Bloggvärldenviruset

Nu tänkte jag lista lite saker, som vi bloggare gärna lämner lite extra noga.

  • Latte. Att dricka latte, det är tydligen riktigt värt att blogga om.
  • Ben&Jerry. Äter du Ben&Jerry är du riktigt fashion i bloggvärlden. Helst ska du säga att du ska vara med dina bästa vänner idag, Ben och Jerry, ni krypa ner under täcket hela dagen.
  • Men man kan ju inte leka med Ben&Jerry, utan att kolla på Sex and the City. Nej det går ju inte, SATC ska såklart vara med.

Så, är du ny i bloggvärlden? Då har du en sammanfattning. Börja ditt första inlägg med: Dagen började med att jag drack en riktigt god latte, jag klarar mig inte utan den! Men nu ska det bli skönt att krypa ner under täcket med mina trogna vänner B&N, och kolla igenom heela SATCboxen!

Nu säger jag inte att det är fel med allt det här. Nej, jag skulle inte ha något imot det. MEN, det blir så sjukt hypat! Helt plötsligt vill alla göra sådant, fast de aldrig har sett Sex and the City förut, och aldrig gillat kaffe heller.


Nora


saturday

107635-1267
107635-1268

Body: H&M trend, köpt av Ragnhild. (Hon har sjukt snygga bilder den där)
Kjol: Present från Lisa.
Peacemärke: Glitter
Strumpbyxor: Hörrni det bryr sig ingen om.
Sjal: Vero Moda
Jacka: Sydd av Amanda
Till: Svarta såklart ankelboots, och den väskan jag alltid har nivet.

Så här såg jag ut i lördags. Fast jag var glad, inte sur som jag ser ut på bildena. Ja, det var kallt, men jag var inte ute så mycket, det är inte riktigt min grej att vara ute på vintern.  Hörrni, jag vill ha en ny hårfärg också, tips?

Nu ska jag göra chokladbollssmet, puss och godnatt!
Nora

Snyggis

107635-1266

Idag har jag sett på Grease. Jag fattar inte, dom är sjukt snygg dom dära, speciellt Sandy på slutet. Jag vill också ha helsvart, byxor som man måste sys in i, tubtopp, ball skinnjacka, smutsblont lockigt hår, och röda läppar. Ja det vill jag minsann.

Those dancing days

Det blev en kort dag idag, vi slutade redan vid halv tolv. Men inte är jag ledig för det! Matteprov på onsdag i geometri, skitkul. Jag tog tag i matten nu när jag kom hem, men körde fast efter två tal. Hur räknar man ut höjden på en kon? Det skulle jag allt bra vilja veta, men ingen kan berätta för mig.

Det här blir inte ett speciellt givande inlägg, men jag kan berätta att skorna blev jättefina, jag halkar inte. Eftersom jag inte har nåt bättre för mig kan bjuda på två bilder. En på mig för ovanlighetens skull.

image1263
image1261

Lisa

When the light shines on you

Jag och Nora lekte i mitt rum en dag, hon lekte med min garderob, jag lekte med skuggorna.

image1256
image1259
image1260

Lisa

Snöänglar

image1229

Sjukt fin bild på Caroline Winberg. Å andra sidan så är hon jämt sjukt snygg. Jag tänker på snöänglar och rosa/lila täckoveraller när jag ser henne. På ett väldigt positivt sätt såklart.

Åååhh

107635-1255

Titta titta vad jag hitta! Eller mamma hitta, hon försökte dra någon historia om att sälja på tradera, men de kan hon ju bara glömma. En brosch från Cristian Dior, 1953. Mitt hjärta smalt. Inte bara av den fina fina fina broschen, utan den söta förpackningen också. Nog för att jag aldrig skulle våga ha den på mig, men nu ska jag se till att den vårdas ömt.


Ps. Har lagt ut mina gråa ankelboots på Tradera, check it out!


Jag älskar sommaren och min röda kjol

107635-1252
107635-1253

Det här är nog den bästa kjolen jag har. Har väldigt många i min kjollåda, men det här är den finaste. Har dock inte haft den på länge, jag tycker inte om svart, vitt och rött på vintern, för då måste jag ha skor som bryter av i en annan färg, men jag har bara svarta skor som passar till den och jag kan ha på vintern...Nej nu vet jag, ska nog ha den till mina rosa/vita Nikesneakers imorgon! 
 
Vilket är erat favortiplagg?

