107635-949

Igår fick jag för mig att jag ville förnya min frisyr lite. Slingblondering köptes och kökssaxen togs fram. Resultatet.
Före
107635-949



Efter

107635-950





Nora

Nu är det lackat

107635-947 Bild: Stureplan.se

Well, skinnjackor i all ära, men aldrig tycks den perfekta dyka upp då det får vila ett tag. Nu är det här mitt nästa projekt, snyggingen i lack, som bärs av Sophie Rosensvärd(Ja, jag menar jackan). Problemet är att jag vet ingenting om den, bara att jag tycker om den väldigt, väldigt mycket. Ingen vänlig själ där ute som kan give some information , som vart den kommer ifrån tex?

Nora

Lalalalaa

image546image547
Fotograf: Lisa

Jag känner att jag har tusen saker på lut som jag vill blogga om, men ingen fotograf som vill ta bilder så då går det inte så bra. Fyra par skor till exempel, som jag hemskt gärna vill dela med mig av. Och ett nysydd kjol, den får inte glömmas, den tycker jag om väldigt mycket. Bubbelgumsrosa, och en jätteskor guldig rosett där bak. Ja, jättemycket tycker jag om den. Så den ska jag också dela med mig av någon dag, kära läsare. Tråkigt läs, men det här är mitt inlägg och jag bloggar om vad jag vill, hihi!
Ha en bra kväll allihopa, puss!
Nora

Hett, så jävla hett

Kate


Det operfektas perfektion talar för sig själv

Nora

En solig dag

Bloggen har verkligen försummats den senaste tiden, ja, de är så att man skäms! De blir lätt så nu när både jag och Lisa är bosatta på landsbyggden för tillfället, då är det inte så lätt att så tag på en dator. Men nu tänkte jag iallafall skriva om den trevliga turen på stan med Anna som inträffade härom dagen.

Det blev ingen shopping, men därimot en mysig picknick vid ån och invigning av Röda korset-shortsen. Sedan träffade vi även Elin :)

107635-943
Shorts: Röda korset
Skärp: Röda korset
Tuptop: Annas
Sjalgrej: Hittat i sommarhuset
Skor (svarta tygskor): Erikshjälpen

107635-944
Annas nya kamera testas utanför biblioteket.

107635-942
Vi har picknick vid ån med ciabatta och mackröra :)

107635-939
En jättesöt tant och gubbe som gick förbi.

107635-941
Jag och Elin utanför biblioteket.

107635-938
En söt liten tjej som leker vid flodhästen(?).

Nu ska jag gå ut i det härliga svenska sommarvädret, och mysa lite i regnet och blåsten!

Ha det bra allisammans, puss!
/Nora♥

Two in one

Fredagskvällen blev till en sykväll. På dagen hade jag varit nere på stan och köpt lite tyg, som senare fick bli ett par shorts.

Jag hade inte tänkt mig ett par i paperbag waist- modell, men det fick bli så iaf. De funkar att ha både lågt och högt, perfekt med ett par kombinerade shorts nu i sommar!
image932
image934
image933
Jag är ju inte så mycket för marint egentligen, men de här shortsen ser väldigt båtinspirerade ut. Aja, jag gillar dem!

Lisa


Dagens i Båstad

image930
image931
I ♥ Copenhagen t-shirt- Turistshop i Köpenhamn
Satinjacka- Kappahls barnavdelning
Svart minikjol- Sytt själv
Platåpumps- KMB
Diverse armband

+ Väska från Zaras herravdelning, och solglasögon från H&M

Lisa


i ♥ copenhagen

Nu är jag hemma(eller ja, i fredags) efter min lilla resa till Mellby strand, Halmstad, Båstad och Köpenhamn. Det blev några timmar i Köpenhamn för shopping. Tyvärr var vädret inte det bästa, så vi kunde inte bada, och sola nånting. Men då fick det bli små dagsturer till Båstad och Halmstad ist, där det också blev lite shopping.

Hemresan var lite småspeciell också.. Vi skulle åka tåg hem, men när vi hade kommit till Katrineholm pajade tåget, så vi fick vänta i 45 minuter tills nästa tåg skulle komma. I det andra tåget var det jättetrångt, och det fanns bara ståplatser. Vart fick jag sitta då? Jo, i bagageutrymmet! I drygt en timme satt vi där på väskorna, tills vi äntligen kom fram till Stockholm. Tåget var ju mycket senare så vi fick en ny biljett till Sundsvall, och pågrund av omständigheterna fick vi sitta i första klass. Så det blev ju bra till slut!

image920
Ribbat linne- Okänt märke, men kommer från butiken Samsøe & Samsøe (Köpenhamn)
Baslinne- Samsøe & Samsøe (Köpenhamn)
"I ♥ copenhagen" t-shirt- Turistshop (Köpenhamn)
Linne med tryck- H&M Divided (Köpenhamn)
Reebook Freestyle- Stadium (Halmstad)
V-ringad t-shirt- Gina Tricot, fyndad hemma i Sundsvall, för 65 kr.

image921
Chinos- Rescue(?) aldrig hört talas om. Hittade dem i en 25 kronors låda på "Märkesbutiken" i Båstad. Med lite hjälp av symaskinen blir de säkert riktigt snygga!


Stuprörsjeans, med detaljer av svart bomullstyg- Tiger of Sweden
Även dessa hittade jag på Märkesbutiken, fast i deras outletbutik. De var nedsatta till halva priset, alltså 600 kr.

image925
Silverfärgad satinjacka- Kappahls barnavdelning, också ett fynd i Sundsvall. Jag älskar min svarta, och när jag hittade denna kunde jag bara inte låta bli!


Plastballerinas- Deres (Köpenhamn)
Nitarmband- H&M (Köpenhamn)
Solglasögon- Second hand (Båstad)


Lisa


Dagens

image917
image915


Tröja: Indiska
Sjal: Röda korset
Skor: Wedins
Shorts: Avklippta Levis


/Nora♥

RSS 2.0