Modeko, part two

Alla outfits är klara (24 st. för att vara exakt!), försnacket, innan själva showen är fixad, det enda som vi jobbar på nu är den tekniska delen, men det är också snart klart. Nu blir blir det till att öva, vi måste se om vi hinner byta om och allt sånt. Vi har lite folk bakom, så det blir bra.

Testade en sminkning idag, måste ju veta hur jag ska se ut. Men det såg inte bra ut alltså! Massa svart runt ögonen är inte min grej! Får försöka mig på något annat, men markerade ögonbryn fungerade alldeles utmärkt! Det ska jag köra på, tillsammans med fin hy, och mycket ögonfransar.

Försök till ögonbryn, lite smått ojämna kanske, men jag är ju mer nogrann då. Här har jag inte gjort det svarta än, jag förstår faktiskt inte riktigt hur jag tänkte..

image840
Den lilla, rosa skapelsen.

image845

image847

image849
Noras egensydda, Prada liknande kjol.
image850
Min hemmasydda fodralklänning + Acneliknande jackan.



Lisa


En rosa sommar

Tillsammans med vädret(undantag just nu, det spöregnar!) kommer inspirationen, och en grej jag har suktat efter länge nu, är en rosa tracktop. Har dock inte hittat den perfekta än, denna är från Ebay i Strl L...Men om jag hade haft en(och pengar till att det andra), så skulle jag iallfall har matchat den så här. 
107635-839

Vitt ribbat linne: H&M
Adidas tracktop: Ebay
Armband: Kristallrummet (kolla in resten av smyckena, jättefina!)
Jeans: H&M
Mobil: Motorola
Skor: Miu Miu

Miu Miu skorna är skitsnygga, och framställs inte sämre till jackan! Armbandet skulle jag också jättegärna vilja ha, enkelt och snyggt :)

Ps. Glöm inte bort!

/Nora♥

Modeko

Alla proven är gjorda, och nu väntar (som vanligt) vårens projektarbete. Fast i år var det något helt annorlunda. Vi har miljötema, som resulterar i en modevisning, enbart med ekologiska och- second hand kläder. Hur kul är inte det? Så i fredags var vi på Myrorna och lånade tre stora kassar med kläder. Så här kul har det aldrig varit att gå till skolan!

Vi har massa idéer! Vi vill ha färg, volym, kontraster, lager på lager, herrinspirerat.. Vi har hittat så mycket fint, och vi kommer att lägga ut alla outfits här på bloggen, när de är helt klara.

Vi har hittat ett par platåskor, som påminner väldigt mycket om alla Chloé's träplatårer, med en massa spännen. En underbara liten knallrosa jacka, med axelvaddar, som liknar en liten bakelse. En jeansjacka, i samma ljusa slitning som Acne's, nörd-glasögon, och mycket, mycket mer.

image821
Det här var bara hälften av det vi hade, men så här såg det ut innan allt blev ett kaos.



image838
Nora, i en av våra outfits, men utan skorna då..

image826

Victoria, i mönstrad parkas, Noras väska, och en halvturban, som jag knöt ihop.


image834

En av mina färdiga outfits. Vad tycks?

image837
Efter några timmar lyckdes vi till slut få till 21 st outfits. Men vi ska fortsätta imorn, vi har fortfarande mycket kvar!

Fortsättning följer..

