Bambi

107635-301


Nora funderar och filosoferar


1.Imorgon är det nyår ! Wiiie. Ska inte hitta på någor speciellt, till Lisas stuga och sen får vi se vad vi hittar på. :) Vad ska ni göra i morgonkväll? 
2. Den gråa cashmeretröjan från H&M låg i ett av paketen under granen. Frågan är nu om den blir kvar i min garderob,eller om jag ska lämna tillbaka den, jag ser så bredaxlad ut i V-ringat! Men å andra sidan är den otroligt skön och inte alls ful.
3. Skor eller väska? Det är frågan. Ett par jättefina slitet blå ankelboots med en liten rosett från sevensixteen(?) eller den fina väskan med rosetten från indiska? (Rosettperiod) Det lutar åt väskan som jag behöver mest , men ack så fina skorna är.. 
4. Jag lagade mat idag. Spagetti och Bacon. För det mesta brukar det bli så att nånting av de blir klart före det andra. Ganska lång före, så att spagettin/baconen kallnar, men idag prickade jag in tiderna perfekt,framsteg!
5. Ny design på bloggen, Lisa klarade biffen och övervann html-kodernas onda krafter. Fint va? 
6. Ny kategori, tyckte att den passade utmärkt till mig, Nora-filosofen.

/ Nora♥  
 


Amatörfotografering


Victoria på shopping, i Hudiksvall.


Smyckeshållare i form av en hand.


Blomman från restaurangen Kardinalen, i Hudiksvall.


Skylt i Hudiksvall.


Kanalen i Hudiksvall.


/Lisa ♥

Fotograf: Lisa Strandberg
Fotoassistent: Victoria Hedman


Julhelgens outfits



Sara - Julafton

Stickad väst, HM
Brun t-shirt, Target USA
Jeans Skyscraper, Cheap Monday
Örhängen, Glitter



Sara och jag - Juldagen

Blus, HM
Jeans Skyscraper, Cheap Monday

Randig tröja, HM
Örhängen, Glitter
Jeans Skyscraper, Cheap Monday





Sara och jag - Shopping

Svart cardigan, HM
Vitt linne
Jeans Skyscraper, Cheap Monday
Svart mössa, HM
Svarta kängor

Beige cardigan, Zara
Vitt linne, HM
Jeans Skyscraper, Cheap Monday
Bruna boots, Vagabond

/Lisa ♥

Mellandagsrea

h




Visst är det roligt att få julklappar, men roligast är väl ändå mellandagsrean? Kanske hittar man riktiga fynd som innan kostat alldeles för mycket, men nu har man råd.

Just denna dag var jag inte ute efter något speciellt. Jag följde med Sara för att hjälpa henne med inköpen till nästa stylingjobb. Det var då jag ramlade över detta vita, ribbade, baslinnet från HM Logg. Lite lös i passformen, och jag föll för det lilla Loggmärket nere i hörnet. Jag hittade också ett par jättesöta rosa trosor på HM, 50 % inget att fundera över. På Cubus hittade jag ett par grå trosor, med en litet silvertråd i.
 
Bra basköp tycker jag, kanske fyndar jag nåt mer, jag får se.

/Lisa ♥

h&m i våra hjärtan

107635-206
 

Har just kollat in vår och sommar kollektionen på Hm.com. Det var inte så mycket jag fasnade för persoligen men helheten är lovely! Den underbara kappan är en klar favvis, cool färg och snygg modell. Denna skulle jag lätt kunna traska omkring i.   

107635-205

Se hela kollektionen här

Kära syster

107635-201Bilder: Nocturnal Models



Kan faktiskt erkänna att jag blir lite avundsjuk. Men ändå blir jag stolt, kanske blir lika snygg när jag blir stor :)   

/ Nora ♥

Efter julen kommer julrean..

Det har varit en jättebra jul! Fått jättefina julklappar, kommer med bilder senare. Nu äntligen börjar jag komma ur skoltempot och kan ta det lite lungt.

Julrea på stan i all ära, men det är rätt skönt att bara sitta och klicka hem sina fynd. Jag är rätt haj på Asos rea, hittade jättmycket fint ! Som t ex den här och dom här som jag har spanat in ett tag.Det sötaste är iallafall dessa. Men jag vet inte riktigt om jag vågar beställa skor, är det någon som vet hur storlekarna är? Har frågat förut och skulle vara jättetacksam för svar!

