Lalalalaa

107635-1217
Hatt: Åhlens
Klänning: Indiska
Jacka: H&M barnavdelning
Skor: Din sko
Väska: Second hand
Bambi: Glitter (på bild nedan)

107635-1215
Amanda


1.Jag såg det snyggaste skorna på ett tag, Indiska 349. Men pengarna gick åt jackan. Tur att det snart är jul, för jag dog av snygghet.
2. Att leka vid träden.
3. En ball tröja Amanda köpte på myrorna.
4. 2. Jag och Amanda. Sminkningen är Amandas verk, syns det?

Igår lekte jag och Amanda på stan. Jackan i tidigare inlägg köptes, och en massa smycken på rea på Glitter. Men det tar vi en annan gång. Nu ska jag sova!

Puss och godnatt
Nora

All credd åt myrorna

jackis
Idag köpte jag den här skinnjackan på Myrorna. Måste dock sys in en del, men tror att den kommer bli riktigt snygg. 430 pix.

I farmors garderob

107635-1208

Farmors exkofta som jag numera har tagit över. Pälsmössan hade jag nog också lånat med, om det inte vore en äkta. Tanken med att gå omkring med en räv på huvudet känns inte oerhört lockade.

Farfars tröja, som jag tjyvade med hem.

Farmors balla solglasögon.

Farmors finhatt.

Pälskrage som Amanda hittade, och fick av farmor.

Snyggisskor.

Det är oerhört vad man kan fynda i farmors garderob, och farfars också för den delen. Det är som att vara på röda korset och fynda, fast gratis. Hem kom jag med  två tröjor och Amanda med en pälskrage. Dom är allt snäll dom farmor och farfar.

Nu ska jag baka muffins!
Puss
Nora

Ps. Oerhört är mitt nya favoritord, det passar oerhört bra in på det mesta!

Ett paket på posten

image1203

Idag fick jag hem den här i brevlådan, som jag vann i röstningstävlingen hos Nickie. Den kommer från Crush och omnäms såhär: "Lyxig inpackning med multipla funktioner för färgade, naturliga och preparerade hår. Konditionerande, hårstärkande och färgbevarande. Ger håret mjukhet, body och glans utan att tynga ner. Innehåller värmeskydd.Innehåller Beauplex VH Multi-vitaminer." Låter riktigt najs, och den luktar jättegott! Sannerligen välbehövligt för mitt slita hår. Tack så mycket!

Puss
Nora

Sånt som händer mig

107635-1200107635-1198
Klänning: Hittade den hemma, den bara dök upp liksom.
Skärp: Det dök också upp hemma, från Mammas garderob tror jag.
Kofta: Whyred
Strumpbyxor: H&M
Skor: Din Sko
Väska: Second Hand
Jacka: H&Ms barnavdelning

Nu tror jag kan släppa sommaren och acceptera att det är höst. Detta var iallafall dagens utstyrsel, jag tycker om när saker dyker upp hemma, som ett nytt fynd. Brukar det hända er också? Eller det kanske bara händer mig, såsom att vara utelåst i två timmar och sen märka att nyckeln ligger i väskan, eller spruta huset med silikonspray så det blir jättehalt och man glider fram.

Puss!
Nora

På tal om skor

Ännu en pluggdag, och lovet känns väldigt efterlängtat. På tal om skor gillar jag mina skoletter, och de gjorde sig väldigt fina på baletten, när jag var i Stockholm.

image1197
Utstyrsel:

Skoletter, Din sko
Kjol, Sytt själv
Cardigan, Monki
Sjalar, Weekday och H&M
Stor kuvertväska, Second hand
Strumbyxor, Lindex

Lisa

Jag älskar allt som glittar fint

107635-1196
Bild: Facehunter

Jag har varit inne på det här med pajlettklänningar ett tag, men har ännu inte hittat den perfeka (Varför köpte jag inte den där snygga snygga snygga på Zara i våras?!). Men nu har jag kommit på en sak. Att jag vill ha en paljettjacka istället. Ja det vill jag. Men vart ska jag få tag på en sådan måntro? Är det någon som vet?

Nora

skor löser alla problem

Vi har väldigt givande samtal på skolan och ett hett ämne är vintern och skor. Vintern är kall, slaskig och mörk och den skapar bara skoproblem. På sommaren däremot kan man variera i all oändlighet! Jag behöver nya skor, varma skor, hur kul är det liksom?

image1195

Åter till fysiken, och accelerationen!