Lisa


utförsäljning!!

image785

Grå stickad a-linjeformad polotröja. Köpt på Zara i vintras, säljer den pga att jag inte tycker att den passar min kropp.
Strl: Medium, men passar även en small, Zaras små spanska storlekar.
Nypris: 500 kr
Utgångspris: 170 kr

image788

Skor från Bianco, köpta i höstas. Svart sammet, mönstrade med paljetter och broderingar.
Lite uppriven på klacken längst ner, men annars helt felfria. Behöver inte klackas om en på ett tag.
Strl. 40 (Bianco har ganska små storlekar, passar 39-40)
Nypris: 450 kr
Utgångspris: 60 kr (100 120 kr budat)

image797

Skor köpta på en Second hand, säljer dem för att de är lite förstora. Aldrig använda av mig. Behöver ej klackas om.
Strl: 39,5
Utgångspris: 30 kr

image791
Skor från Björn Borg. Använda ca 2 ggr, och är i mycket bra skick.
Strl: 37
Nypris: 500 kr
Utgångspris: 100 kr


image792

Tröja köpt på Zara, för bara någon vecka sedan. Slutsåld i de flesta Zarabutiker. Orange urtvättat tryck med texten "I feel so happy I could cry".
Strl: Medium, men passar även mindre och större, beroende på hur löst man vill att den ska sitta. 
Nypris: 129 kr
Utgångspris: 75 kr (75 80 100 givet)    Såld!

image810

Söt sommrig blus från H&M. Min favorittröja, men tyvärr så har den blivit lite liten.    Såld!
Strl: XS
Utgångspris: 45 kr (50 kr bjudet)

image795

Hemmasydd kjol i denim. Volymig.
Strl: Passar alla.                                           Såld!
Utgångspris: 85 kr 150 170 kr givet!

image799

Grå stickad kofta från Gina tricot. Använd men i bra skick.
Strl. Small
Utgångspris: 60 kr

image814

Kofta med möster från Second hand. Det finns ett tillhörande svart band, men det var inte med vid fotograferingen.
Strl: S-M. Står ingen exakt storlek, men den passar de flesta.
Utgångspris: 60 kr


  
    
Bild 1: Tee med tryck från Diesel.
Strl: M-L, men passar mindre.
        Såld!
Nypris: 299 kr
Utgångspris: 45 kr  (50 kr givet)


Bild 2: Tee med tryck från Monki. Använd 1 gång. Säljs pga att jag fick den i födelsedagspresent, för liten.
Strl: S
                                                                                                                  Såld!
Utgångspris: 40 kr (40  45 kr givet)

Bild 3,4: Linne från Cheap Monday.
Strl: M. Kan användas som oversize eller tajtare. Säljs inte!
Utgångspris: 40 kr

Bild 5,6: Blommig topp från H&M. Väldigt smickrande på!
Strl: S
Utgångspris: 40 kr

Bild 7: Blommig omlott-klänning från H&M divided. Tunt och skönt material. Passar alla figurer.
Strl: 36
Utgångspris: 50 kr

Bild 8:  Turkos tröja från H&M med knappar. 
Strl: XS
Utgångspris: 35 kr  

Bild 9,10: Rutig skjorta från H&M divided.  Såld!
Strl: 36
Utgångspris: 50 kr ( 55 kr budat)


Sommaren kommer, likaså rensning i gareroben.  Vi passar på att sälja några godbitar ur våran garderob!

Alla priser gäller som grundpris, sedan får ni buda på det, och lägger någon över så vinner högsterbjudandet. Vi meddelar första budaren om budet har blivit överbjudet. Köparen betalar frakten, eller om ni bor i Sundvallstrakten så kan vi bestämma ett möte.

Skicka iväg ett mail till [email protected], om ni är intresserade, eller använd kommentarfunktionen.

Budgivningen börjar NU slutar på Torsdag 31/5, så BUDA!

Tack för oss och lycka till! :)

Uppt: 1/6. Nu är budgivningen slut, men är det någon som är intresserad av det som inte blivit såld, så säljs de för utgångspriset! :)

/Nora&Lisa♥


Klänning

Skorna har jag köpt, och enligt alla kommentarer skulle jag satsa på en söt klänning till. Jag hade faktiskt redan bestämt mig för en klänning, men vågade inte hoppas på att den fanns kvar.