/ Nora ♥

Julklapparna

Julklappar



Åh, vilken bra julafton jag har haft, med god mat, fina julklappar och mysiga filmer. Jag fick som sagt min kamera och det är med den som jag har knäppt alla julklappsbilder.

Grå klänning, HM - Sara, Trevor, Monica, Matts och farmor
Velour t-shirt, Velour - Mamma, pappa
Kashmirkofta, Zara - Mamma, pappa
Sjal - Sara, Trevor, Monica, Matts och farmor
Aceton, pads, tops, HM - Mamma, pappa
Tre i ett nagellack, Depend - Mamma, pappa
Svarta skinnhandskar, HM - Mamma, pappa
Strumpor, HM, Lindex - Mamma, pappa
Glamour tomte - Tomten eller ja..mamma och pappa
Halebop refillkort - Mormor
Pengar - Mormor
Presentkort, HM - Linn, Kina och Kent
Body butter och showergel, Body shop - Linn, Kina och Kent
Trosor, Lindex - Mormor
Mönstertidning, Burda - Alla mostrar med familj
Skräddarkrita, Ohlssons tyger - Alla mostrar med familj
Fluga, Lisa Larsson - Sara, Monica, Matts och farmor
Julkort - Som jag fick av Lisa Larsson
Ansiktsmasker, HM - Mamma, pappa
Trefärgad concealer, Make-up store - Mamma, pappa
Snöglob - Jonatan
Digital systemkamera, Samsung - Mamma, pappa

Jag fick också ansiktsolja, ansiktsrengöring och ansiktsvatten från Dr. Hauschka av mina mostrar, plus deras familjer. Av Sara och dem fick jag ett jättefint halsband från Tjallamalla, jag ska lägga ut den bilden senare.

Det blev en lång julklappslista det där, och allt kom väl till pass.

/Lisa ♥

God jul allihopa!

Sitter här nu tillsammans med släkt och familj. Vi har ätit god julmat, Tomten har varit här, med sig hade han en liten tomtenisse också. Jag fick förresten min älskade kamera som jag har bloggat om tidigare. Jag fick en massa annat smått och gott med, bilder kommer förhoppningsvis imorgon.

Tittar på Sagan om ringen nu, så jag har inte tid att skriva. God Jul!

/Lisa ♥


Dan före dopparedan

Nu är det bara en dag kvar till julafton! Hoppas att alla har hunnit köpa klart alla julklappar, det har iaf jag gjort.

Idag har jag bakat tillsammans med familj och släkt. För min del blev det små marsipanfigurer, men för småkusinerna blev det pepparkakshus. Inte speciellt traditionella, det blev en bilbana och en elgitarr(!) Lite överkurs, men det gick väldigt bra och de blev riktigt fina.



Bara för att det snart är jul, kan jag bjuda på lite skrattretande outfitsbilder från min dansavslutning.



/Lisa ♥

BananNora

iiBanan

Bilder: Net-a-Porter

Nora i ett nötskal, eller kanske ett bananskal? Det är någonting med Nora och bananer. Hon har ju iaf ett matchande halsband, och hon kan få låna mina bananstrumpor. Jag skulle faktiskt själv vilja ha denna tröja/klänning.

/Lisa ♥

Minijulafton

Också var det jul igen, eller ja, snart iaf. Vi hade vår egen lilla minijulafton tillsammans med Victoria och Linnea. Tyvärr hade vi ingen julgran, men en julklappshög i mitten av mattan fungerade lika bra. Vi hade en riktigt mysig kväll med fika och julklappsöppning. Jag fick ett jättefint vitt baslinne av Linnea och såklart Anton Berg choklad. Jag fick också en skitcool t-shirt med egendesignat tryck med John Travolta på av Nora. (Om ni har missat det så är jag ett stort fan av John Travolta.) Av Victoria fick jag en burk med svart färg som jag ska måla ramen på anslagstavlan med. Till det fick jag såklart en pensel och en jättesöt bok om vänskap.

Tack  Victoria,Linnea och Nora, ni är bäst!

Kvällens outfit från vänster:

Lisa
Blå klänning Velour
Svarta strumpbyxor Lindex
Svart sidenband
Lockigt hår

Nora
Mönstrad klänning HM
Svarta strumpbyxor
Röda kinaskor Blammo
Lockigt hår

Svart trench Viktor och Rolf for HM
Svart kuvertväska Lisas




/Lisa ♥



Tema: Nobel

Ja , festen var verkligen lyckad. När kommer en liten inblick i våran (för tillfället) glamorösa vardag.

före
Man säger ju att förberedelserna är det roligaste, och ja , kul var det , men gud vad stressigt det blev ! Jag skulle vara på skolan halv 7 eftersom var festfixare, kvart i sju målade jag naglarna. Dålig planering?  Japp.