Puss! ♥
Nora

Bloggkollis

Det är med bloggkoll är ju sjukt bra! Jaja, jag vet att jag är efter med att blogga om de, men jag trodde inte riktigt på det från början, se så fel man kan ha. För er som inte vet vad de är, så hittar ni det här, och det går ut på att man prenumenerar på sina favoritbloggar, och kan se där vilka som har upptaderat. Skitsmart!

Idag så har vi varit på gymnasiebesök hela dagen, inte så mycket klokare för de, men de lutar mot HV Mode/design (haha, bloggklyscha!) Vi som kommer från Höglunda tycker bara att alla andra skolor är så fula! Bara för vi är van med världens bästa<3

Puss!
Nora


Datorfunderingar

Jag behöver hjälp allihopa! Det är nämligen så att vi ska köpa en bärbar dator, och jag vet att många av er använder det, och därför skulle jag vilja ha lite tips; Märke? Storlek? Jag är ganska off på det här området, så jag behöver all den hjälp jag kan få!

image1251
Skriv gärna en kommentar, vad använder du för bärbar dator?

Lisa

Sunday. sunday

107635-1250

I helgen har jag varit på teatern nästan hela tiden. Utbildning och grejer, najs. Det är jättejättekallt ute, jag vill inte de! Jag vill kunna gå omkring såhär, som man kunde i september. Med bara ben, fin klänning, och öppna höga skor, och en skinnjacka som inte värmer, tillsammans med en roligt kväll. Men de kan man inte i november, då ska man tydligen sitta och frysa fast man är inne och ha varma kläder som man inte vill ha.

Nora

Sådant som jag aldrig glömmer

image1249

Nora, och jag skrattandes i bakrunden, med en blå turban på huvudet.

Lisa

Ingen seger utan strid

Jag har ett problem, eller jag hade ett problem. Vinterskor. Jag ville ha ett par snygga vinterskor, helst två par. Mamma ville också att jag skulle ha ett par snygga vinterskor, eller t.o.m två par. Däremot vill mamma att mina skor ska vara gjorda av riktigt skinn, och ha en bra gummisula. Det är där problemet ligger. Alla, verkligen alla snygga vinterskor, är gjorda i fejkmaterial! Hur tänker tillverkarna? Men efter många om och men, kom vi fram till en kompromiss.

image1248
Dessa Jodphursliknande snyggingarna, i fejkskinn från Bianco. Nu inlämnade hos skomakarn för utbytning av klacken, till en gummiklack. Detta mina vänner, kallar jag en kompromiss!

P.S Traderas utbud är inte helt fel det heller.

Lisa

När det blir varma sommardar

image1246
image1247

Jag gillar snö, jag gillar jul, jag gillar allt det mysiga. Men när jag tittade igenom gamla bilder, som jag knäppte på Nora i våras längtar jag tillbaka till värmen igen.

Lisa

Shorts och sånt

107635-1245

Jag har tänkt på den sak. Förut tyckte jag att det här med shorts och strumpbyxor inte var ok! (iof var det rättså flitigt använt av mig förra vintern, kanske just därför.) Men vem har sagt något om jeansshorts och strumpbyxor? Det gillar jag mina vänner.  Hon den här Facehuntertjejen vet vad hon pratar om minsann, och Kling har inte heller helt fel. Men jag funderar fortfarande på en sak, undrar om jag tycker att det är skitsnyggt, eller rent av bara okej? Det kan jag som den svaga individ jag är, för tillfället inte komma på, eftersom jag är ganska schizofren på den punken. Ena sekunden är det skitsnyggt, andra okej. Det är mitt klyva blogghjärta som talar. Det här blev en väldigt lång text, kanske onödig också, men jag heter inte Per Gessle och tycker att en låt bara ska vara två minuter lång för att få en lyssnare (läsare) att inte bli uttråkad. Du har fel inställning, Gessle, det är nog dags att du börjar skriva intressant musik, eftersom du är ekonomiskt beronde av det du skriver, men det är inte jag, så jag får skriva långa och ointressanda inlägg. Ps. Du har ful frisyr också, Gessle. Ds.

Ps 2. Det här inlägget blev ganska konstigt och slutade inte alls vad det skulle börja med, men det gör inget.
Ps 3. Jag har tänkt klart. Jag tycker inte att det är okej, jag tycker att det är snyggt, riktigt snyggt.

Nora

Stickigt

image1242
image1244
image1243

Jag köpte den berömda stickkreationen från Indiska på lovet, och jag har invigt mina nya stövlar från Myrorna. Så här såg jag alltså ut i söndags.