När jag var i Stockholm på påsklovet, såg jag den, men det blev inget köp då. Och inte heller nu, när jag var nere vecka 17. Tror ni inte att jag ångrade mig? Kusin Sara fick i uppdrag att leta efter den. Hon hittade klänningen, dock en storlek för stor, men eftersom att den är så stor redan i modellen, blir det ingen större skillnad.

Så resultatet blir gladiatorsandaler, tillsammans med klänningen + lite pedikyr så är jag dressed for success!

image782


Lisa


Lalalalaa

Igår slog det mig, att på fredag är det en 25:e, vilket betyder pengar, som i sin tur betyder at t jag kunde sätta sprätt på pengarna jag hade! Så det blev en runda på stan som resulterade i några inköp.

107635-777107635-776
Väskan och tyget är från Myrorna, och kostade 50 ock 25 kr. Väskan är ganska sliten, men färgen avgjorde köpet. Av tyget så ska jag nog sy en kjol, kanske en pennkjol. Det kan nog bli riktigt bra! :)

Skorna är från Bianco, och hade kostat 800, men nu var de nersatta till 400 kr, så jag slog till! Frågan är nu om jag ska behålla dom, de känns en aning stora  nu när jag testat dom hemma. Vilken besvikense, efter kärlek vid första ögonkastet...

Förövrigt så känns det inte sådär jättebra. Har jätteont i halsen, och i huvudet. Jaja, tur att jag har Desperate som stämningshöjare iallafall! :) (hur kunde Alma göra så!?)


Ps. Tack till den här tjejen!

Hare bra allesammans, puss!
Nora♥

Måndag

Efter en härlig långhelg, inkluderades en dag på stan, gjordes det ett fynd iallafall. Det här linnet från H&M, somjag turligt nog hittade en liten fläck på, så jag fick de för halva priset! :)

Förövrigt har helgen tillbringats i stugan, med lite släkt på besök. Vad har ni gjort i helgen?

Men idag är det tillbaka till skolan som gäller, och engelskaprov nu på morgonen. Men det ska nog gå bra :)
107635-775

Sjal, Second hand
Skor, Ballerina H&M?
Linne, H&M
Jeans, Åhlens
Till, Kofta Cheap Monday herr, jacka H&M.

Försöker lista ut vilka skor jag ska ha till...

Nora♥

Information och inspiration

Jag måste bara få tacka för alla positiva kommentarer, som jag fick på mitt skobekymmer! Nu har jag bestämt mig för skorna, tänker köpa dem idag faktiskt. Med lite pedikyr, är jag redo för skolavslutning, och sommarlov. Och som Jen sa, så kommer jag att ha användning för dem hela sommaren.

Efter mitt inlägg om turbaner, fick jag många frågor, om jag inte skulle kunna göra en knytningsguide, och självklart ska jag göra det. Så inom kort, kommer en guide vara publicerad här på bloggen.

Jag har ju också skrivit om min prao som stylist, där jag lovade att berätta när reklamfilmen var ute, och nu är den det. Så håll utkik i reklampauserna, eller gå in här, så får ni se vad jag har satt ihop för något!

Det blev mycket text, och jag hade egentligen inga bilder, men här kommer några som inspirerar mig.

image766
image767
image773

Bilder: Buenos Aires streetstyle, Cobrasnake, privat


Lisa

Skobekymmer

image763


Långhelgen invigdes med en bra eftermiddag på stan. Mamma bjöd på fika, och vi letade skor till skolavslutningen. Jag såg dessa gladiatorsandalerna från Vagabond, jag tycker verkligen om dem, och har lagt undan dem, men vad tycker ni?

Ska jag satsa på dem, och passar de till en skolavslutning?

