Ben Hasset for Vogue. Perfect.


Benn Hassett for french Vogue. Model: Natalie i.models.

Ska sy klart min blus nu hade jag tänkt, stressaaa lite! Kanske ni får se en bild på den när den är klar. Om den blir fin. jag tänker inte erkänna offentligt att jag syr fula saker.

Nora

just the strangest feeling feeling feeling nanana



Jalouse in march 09

Pyssla lite


Borde städa, borde sy på min blus som har deadline på fredag, men jag pysslade lite istället och det blev efter lite klistrande och pillrande ett halsband!

Peace out!
Nora

Det är sådana underbara liv vi lever trots att vi just nu inte lever i den perfekta illusionen som vi så många gånger vackert har målat upp i våra sinnen.



...Lyckan ler mot oss och vi tackar och tar emot med öppna hjärtan och naiva tankar om resten av världen. Om vi faller? Det gör vi. Någon gång. Men just nu ler vi bara som om det inte finns någon morgondag.



Nora


Lisa Strandberg, 14 år skriver en uppsats om sin pappa som ung. Fantastiskt.

När pappa var 15 skaffade han moppe. Den moppen målade han om varje månad. Han tyckte att moppen var jättecool. Kanske att den gick lite för fort. På fritiden åkte han mest moppe.

/ Nora

Känner inte alls av Lördag







Sandra freji, lundlund.com. Fantastisk fotograf!


Nä nu är jag less! Vet inte varför, känns som om alla är så jävla opepp idag bara. Eller okej jag har inga kompisar.....nä men ingen vill leka med mig, alla har annat för sig! Så nu åker jag till stugan tills imorgon, chillar lite, får förhoppningsvis ur mig en krönika till St så att man kan få ihop lite cash!

Nora

Gynning





Carolina Gynning. Vilken jävluskt snygg tjej alltså. Nästan så man måste hata henne. Fast det kan jag inte. För ball.

Gör allt svart och vitt utan gråa mellanting

Ibland förstår jag ingenting. Jag fattar inte varför vi anstränger oss för saker som vi aldrig kommer att kunna nå, eller ens vill nå. För vad vill vi egentligen? Allt handlar om den ständiga kicken. Det kicken som gör att adrenalinet far genom hela kroppen, tankarna virvlar runt i huvudet och det känns som att hjärtas ska sprängas av för mycket kännande. Den kicken som gör att man känner att man lever, att man andas och har puls. Ett hjärta, ett sinne och alldeles för mycket känslor och nervtrådar i hela kroppen som kan spricka när som helst. Jag är så beroende av allt detta som gör oss levande, bara för en sekund eller för ett tag om vi har tur. Eller ibland, när den, som i detta fall, biter sig fast många timmar efter och gör mig så levande att jag inte kan sova. Det är ett rus pumpar pumpar pumpar. Krävande, men skulle vi verkligen klara oss utan kicken? Göra något som du egentligen inte vågar. Kanske bara av det vardagliga slaget? Skriva ett modigt sms med sockerhjärtan mellan raderna. Eller gå emot dina principer. Eller göra det på riktigt. Med riktiga känslor och med hjärtat som insats. Skulle ni klara er utan kicken?

Nora

Can we get together sometime?

Vill du bli min drömdejt? Jag vill det, men först får du anstränga dig lite och göra något åt det där fasliga håret och jobbiga attityden. Sen så.


Instanbul i love you

Vi var i Istanbul för ett tag sedan, min familj och Linneas familj. Det var najs, mest maten! Noooooom<3


Besökte något fint ställe. Vi ville vara snygga...



Världens finaste cafénamn!



Hittade en jättemysig restaurang med din utsikt!



Jag gjorde ett sockerhjärta till den snygga servitösen på restaurangen. Sockerhjärta. Fint ord.



Hittade en fantastisk fairychokladpudding! Fast den var inte så god som förväntat...

Men pretton

Men sluta vara så jävla pretend! Jag hatar prettomännsikor. Mest av allt. Kan inte bara chilla lite? HATAR.

Nora

inspiration

 

Inspirerande jeans på tjej från lookbook.

I helgen tror jag att jag ska ha blekarhelg mina vänner! Jag ska bleka mitt hår, slingor, jag ska nog också batika lite, och klorera lite tights om allt går vägen. Det kommer att bli megabra! Lisa, är du på?

Nora


Finns allt det där vackra som finns i alla bilder som finns överallt allt allt eller finns det inte alls?


Foto: Lina Sheynius

jag vet att allt handlar om illusion. att leva ett fantastiskt liv i 2d där allt det vackra går att ta på, känna på. En fantasifylld fairyvärld eller att vara en trasig hjärtekrossare som lever i en takvåning spelar ingen roll. Syns det, finns det.  

Jag vet det, jag ska bara komma dit någon dag.

Nora

hot hot hot


IIMGmodels.

Så jävla snygg tjej, om jag var sådär snygg så skulle jag aldrig mer ha några problem, ALDRIG!

Just nu sitter vi på skolan och har datorkunsap, fantastiskt kul. Jag lovar att den där snygga tjejen aldrig har behövt ha datorkunskap. Livet är inte rättvist.

LOVE



Nu är vi tillbaka igen, nananana. Åh vad bra det känns. Lite som frukost typ.

/ Nora

RSS 2.0