Lisa

Man vill ju inte bli sjuk lagomt till sommaren

107635-1192
 Jacka: H&M
Tröja: Carlings
Stövlar: Röda korset (50 spänn liksom!)
Kjol: Hemmasydd
Strumpisar: Ett par ur samlingen
Hatt: Åhlens

Njaa. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med stövlar till kjol, men så fick det iallafall bli igårkväll, då jag Anna, och Linnea var och åt Tacobuffe. Gott var det, och mätt blev vi sannerligen. Nu ska jag iväg till moster och vaccineras mot nån hepatit skulle jag tro, tills vi ska åka till Kina i påsk!

Puss
Nora

Ps. För Guds skull Webblogg, bildkvaliteten!

Hänga hög ut från ett fönster när Pete spelar ovanför

107635-1187 
 De var så fel rätt för varandra, så bara rätt. Jag älskar den här bilden, och de tillsammans. Jag hatar att de inte är tillsammans längre. Det var så vackert.

It's a bad hairday

image1185
image1186

Såhär såg jag ut en dag av veckans alla sju. Ni får ursäkta min toffs mitt på huvudet, men jag fick ett bryt på mitt hår!

Jeans, H&M
T-shirt, Emilio(reafynd!)
Skor, Skopunkten
Sjalar, Cheap Monday och H&M
Oversizecardigan, Monki

Lisa

Frisyrbestyr

107635-1181

Okej, nu har jag sjuk beslutsångest, vad ska jag göra med mitt hår?! Blond eller brunett, långt eller kort? Just nu är det någon konstig mellanlängd, och pagen är sannerligen utväxt, färgen är blond men tvekar om jag inte vill gå tillbaka till brunett. En frisyr som är grymt snygg tycker jag är den mellanlånga pagen med mittbena. Men problemet är nu att jag har lugg för tillfället... Jag måste säga att jag tycker att Posh Spice var väldigt snygg när det begav sig. Så, slutsats, vad ska jag göra?!



Här är tre till som är snyggis i håret, Elinkan, Micaela och Kate Bosworth.

Ps. Jag försökte göra ett sånt här flashigt kollage som alla lyckas med, men de gick..sådär.


Gårkvällens

107635-1177
Linne: Monki
Skinnkjol: Present från Lisa
Baddräkt under: Gina Tricot
Strumpbyxor: H&M
Hatt: Åhlens
Skor: Din sko
Häst: Present, från glitter.


Igårkväll vankades det Sushi hemma hos Anna, och då såg jag ut så här. Temat var djur och färg, så hästen fick följa med. På dan blev det en liten shoppingtur med Lisa, då hatten och strumpbyxorna inhandlades.

Nu ska jag till farmor och farfar och äta middag!
Puss!
Nora

Med ett paraply i handen

Jag ska snart gå ut i kylan, och möta Nora på stan. Så här snygg skulle man ju också kunna vara en dag på stan i Stockholm. Med finaste kappan från H&M trend, och ett paraply i handen!

image1176
Bild: Facehunter

Lisa

Det är kallt ute numera

outift
Mössa: Second hand (Erikshjälpen tror jag)
Halsduk: Indiska
Väska: Indiska
Kofta: Second hand
Ankelboots: Din sko
Stickade strumpbyxor: Gina Tricot
Tröja: Indiska
Kjol: Hemmasydd

Det stör mig att kjolen har åkt upp och man ser kanten på strumpbyxorna. Men man kanske inte kan få allt här i livet.

En förskylning har man fått också. Typiskt nu när man har så mycket prov och en massa andra grejer som ska göras. Jaja, får hoppas att det går över!

Puss!
Nora

Ps. Just det, Nickte tog med mig som ett av bidragen i  outfittävlingen, Tack! Så rööösta på mig, nummer fyra! (Fast jag måste säga att Olivia fick till det riktigt bra där)

Min bäbis

image1172image1173

Som jag har kämpat för det här inlägget, webblogg gör aldrig som jag vill!

Här är den, min fina fina nya mobil. Den kom på posten idag. Jag tycker om den jättemycket, den är min andra lilla bäbis tillsammas med kameran.

Snö
Ps. Det snöade här idag! Gjorde det de hos er också?!


Hej, jag har sytt en kjol.

image1169
image1170

Och den är jag nöjd med minsann. Och ja, det ligger en sopsäck i bakrunden.