Stickkreation, Indiska
Långärmad, H&M
Dansbenvärmarna
Stövlar, Secondhand

+ jackan och väskan

Lisa

Vinter

image1241
Bild: The Sartorialist

Så här skulle jag också velat se ut en kall vinterdag som denna. Med en ullkappa, och en Marc Jacobspåse slängd över axeln.

Lisa

Det här är nog en av det finaste bilderna som finns

107635-1240
De två bästa som man inte kan se sig mätt på.

Intresserad?

107635-1236
(Som på första bilden, likande på andra, men inte riktigt.)

Fick rätt bra respons på fejkskinnkjolen som jag sydde till Amanda när hon fyllde år. Och nu funderar jag på, om någon skulle vara intresserad ifall och tog mått och sydde till försäljning? Ska försöka fixa fram en bättre bild på kjolen isåfall. Maila på [email protected], eller skriv en kommentar.

Idag så har jag och Anna gjort mycket nytta till världen och pluggat till engelskaprovet imorgon. När vi kände att vi hade varit tillräckligt anbitiösa så gick vi till Ica och köpte pepparkaksdeg. Den är nästan slut nu, men så kan det bli när man pluggar på fastande mage.
Nora

På ytan

image1237

Jag har glömt att visa det jag köpte, när jag var i Stockholm. En vinterjacka var jag ute efter, och det hittade jag. Jag trodde väl aldrig att jag ens skulle testa den här från Cheap Monday. Alldeles för sportig, och inte alls min stil. Men jag föll pladask! Jag gillar den blanka ytan, lite som ytterplaggen från Velour, fast i en budgetvariant. Men jag skulle också gärna vilja ha en finare kappa, de är ruskigt snygga i oversizemodell. Vi får väl se.

Jag ska visa mina Stockholmsköp snart. Jag lovar.

Lisa

It´s all black baby



Sjal: Nån gammal som Mamma färgade svart (Den enda färgen hon har. Nej, röd ibland också.)
Jacka: H&Ms barnavdeling
Linne: Indiska
Kofta: H&M
Skor: Din sko
Örhängen: Glitter.

Så som Lisa skrev om i morse, fan vad helsvart är snyggt! Och då ska det verkligen vara helsvart! Örhängena, dom är nya favoriter. Köpte dom på Glitter för undefär 15 spänn, rea rea! Förövrigt kära vänner, ser ni i bakrunden hur välstädat mitt rum är? För er som varit hemma hos mig, vet att det inte hör till vanligheterna. Det var nog allt från mig idag, puss!

Nora


Svart från topp till tå

image1230
Härlig bild från inspirationsmappen bjuder jag på idag. Cory Kenndey kör helsvart, och jag hakar på. Nu väntas en hel dag med matte, kul va?

Lisa


Effektfulla draperingar

Jag har länge fascinerats av Diana Orvings draperingar, och jag funderar om jag ska försöka mig på att sy något, med samma metod. Något svart, oversize och draperat. Låter bra i mina öron.

image1226
image1227

Lisa

En andra chans

Som jag skrev, så skulle jag använda mina bortglömda kläder. Sagt och gjort, tog jag fram kjolen, som jag köpte för en tia i somras på Röda Korset. Det var ett tag sen.

107635-1225
107635-1223

Kjol, Secondhand
Skinnjacka, Secondhand
Linne, H&M
Skor, Skopunkten
Sjalar, H&M och Weekday
Nitarmband
Resväska, Loppisfynd

Lisa

Mitt liv som anslagstavla

Lovet är slut, back to the reality! Idag, sista dagen, har jag gått i pyjamas mest hela tiden, degat framför tv:n och städat. Jag har insett att jag har sjukt mycket kläder som jag inte använder, som bara hänger där, mitt framför ögonen på mig. Skolan tar över hela mitt liv, och bloggen hinner jag inte prioritera. Men nu i veckan ska jag försöka få lite ändring, jag ska iaf börja med att använda mina "glömda plagg".

image1221
image1222
Mitt huvud är ungefär lika organiserat som min anslagstavla, men det ska det också bli ändring på. Fast ibland känns det som om mitt liv går på schema. Konstigt.


Lisa

Somliga har tur som får åka till paris


107635-1220
Bilden vet jag inte var den kommer ifrån

Hejsan hejsan. Nu har mina föräldrar åkt till paris, och jag bor hemma hos Linnea tills på söndag. Därav troligen lite blogging från mig, men sådan är vår käre värld! Idag blir det nog en sväng till Erikshjälpen skulle jag tro, kanske fyndar något där som kompensation för att jag inte har råd med mina skor just nu. Vad ska ni göra idag?
Puss!
Nora

RSS 2.0