Vi

 När minglet sattei igång kom kameran fram. Lisa, Victoria, Linnea och Jag ( Nora). Ursäkta min dåliga hållning.

107635-164

Äntligen har dom kommit på att det är coolt att vara stylish. Jättefina och skitsöta var allihop när dom kom i sina finaste kläder. fv. Eric, Vickis kavaljer, per, våran lärare.Oliver, med? August, min kavaljer, Marcus, (som även blev kallad Justin hela kvällen) Lisa kavaljer och Simon, Anna Cajmatz kavaljer.
jag och august

 Eftersom vi inte hade någon fotograf på plats, så tog vi våra egna kavaljerkort. Här är jag och August, som förövrigt var skitsöt hela kvällen , drog ut stolen när jag skulle sätta mig vid bordet och så. I Get the best one! :) 

107635-165

Lisa och Marcus (Justin). Coolt att han valde väst tycker jag ! :) 

Wille och Linnea

William och Linnea med hennes första klänning. Hon bytte nämligen efter halva till en rosa, det var hennes beslutsångest som hoppade fram! 

107635-180

Victoria och Eric. Vickis försöker att böja på knäna utan att det ska synas , för att hon tyckte att det såg så dumt ut när hon var mycket längre än Eric.:)

107635-174

Middagen. Det var så himla fint i våran gamla matsal, man kände sig verkligen glamorös!

107635-179Bild: Sundsvalls tidning

Självklart så fasnade jag och Lisa på bild i tidningen. Dom frågade om det var några som hade sytt sina klänningar hemma, och vips var vi där :) Jga blev faktiskt väldigt nöjd med klänningen, tur att jag valde guld, det var jag ensam om ! Lisas Klänning blev också otroligt fin ! Läs hela arkikeln här.

emmy

Emmy i Klänning från Salt.

Elin

Elin i klänning från Zara, kofta från H&M skor (Mina) från Bianco och väska från Myrorna. 

Anna

 Anna. Jag vet inte vart klänningen är ifrån, men fin var den ! Å andra sidan så passar Anna i allt, vill ha hennes kropp! Skorna är iallafall från Dinsko, det är som som Lisa tidigare har bloggat om. Visst har hon
fin frisyr?!I just love it !

natalie

Natalie i klänning från Zara. Hon blev lite less på mig för att jag aldrig knäppe någon gång ! :)


107635-172
 
 Som jag alltid har sagt så har allt glammig en oglammig baksida. Lisa och Vickis står i köket efter festen och äter mackor och halsar cider.



Det var verkligen otroligt kul, både att fixa hela festen och vara med. Det ända minuset var att dom flesta gick hem vid halv tolv tolv. Det var efter det som det var som roligast!

/ Nora  ♥

Så var det med den saken...

GOSH, vad jag är irriterad just nu! Nobelmidagen imorgon,allt var planerat in i den minsta detalj , men alla bara felar! Som tänkt skulle jag ha Lisas svarta kuvertväska,  lite Chanel 2.55 inspirerad, MEN VAD ÄR DET SOM HÄNDER DÅ?! Joo, Lisa har lovat VICKIS att hon ska ha den ! Gaaaah .. ! Jag som trodde att Lisa visste att jag sklle låna den, MEN ICKE! Så jag ringer lilla söta Vickis och försöker övertala henne att låna min älskade guldiga kuvertväska istället(som jag inte kan ha därför att min klänning är guldig) men hon säger att det minsann inte PASSAR! Hon ska ha en svart klänning med ett vinrött sidenband i midjan, kan hon då komma och säga att det inte passar?! Skulle inte tro det, de skulle ju vara jättefint !  Så nu skulle jag gärna vilja att alla lägger en liten kommentar talar om att det BLIR fint, och att hon ska lyssna på mig, TACK!    


/ Nora ♥  

                  

Vad önskar du dig i julklapp...?

Det har ju varit lite dåligt med utmaningar nu på sistone, så här kommer vi med en julispirerad utmaning!  

Önska kan man ju alltid göra, även om ens önskningar inte alltid går i uppfyllelse. Vi utmanar er alla att visa vad ni önskar er allra mest i julklapp. Skriv gärna en liten kommentar om ni antar utmaningen, vi är nyfikna!  