Lisa

Shopping

107635-1168107635-1167

Lite shopping blev det förra veckan. En sjalluvagrej, från Vero Moda, 199 kr. Lite dyrt, men fin är den. Och en stor, stor kofta från Myrorna blev det också, 115 kr. Varm vill jag lova att den är, ingen jacka behövs till den minsann. Och fina knappar är ju inget minus direkt. Jag älskar fina knappar.

Imorgon har vi prov, känner mig inte jättetaggad. Samhällsekomoni, yees. Jaja, det ska nog gå bra, får hoppas på det!

Om ni vill veta vad jag och Anna gjorde i eftermiddag, se smickrande bilder här.

Nu, sova!
Puss
Nora

Pluggpaus

Djupt nedsjunken i SO-boken, och när ord som ekonomiskt tillväxt surrar i huvud, är jag väl förtjänt av en paus. Jag gillar tubtop och jag gillar dragkedjor, så denna var ju lite småsöt. Syprojekt säger jag bara!

image1163
Bild: Facehunter

Lisa

Dagens, söndagens.

JeansJeansimage1162
Röd sjal: Mammas
Blårutig sjal: Hittade den hemma.
Jacka: Sydd av Amanda
Latextights: American Apparel
Vitt baslinne: Jc
Raggsockar: Mammas tror jag.
Skor: Bianco
Ring: Ja, Mammas.
Väst: H&M (Mammas)
Till: Väska, myrorna.

Idag har jag och Anna varit på stan och fikat. Alla bra cafén var stängda, men vi hittade ett nytt i värdshuset, inte så mysigt, men de hade goda kakor.

Mina tights har tappat shinen. Men jag hörde någonstans att silikonolja eller vad det heter skulle hjälpa. Måste testa. Något mer tips?

Förövrigt är jag på dåligt humör. Webblogg gör inte som jag vill och jag får krupphosta. Och det här med miniatyrbilder, kan dom lika gärna ta bort med den där upplösningen. Ska försöka övertala Lisa att byta till tjejsajten....

Puss!
Nora

Jag städar faktiskt skåpet!

107635-1154
Snyggaste outfitbilden på länge, eller vad sägs?!

Kjol: Min hemmasydda blå
Tröja: Indiska
Strumpisar: Gina Tricot
Skor: Din sko

Alla klagade så jävla mycket på att mitt skåp var stökigt, så jag tog mig minsann i kragen och städade det. Men blev det slut på gnäll för det?! Nej! Plötsligt klagade alla på att jag var oorganiserad som hade så där mycket grejer och bara föste ut allt på golvet. Anna sa att jag var hopplös, och hjälpe mig iallafall upp i det hon kallade misär.

Nora


Jag gillar grått och jag gillar Mary-Kate

Jag gillar Mary-Kate's tunnstickade, grå tröja och jag vet att Lindex har en liknande. Linnea klär väldigt bra i sin!

image1151
image1152

Lisa


Yes Nora, en liten del i taget

Födelsedagspresenterna dyker upp lite här och var i bloggen, och den bästa presenten inträffar nu i helgen. Shoppingresa till Stockholm. Åker på fredag morgon kl. kvart över åtta, och kommer tillbaka sent på söndag. Det blir shopping alla dagar, och på lördag blir det balett på operan. Den ni!

En grej som jag måste kika på är en ny jacka, ullkappan från Indiska är lite småfin.

image1150
Bild: Indiska.se


Lisa


En liten del i taget

107635-1097

Just det, en liten del av shoppningen efter senaste Stockholmstrippen (som var ett tag sedan nu) i taget. Jacka från Beyond Retro på Topshop, 299 spännisar. Synd att det kommer vinter nu, och det blir lite kallt, äh, jag får väl frysa så att jag kan ha den iallafall.

Apropå ingenting, så har bloggandet blivit väldigt dåligt senaste dagarna, jag är helt inspirationslös. Troligen beronde på vintern. Vintern är vacker, men ack så dyster och kall. Jag längtar till sommaren och våren.

Nora

Ps. Bloggar här nu också, mest för skrivandets skull!

Sveriges bästa blogg har kraschat, dock med världens bästa motivering.

Det har hänt. Jag finner inga ord. Jag vet inte vart jag ska ta vägen, åt vilket håll jag ska se. Jag vill lägga mig ner på marken, hämta andan och helst inte vakna igen.

Förklaring.

Nora

RSS 2.0