Lisa my love

107635-1320
Bild från den här gången (kika!)

Lisa, jag fattar inte att man kan vara så fucking underbar. Ja, utöver det vanliga alltså, att du ens gav mig den där kjolen. Den har varit med på oändligt många kvällar. Den finaste, det kunde ha varit det bästa du hade. Men du gav den till mig. Ååh fin vänskap säger jag bara. Dig Lisa, ska jag vara rädd om.

Nu ska jag fixa och greja inför ikväll, det är nog värt att börja fundera på vad jag ska ha på mig. Ha en bra kväll, och GOTT NYTT ÅR!

Puss!
Nora

A little death around the eyes

Sitter i Amandas och Jockes lägenhet i Sthlm, kom hit i fredags och ska åka hem i morgon. Mycket shopping har det inte alls blivit, känner ändå inget sug. Men det är bara bra, eftersom om ca. tre månader bär det av till kina, weey


Imorgon är det självaste nyårsafton. Undrar vad man ska ha på sig? Värt att fundera på. Var inne på American Apparel och testade en röd fodralklänning (de som är djup i ryggen nivet), som jag tänkte att jag kanske kunde ha tillsammas med fjäderhårband, men som jag trodde så såg jag jättebred ut i den. Just det, det var fjäderhårbandet också, ni kanske ha sett det på glitter. Fick ett sådant i julklapp, men tappade det igår på stan. Fan. Aja, får hoppas på att jag hittar något nytt, men de hinner jag ju inte innan nyår.

Peace out!

Ps. Jag ska bli blond igen. Ds.

Nora

Farlini

Nu är julen över! Alla paket är öppnade, julmaten har man redan tröttnat på och nu är det som vanligt igen. Julaftonen blev lyckad, mycket fina presenter och trevligt umgänge. Men det bästa är den här maskinen, som jag just nu sitter och skriver på. Min alldeles egna Mac Book! Den är så fin! Pappa och jag köpte den idag och den kommer att bli min bästa vän! Jag har bilder och grejer som jag ska lägga in, men jag har inte lärt mig alla funktioner än. 

image1318

Men nu ska jag leka lite mer, och förhoppningsvis har jag lärt mig tills imorn! Jag måste ju visa vad tomten kom med.

Lisa

Is she more beautiful, is she more beautiful than me?

Idag har jag inte gjort någonting. Absolut ingenting som kan arkiveras. Jo ätit har jag förstås. Elin börjar bli orolig över mig, hon tror att jag har BED (googla på Binge eating disorder) Först tänkte jag få lite ångest över det, att jag inte har gjort någonting alltså, men sedan ångrade jag mig. Det är mina nya livsstil you know. Jag ska heller inte bli arg över onödiga saker. Fast undrar bara vem som säger åt mig när jag står där och är arg för mig själv. Nä just det, ingen.

107635-1317

Man blir så glad av att kolla igenom min Kate och Pete mapp.

Jag vill helst skriva något djup i rubriken,men jag kommer inte på något

Det är fint det här med jul ändå. Jag som har gått och tänkt hela året att det julen är så överskattad, men de är den inte. Kanske just därför den blev bra, för jag inte hade förväntingar. Nä, jag gillar julen jättemycket. Och en massa bra grejer har jag fått också, jag får ta och visa någon gång. Är ni nöjd med julen och julklapparna?

107635-1316

107635-1315
Vi har nog typ världens finaste julgran<3

107635-1314

(Tantkompis till mamma)-ÅÅh samlar du också på sådana där antika burkar?! Jag med, men den där men oboyfiguren har jag aldrig sett förut, är den från 70-talet?

Amanda- Näe, den köpte mamma på Domus förra året.

Det har ingenting med julen att göra, men får vara med att leka ändå, för ja, det gäller ju att variera sig.

Puss!
Nora

Julis

Igår fick jag en julklapp av Anna. Hon ska också få en, fast på söndag. Det var den finaste julklappen jag fått. En glittrig ren, som får vara med i familjen. Anna påstår att det är en hjort, men jag vet att det är en ren. Jag fick även jättefina hjärthårspännen, sådana som jag hade en gång i tiden men de gick sönder, och ett hjärtarmband.

107635-1309
Jag har tagit kort på renen och hjärtarna, när renen sover.

107635-1310
Tindrar mot min älsklingsren.


Nu är de mesta julklapparna fixade, så nu åker jag ut till sommarhuset och ska fira jul där.  Bloggar nog inte mer innan jul, så GOD JUL! :)  Uppd. Yees, datorn är med!