Här kommer iallafall våra önskningar. 

Lisa: Digital systemkamera från Samsung. Jag önskar mig den här kameran därför attjag har ingen kamera just nu och jag har alltid velat ha en systemkamera, och denna är helt perfekt!
 
kamera 

Nora: Att bara se på flaskan säger väl allt. Så otrolig söt och att den luktar overkligt gott kan man ju ta som en bonus. Jag är verkligen dålig på att använda parfym, men med denna i min ägo...

107635-160
/Nora & Lisa ♥

Tack Mamma & Pappa!

För att verkligen vara täppt i näsan och lite små febrig sådär, har det varit en väldigt bra dag. Det började med att vi gick ner till stan medans vi hade rast. Vi gick in till hm, där de bara hade den gråa Gift of the Day klänningen. Det var ju lite synd, men jag slapp spendera mina sista pengar iaf.

Efter skolan hade jag bestämt träff med pappa, men först gick jag upp till mammas jobb. Och vad är det jag ser när jag kliver in i mammas rum, en hmpåse! Jag tittade ner i påsen och där ligger den, rosa och i rätt storlek.
Tack mamma!

Jag gick sen för att träffa pappa. Vi skulle titta på kameran som jag skrev om tidigare. Den hade inte kommit in i butiken än, så vi gick vidare till Mood, som har den otroligt snygga Velour t-shirten med änglavingen. Jag hade hängt undan den igår eftersom att de bara hade en kvar i small. Jag testade den och min snälla pappa köpte den, som en juklapp alltså. Det kommer att bli en trevlig julafton.
Tack pappa!



/Lisa ♥

tralalala..

Jag är så jävla less nu. Två prov imorgon också, matte och fysik. min älsklingsfavvoämnen. Åh, jag vill ha jullov!



Jag har iallafall hittat skor till Nobel nu. På Din sko. Men dom fanns inte i min storlek inne i stan så jag ska till Birsta idag, om jag hinner vill säga, men det måste jag. Nej nu måste jag plugga till mina älskingspälskingsprov. Halleluja.

/ Nora ♥

Julklappskris

Julklappskris? JA! Det är julafton om 12 dagar, och jag har inte köpt en endaste juklapp! I veckan blir det till att julshoppa, men hur ska jag hinna det när jag planerar för en nobelfest, har dansavslutning på söndag, och har inga kläder till det?

Måste lägga upp en lista på allt jag har planerat att köpa och hur mycket det kommer att kosta. Jag vet att mamma önskar sig en Nivea ansiktsrengöring iaf. Förresten, jag vet en present som jag ska köpa, och det är Noras. Nu är du allt bra nyfiken va?

När jag tänker efter har jag faktiskt förberett lite inför juklappsinslagningen. Jag har köpt små presentlådor på IKEA. De var ju så otroligt söta, så jag kunde inte låta bli att köpa dem.

lådorNivea

/Lisa ♥


Lucky me

Igår hade jag dansavslutning och jag  var helt slut när jag kom hem, så jag tog det lugnt och kollade på tv i sängen. Jag visste att jag snart skulle somna så jag ställde väckarklockan på halv sju. Redan på kvällen kände jag mig lite halvdålig, men jag somnade så där vid halv nio(!)

Jag vaknade av väckarklockan idag och kände mig jättetrött och hade ont i huvudet, så mamma lät mig vara hemma. Yes, tack mamma! Efter att mamma sagt att jag fick vara hemma somnade jag om direkt. Vaknade igen kl. halv tio. Så, efter en 13 timmars lång sömn steg jag upp, åt frukost och började smått bläddra i det nya numret av Damernas Värld. På en sida ser jag den mest underbara Chloé klänning jag nånsin sett. Den är vit med små ärmar och en stor rosett framtill. Och om jag inte minns fel, så har jag sett ett nästan identiskt mönster på tygaffären. Vilken tur man kan ha!





                                                skor

När jag var på stan förra veckan var jag ute efter ett par ballerinaskor, och vad är det då jag ser? Jo, ett par jättesöta guldskor med en liten sammetsrosett..på rea! För 200 kr blev de mina. Bohemica har också ett par, fast i en vinröd ton. Perfekt nu till jul och allt, jag måste säga att min tur ligger på top!

/Lisa ♥

Chloé Summer -07





Choés kollektion Summer -07 är underbar! Chloé är mitt absoluta favoritmärke även om jag än så länge bara kan drömma om. Kollektionen går i lite flickig retrostil med sina 70-tals färger och blommönster.Den korta mönstrade klänningen ,som hon har på den sista bilden, skulle inte sitta fel i min garderob.

