winberg, typ fem rader bakåt? Ett stort fejs som henne borde väl ändå få mer plats tycker man.

Så, om det är sant som sagt, tycker ni att det var ett smart karriärsdrag av Ebba eller bara dumt? Själv satsar jag på karriärsdrag...

/ Nora♥ 


Jävla H&M

Jag vill ha! Har länge letat efter en sån sån här jacka, militärgrön och lite vårig. Och vad hnder ät jag äntligen hittar en på H&Ms herravdelning?! Small är det minsta och jag behöver Xsmall som inte ens finns i sortimentet!

Det är så otroligt störande när man hittat ett plagg man vill ha och sedan kruxar det sig. Men jag antar att det är bara att gillar läget.(Men först ska jag sura)
 Det är ingen som har sett en liknande till ett rimligt pris någonstans? Alla tips är mycket välkomna!

107635-324
/ Nora ♥

RSS 2.0