Lisa

Make it simple

Ännu en konfirmation, och ännu en till klädsel. Men denna söndag var jag hos min kusin, Viktor.

image751image752
image750

Linne, J.lindeberg
Jeans, Cheap Monday
Satinjacka, Kapphal barn
Armband, Secondhand och köpta i Sydafrika
Handskar: H&M
Parkas: Zara



Lisa

Turban


image759



Bild nr 1. Hallonrött fodertyg

Bild nr 2. Svart baddräktstyg
Bild nr 3. Vit stickad sjal från Sydafrika
Bild nr 4. Guldlinne
Bild nr 5. Hallonrött fodertyg
Bild nr 6. Vinröd chiffong

Provdocka- Second hand

Det är ju ingen som har undgått turbantrenden, så lättburet kan jag inte påstå att det är. Men det är riktigt snyggt!

Försökte mig på att göra mina egna, och det blev ett ganska så lyckat resultat. Antingen "halvturbanen" álá Ashley Olsen eller så går man hela vägen med den heltäckande.

Vilken skulle du föredra?

Lisa

She moves in her own way

image724
image725
image726
image727
image728
image729
image730
image731
image732
image733image734
image735
image736
image737

image739
image738
image740
image741
image742
image743
image744
image745
image746
image747

Hemmasydda kjolar
Skor med rosett, Lisas mammas
Jazzskor, Secondhand
Body, H&M
Linne, Vero Moda
Satinjacka, Kappahl
Turbanhårband, hemmagjord
Väska, Secondhand
Skrivblock, Indiska
Solglasögon, H&M trend och secondhand
Underklänning, Secondhand


Modell: Lisa Strandberg
Fotograf: Nora Malm

Modell: Nora Malm
Fotograf: Lisa Strandberg
The Kooks, She moves in her own way.

Nora och Lisa♥

Skolavslutingsklädsel?!

Skolavslutningen närmar sig, och jag tänkte faktiskt passa på att vara ute i god tid i år. Jag har två olika klänningsalternativ, och två skoalternativ, men jag kan omöjligen bestämma mig för vad jag ska välja! Lyxproblem, jag vet, men ni kan ju alltid hjäpla mig på vägen genom att lägga en röst på den klänning och ni tycker bäst om! 

107635-696
Klänning 1 från Thailand (behöver verkligen strykas!) 
Skor 1, Secondhand (mitt senaste fynd!) 

107635-664
Klänning 2, Indiska 
Skor 2, Secondhand

Ja, som sagt kan jag inte bestämma mig! Klänning 1 med skor 2 eller tvärtom, eller klänning 1 med skor 1 eller...ja ni fattar!


Nora♥ 


Prova, prova prova.

Jag älskar, att gå på stan, gå in i affär efter affär, och bara plocka på sig en massa plagg för att sedan testa. Inget tvång på att köpa, bara drömma...

Denna dag blev det dock bara Zara som fick sig ett sådant besök av mig och Linnea. Vad mycket fint man kan hitta, om man bara testar sånt som man aldrig tror att man vill ha när man ser de på galjen.

107635-717107635-715107635-713107635-712
107635-718


Fasnade för den gula byxdressen, problemet var bara att den inte fanns i min storlek. För ynka 149 kr...pah.


Nej nu måste jag skynda mig till Grey´s, hare bra allihopa, puss! :)

Nora♥



 


Konfirmation klädsel

image706


På söndagen var jag på Antonias konfirmation, och det är inte länge kvar till min egen. Jag fick iaf. tillfälle att använda min nya kjol som jag sytt själv, och "glansjackan" (för att citera Nora). Jag är inne i en blå period just nu!

Lisa

Sundsvall Streetstyle

Med våren, kommer de snygga kläderna fram igen! Efter en mörk, och dyster vinter, lägger vi tjocka jackor, ullkoftan, och tjocksockarna på hyllan (eller ja, kanske inte riktigt än) för att välkomna bara ben, och klara färger.

Eftersom att den övergången är en ljuvlig tid, tänkte vi fånga det på bild, och nu äntligen, införa en ny kategori: "Sundsvall Streetstyle".