/Nora ♥

The Bone Collection

Enda sedan The Bone Collection av David och Martin kom, har jag inte kunnat sluta tänka på det snygga halsbandet med matchande armband. Jag är inte så duktig på att använda smycken, men om jag hade haft något smycke från den kollektionen, skulle jag använda det flitigt.

Jag har ju som sagt Acne t-shirten "Bone" av David och Martin, så då skulle det inte skada med lite tillhörande smycken. Nu måste jag fylla på min önskelista!



/Lisa ♥

Stilikon?

 107635-136 




Jessica Simpson stilikon? Inte min iallafall.


Vad tycker du? Är Jessica något för dig?

Nora ska baka.


-Riiiiiiing! (Hemma hos Linnea)
-Hej, det är Linnea
-Hej , det är Nora , jag ska baka Lussebullar.
-Jaha , vadgott.
-Ja, Hejdå.
-Hejdå.

Nu när vi ändå är i bakstämning passar jag på att ladda upp denna bild där och och Linnea bakar på hemkunskapen, riktiga stjärnelever*.

Jag och Linnea bakar
Linnea (blondie)och jag bakar äppelpaj :)


Ispirarationen flödar

Vi försöker och försöker men det funkar aldrig.. det här med att sätta in bilder på desigen på bloggen, nån som vet hur man gör kan gärna tipsa ! :)

Måste bara ta upp hur otroligt inspirerad jag blir av Micaela, även känd som Fröken Rar. Jag älskar hennes stil och hennes kombinationer är helt fantastiska! Snygggiiing..!

Ska iaf gå ner och käka nu , är skithungrig men jag har inte orkat masa mig ner för trappen , snacka om i-landsproblem...

/ Nora♥


Käre Tomten...

kamera
...eftersom  jag varit så snäll hela året så tycker jag att jag förtjänar denna exlusiva pryl med klickklickklick känsla. Att priset för en proffsig systemkamera ligger på 5000 riksdaler är alldeles förnämligt. Jag hoppas att du uppfyller min önskan. :) 

/ Lisa♥ 

Småskitar :)

Titta vad jag hittade mer ! Vickis och Lisa  på skolavslutingen i... tvåan kanske? Men visst är dom söta? Ser ni hur fint dom matchar varandra?  Hihi :)

107635-130Victoria och Lisa

/ Nora ♥

5 december

Har just fikat världens onyttigaste men godaste fika, Glass med chokladbitar som jag ploppat i och en kanelbulle. Tänkte att jag skulle ta ett stort glas Oboy med pulverklumpar också, men då skulle jag väl ha blivit hyperaktiv av allt socker. 

Skulle behöva lite hjälp nu från något van Asos-kund. Hur är det när man ska beställa, vad går frakten på?Jag har hört att man ska kunna göra om beloppet till svenska kronor , hur gör man då? Hur lång tid brukar det ta innan grejerna kommer? Vore tacksam om någon som vet vill svara :) 

Btv är det helt sjukt hur bra erbjudanden H&M har i din almenacka! Den snygga skinnjackan t ex , herregud 400 spänn! Det är ju ingenting! Synd att man inte han norpa åt sig den bara...

Tittade lite bland gamla bilder och hittade denna som togs i vintras. Dom fina kepsarna tillhör 
Lisas pappa ;)
107635-129

Det skulle inte sitta fel med lite riktig vinter för tillfället...

/ Nora ♥


För bra för att vara sant?

Skor

Dessa champagnefärgade skorna från Din Sko måste jag ju bara ha. På den här bilden ser de mer brungula ut, men i verkligheten är de helt perfekta. För att göra saken ännu bättre är de från barnavdelningen! Så därför kostar det ju nästan ingenting, 180 spänn! I want, hoppas bara att jag kan ha dem i strl 38, men det ordnar sig nog. Jag får pressa ner fötterna álá Askungens styvsystrar.

/Lisa ♥

Ben&Jerry

Ben&Jerry

Jag har aldrig ens smakat. Så, nu är det sagt. Men jag måste säga att det ser förjävla underbart ut och nästa gång jag är i t ex Stockholm så får jag väl passa på eftersom Ben&Jerry inte säljs här. :)

Vad säger ni? Ett mästerverk eller en aningen överskattat ?

/ Nora♥

RSS 2.0