Puss!
Nora

Maskens återkomst

Nu är jag fri, fri från skolan och alla plikter! Ja, i knappt tre veckor iaf. Betygen var chockerande bra, och gårdagen firades med glögg på kvällen, hemma hos Anna. Alla julklappar är inhandlade, så nu kan jag bara ta det lugnt. Jag ska t.ex. läsa gratistidningen som jag plockade på mig igår. Inspirerande.

Den hypade masken dyker upp lite här och var i bloggvärlden, och utanför. Men jag tröttnar bara inte.

image1306
image1308
Bild: Galore Fashion

Lisa


Vad är grejen?

107635-1305

Jag vill ha de här skorna jättejättemycket. Vi skulle vara så fina tillsammans. Att de är ombloggade gör mig inget, jag har inte sett någon ha dem i Sundsvall. Men att önska mig dem i julklapp är ingen ide, jag kommer aldrig få ett par till skor säger pappa. Vad är grejen liksom? Kanske jag har råd efter jul....


Nu ska jag tillbaka till skolan igen, ska ha projektredovisning. Tänk så mycket jag hade kunnat sett på tv annars ikväll...Jaja, man får tänka på skolgången och den blivande karriären.

Nora


Beautiful disaster

Jag tycker om skolan ibland. Fast bara ibland, och speciellt när man får göra roliga projekt.

image1303
Ett perfekt kaos.

Lisa

Tredje advent och två par skor

Nu är alla prov, läxor och inlämningsuppgifter klara! Nu kan jag andas ut, och då passar såklart förkylningen på att komma.. I lördags hade jag dansuppvisning, sjuk var jag, men det gick bra ändå. Idag var det också tänkt att jag skulle dansa, men det blev en hemmadag istället. Nora kom förbi och vi var sjuka tillsammans! Vi kände oss som pensionärer, där vi satt på mitt golv och fikade och sydde på våra jackor. 

Jag har köpt två par nya skor, glänsande är dom också.

image1300
image1302
image1301

Lisa

fredag yesyesyes

Yes, äntligen är den här vecka slut! Har varit sjukt jobbig. Inga juklappar har jag köpt heller, jag som hade lovat mig själv att vara ute i tid. Det suger att jag inte är det, men jag får fixa lite i helgen. Har ni köpt julklappar än? Har ni några snygga tips?

107635-1296
 Ibland blir jag nästan arg på dig Kate, för att du är så snygg. Nä, jag skojade bara baby<3

Puss! 
Nora

Vi var snyggast

107635-1294
107635-1295
Idag hade vi luciatåg på skolan, jag var julgran och August var paket. Vi var snyggast. Fast August verkar inte glad för det, haha! Han var iallafall jättefin i sina strumpbyxor.

Ps. Nu har ni sett mig i det nya håret också, så passa på att kolla. Det bruna verkar inte riktigt fasna på bild som det förra. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det, jag saknar det blonda lite. Nä mycket. Vad tycker ni?

Nora

Den här tiden

Mina senaste(extremt intressanta) inlägg handlar för det mesta om skolan och ursäkter varför jag inte bloggar. Så varför bryta ett mönster som funkar? Just nu sitter jag och skriver på min bokrecension, eller jag tog precis en paus. Jag har läst "Brustna hjärtans café", en riktigt bra bok. Den rekommenderar jag! Av någon konstig anledning läser jag ofta böcker om änkor(!) hm.. Skolan ligger över in i det sista och lovet välkomnar jag med öppna armar!

Jag kan också säga att Noras hår blev väldigt fint! Ovant att se henne så mörk, men fint. Hon lägger väl upp en bild här snart skulle jag tro.

image1293
Den här tycker jag om.

Lisa

Brunett så snart

107635-1292
Sitter med hårfärg i håret nu, brunrött ska det bli. Hade annan färg i alldeles nyss, men de blev typ grått! Det var ganska hemskt. Tur att jag hade en annan färg hemma. Jaja, just nu är jag lite smått hysterisk över hur det ska bli (även om jag har varit brunett förut), så jag återkommer senare.


Hej hej hej påre

Idag fyller min mor år, det har vi firat. Jag och Anna har lekt på stan också, där köpte jag en present till mamma (hade inte hunnit faktiskt), en stickat kofta från Vero Moda som jag tänker tjyva när hon har använt den så mycket så hon tycker att det är hennes. Käre värld vad jag pratar tomt, nu ska jag fika (mackor, ååååh) sen sova!

107635-1286

107635-1287

107635-1288

Klänning: AA (Annas)
Cardigan: Cheap Monday Herr
Hårband/sjal: Röda korset (En tia liksom)
Halsduk: Lisas, H&M
Jacka: H&Ms barnavdelning
Skor: Din sko
Strumpisar:  Gina Tricot
Fjäril: Min gamla fina.
Väska: Second Hand.