Emelie
image702

Hanna, Josefine
image703

Johan
image704

Theo, Emil och Marielle
image705


/Lisa & Nora

Shoppat i Thailand

Det slog mig just, att jag inte har visat vad jag köpte i Thailand. Det blev inte mycket kläder, men jag är ändå väldigt nöjd med mina inköp! Här kommer ett litet urval av det bästa :)



Bild ett: Mac-maskara, Lancome-ansikskräm (jättebra!), Lancome-läppglans, en rouge och en eyeliner med kajal i korken. Vi hittade ett litet stånd som sålde märkessmink jättebilligt, troligen snodda grejer från varutransporterna, men vi blundade för det och shoppade på.

Bild två: Några av alla nagellack jag köpte. De fyra första flaskorna var jättebra, fast de var ju lite "dyrare" en de andra, kostade tjugo svenska kronor för 3 st., och de andra ca. 3 kr st! ;)

Bild tre: Skorna som jag har på inlägget under. Jag gillar inte träfärgen, plus att den var lite kantstött, så jag håller på att måla över det med svart nagellack som ni kanske ser.

Bild fyra: Guldiga skor med paljettbroderier. Vårfavoriter!



Bild fem: En bodylotion och två duschkrämer från Bodyshop, och en ansiktsvatten från Lancome. Priserna på Bodyshop var ungefär hälften jämfört med Sverige :)

Bild sex: Två av solglajjerna jag köpte. Köpte ett par skitsnygga retrobågar, men hittade dem inte nu, ni får se dem en annan gång :)

Bild sju: Hemmamjukisshorts med blåa fåglar på. Nu har jag ett till par i min samling! ;)



Bild åtta: Maskara från Loreal. Min favoritmaskara! Köpte den i en vanlig supermarket för 64 kr.

Bild nio: Vit miniklänning som är från en secondhandbutik faktiskt! Passar bra nu till sommaren, behövs strykas lite bara (läs: mycket).

Bild tio: En rosa puffig ballongkjol med en liten rosett!

Köpte även en massa andra grejer som skivor, fler nagellack, underkläder, krämer m.m. :) 

Men nu, så ska jag börja göra mig iordning inför kvällen! :)

Hare bra allesammans, puss!
Nora♥




Silver and pink

107635-685107635-681


Jag som hade lovat mig själv att inte använda det rosa nagellacket tills det inte var så hett längre. Tycker att "rätt" nyans på nagellacket kan ha en tendens att skrika ut  "Hej, jag är så trendig"  Jaja, stod ut ett bra tag iallafall.

Halsbandet grejade jag igårkväll, med hjälp av en kedja och ett par pilotglasögon. Hur enkelt som helst!

Örhänget är en gammal Barbiesko som min syrra hade gjort ett halsband av en gång i tiden, men jag gjorde om det till ett örhänge.

Hood: H&M ( Lisas)
Halsband och örhänge: Fixat själv
Silvriga tights: Monki
Nagellack: Thailand
Klackar: Thailand

Vilken mix gillar du bäst? Converse eller heels?

Nora♥


Lisa tipsar- ansiktsmask

Jag börjar bli bra på att tipsa om skönhetsprodukter, eller jag har tipsat en gång förut. Det är ännu en ansiktsprodukt för dig med något dålig hy (som jag), eller dig med acnehy.

"En underbar lermask som är rik på mineraler. Tar bort döda, ytliga hudceller, tillför fukt och kan lindra vid acneproblem.
Kan användas på kroppen och i ansiktet."

Text: Kerstin Florian

image679



Bild 1. Precis efter applicering
Bild 2. Efter ca. tio minuter

Masken går på 310 kr, men det är verkligen värt det. Jag är otroligt nöjd, den ger verkligen resultat!

Användning:
Jag använder en pensel med gethår, för smeta på masken med. Den kan se lite läskig ut efter ett tag, men man kan ta en blommspruta och duscha över ansiktet. 

Jag rekommenderar att använda den två ggr i veckan.

Lisa


RSS 2.0