Sov gott!
Puss
Nora


Fredag

107635-1279
107635-1281
107635-1282
107635-1280
Blus: H&M, köpt av Maja
Jeans: Cheap Monday
Väska: Second hand
Armband: Second hand/Beyond Retro
Sjal: Vero Moda
Jacka: H&Ms barnavdelning

Så här såg jag ut på dan igår. Och nu vill jag inte höra något gnäll om att den översta bilden inte passar in, för det vet jag att den inte gör. Men så kan det gå när man inte kan med typ ett dugg av photoshop. Väskan köpte jag häromdan på Erikshjälpen, 29 kr, bra bra bra där. Blusen kom i veckan också, riktigt najs! Nu ska jag och Anna och Linnea ner på stan en stund, sen ikväll blir ut på fina äventyr. Undrar vad jag ska ha på mig... Ha det  bra!

Puss Nora

Ingen självbedrift

image1277
Bild: Oscar De la Renta? Hittade den iallafall här.

Sitter på skolan nu, och har hål. Sådant är ju oerhört tråkigt, och egentligen borde jag sistachansen-plugga på tyskaprovet som är on 45 minuter. Men jag har ingen självbedrift och moral, så jag bloggar istället. Jag är helt enkelt en svag människa. Men det ignorerar jag. Vi ska börja med projekt som håller på till jullovet. "Resan", är temat, och det är ganska fritt. Är lite sugen på att arbeta med stilhistoria, får se om någon är på. Undrar om jag ska göra olika epoker, eller årtionden isåfall?

Önskningarna som jag hoppas ska slå in

Jag jobbar på önskelistan, mamma har t.o.m. gett mig påminnelser! Men jag har fått en början nu, och jag förstår att ni är väldigt nyfikna, eller hur?

· En svart Macbook, känns väldigt aktuellt, stilrent och definitivt high tech, för min del.
· "Talk to the hand" armband från Kyssjohanna.se
· En otroligt söt liten jacka/kofta från carlings i vinrött(!), jag har ingen bild, men jag gillar modellen, detaljerna och färgen känns kul. Jag har nog som de flesta vet en väldigt.. färglös garderob, och ett vinrött plagg skulle liva upp min gråskala.
· Underkläder! Uppskattas alltid, och det är lika kul att ge som att få!

Jag ska fylla på listan, men just nu känns den helt okej! Ska sova på saken.


Bara för att hon var så fin, och hade fina knutar på sjalarna. Jag önskar mig hennes outfit tror jag.

Vad är din högsta önskan till jul? Lisa

Denna lätta underbara
tillhör faktiskt dem bärbara
liten i det yttre, men stort i minnet
inga sladdar stör heller sinnet

Sandra Backlund

107635-1273
Ur kollektionen, Don´t walk.

107635-1274
Perfect hurts

Sandra Backlund, ett av hennes verk skulle jag inte tacka nej till. Färgerna är finafinafina, stickningsmönstret är underbart, bilderna, siluetten. Siluetten. Ååh. Prata om hantverk, detta är verkligen konst.

Mer om henne hittar ni här.

Nora

Sådär innan jul

Så här blir det ofta för mig, bloggen prioriteras sist, men som tur är har jag Nora. Hon ställer upp, och lägger ner tid. Jag ska nog fundera lite över mitt nyårslöfte, bloggen ska nog få vara med där på ett hörn också. Iaf, i helgen var det tävling i Västerås, lite sova mycket dans. Helt slut i kroppen! Och idag började morgonen bra, fick reda på biologiprovet, mvg! Kändes inte helt fel. Så nu är det lugnt fram till jullovet.

Önskelistan står ganska så tom. Jag fattar inte? Jag brukar fylla den snabbt, men i år är det skillnad! Jag tycker om den här, och jag lovar att jag skulle vårda den ömt.

I veckan ska jag köpa julklappar, köpa tyg, och skriva cv. Det var nog en bra förkortning av det senaste som hänt och ska hända.

image1272
En liten skiss.

Lisa

Jag vill också ha

107635-1270
Hörrni, jag har snott den här bilden.

Jag är verkligen dålig på att blogga. Men jag har försökt att ha igen förlorad sömn. Nu vet jag iallafall vad jag ska göra. Jag ska ta den stackars t-shirten i XL som jag köpte förra veckan, och göra det jag skulle göra med den. Ett sådant där fint peacemärke som han där har. Jag får kika i syrummet om vi har någon svart textilfärg, annars får pappa hämta i sommarhuset. Till den blåa jackan blir det nog fint.

Nora

RSS 2.0