107635-1457

107635-1457
 
Hittade den här bilden på Peaches Gedof  hos Niccis. I Like it! Testade en liknande klänning på H&M för ett tag sedan, men köpte den inte, tyckte att den var lite för lång. Nu ändrar man sig ju nästan.

Jag har börjat fått ont i halsen. Jättejobbigt är det och jag längtar bara till sommaren. Idag satt vi i skolan och gjorde planer tills dess, underbart. Jag är så less på vintern, man har ingen ork att göra någonting! Hela året är som en väntan på sommaren.  Men jag har iallafall bakat en kladdkaka som jag ska äta nu, alltid något.

Puss!
Nora

Whyred

107635-1454
Bilder: Modette

Jag har alltid gillat Whyred, och det gör jag även när jag ser deras Höst/Vinter kollektion. Har här plockat ut några favoriter. Den där kappan skulle inte sitta fel i höst, och den långa svarta klänningen skulle vara så fin att ha på avslutningsbalen!

Nora

Update


image1447
Update: Jag har sökt gymnasium, och jag lever!

Nora, nu är det din tur!

Lisa


Det är inte lätt när det är svårt

107635-1441
107635-1449
Mitt tyg, mitt fina tyg. Men jag vet fortfarande inte vad jag ska sy.. 

Lisa

The stripes

image1442
Jag vill ha randigt, det är fint! Jag tror att Nora, och alla fina bilder har inspirerat mig. Det går aldrig ur tiden, och om man ska ha randigt, borde man inte gå till rändernas huvudkvarter då? Jo precis, Polarn och Pyret. Kanske går ner på stan en sväng imorn och kikar.

Nu ska jag dricka té och läsa bok, Lisa

Aujourd'hui


107635-1436
107635-1439
Skinnjacka, Second hand
Sjal, Blammo
Väska, Zara
Kjol, Sytt själv
T-shirt, Monki
Skärp, Second hand

Lisa

Fin

107635-1431107635-1432
Lisa den här kjolen är ju bebisfin, varför använder du den inte?! Jag kanske lånar den någon dag, saken är bara den att blått aldrig har varit min grej. Synd, för jag hittade en jättefin, billig randig tröjaIndiska häromdagen, men den var blå. Kanske, vi får se.

Nu ska jag sy för det har jag inte gjort på jättelänge, sedan ska jag läsa en bok som pappa har lånat åt mig.

Hejdå lovers!

Ett stort steg i rätt riktning

image1429
Alla dessa lata söndagar, det är inte mycket vettigt man gör. Men jag ska söka gymnasium ikväll!!! Jag är skitnervös, fast jag förstår egentligen inte varför, det är bara det preliminära valet. Men det är ändå läskigt! Det blir mode/design. Jag har bestämt mig nu, och det känns helt rätt. Man ska gå på magkänslan!

Nu ska jag fortsätta göra absolut ingenting, Lisa

ELLE-galan

107635-1428

Alltså vad är detta? Jag trodde att ELLE-galan var en seriös tillställning, som var noggrann med vilka som blev bjuda. Läste hos Sophie, att hon först hade blivit bjuden, men att de sedan hade skickat ett mail och sagt att det tyvärr var fullt! OK.  Det lät ju helt normalt. Sedan att bloggerskor som BlondinBella och Stinalee har blivit bjudna, bara för att de är stora bloggar, och inte ens bloggar om mode. Tydligen så har inte Micaela (Rar), Petra (Shecity) eller Louise (Rightnow) blivit bjudna. Vet dock inte om det stämmer helt, men de är väl ändå de första som borde ha blivit det, de är ju bland de största modebloggarna. Konstigt, någon?


Nora

Svar!

Postat av: Linnea

Vem kom på idén att starta bloggen?
Det var nog Nora det.

Har ni någon gång ångrat att ni startade den tillsammans, och inte en egen?
Nej, det skulle bli alldeles för jobbigt. Detta passar bättre och man får mer inspiration på detta vistet. Vi har vi även varsin privat blogg satt.

Hur går det med att byta till tjejsajten?
Det går framåt, Lisa har till och med tagit orden i sin mun!

Hur mycket pengar lägger ni ut på shopping i månaden?
Lisa: Jag lägger inte mycket pengar alls på det, typ 300 kr i månaden,  jag storshoppar helre när jag åkter till tex Stockhom.
Nora: Ja..oftas mer än vad jag har råd med. Men då ingår fika också, det är väldigt viktigt. Kanske 700 kr i månaden. Fika som sagt.

Sluuuutligen, hur känns det att troligtvis få fortsätta gå i samma klass på gymnasiet?;)
Det känns kul att fortsätta i samma klass, och vi jobbar bra tillsammans. (utom när vi slåss och bits).

Postat av: --

Hur länge har ni haft bloggen?
Snart ett och ett halv år, startade den i september 2006.

Hur många läsare har ni per vecka? :)
Per vecka? Jadu. Ungefär 400 om dagen. Räkna du :)

Postat av: m

dricker ni , om ni gör så vad ? hur ofta ? röker ni ?

Ja, saft och mellanmjölk.  Nej röker gör vi inte. 

Postat av: Nicci
Fråga till er båda: Hur är ni som personer?
Lisa: Jag är en tönt. Jag har sämst humor. Men mina kompisar tycker om mig ändå. Jag är glad också, fast ibland blir jag arg och kastar mobilen i väggen. Jättehårt.
Nora: Jag är ganska disträ, glömmer typ nyckeln tre gånger i veckan. jag har skapat min egen religion också, så jag är en väldigt djup person. Ps. Batman är min Gud, Ds.

Har ni pokvänner?
Nej ingen av oss. Vi är nunnor.

Om ni inte bodde i Sundsvall vart skulle ni vilja bo då? :-)
Nora: London! Eller Stockholm. Eller New York. Eller Thailand. Eller Säfle. (Lisa du ska också till London med mig!)
Lisa: Antingen Stockholm eller Frankrike.


Postat av: Elin
Vad vill ni bli när ni blir stora?
Lisa: Bagare...Elektriker...Nä men jag vet faktiskt inte. Men jag tycker om att sy, så någonting som har med det att göra skulle vara fint.
Nora: Journalist. Kan tänka mig väldigt olika sidor av journalistiken, både liksom politik eller mode. Eller Skådis. Haha hej Klyscha. 

Favoriträtter?
Lisa: Omelett med sparrisstuvning. Eller smörstekt aborre.
Nora: Hahahaa, töntlisa! Mackor! Och lax, jag är ju trots allt uppvuxen i ett fiskeläge.

 Fritidsaktiviteter?
Lisa: Jag dansar massa olika saker. Balett, Jazz, Street, Hiphop.
Nora: Jag spelar teater, och älskar det. 

Nu ska vi göra våfflor, svarar på resten av frågorna sen. Puss!

Nora och Lisa


 


107635-1427

107635-1427

Hej. Idag såg jag ut så här. Med pappas tröja med Rocky på som han fick av mig i julkapp, från H&M och ett fint hårband.

Nu ska jag leka med mitt girlpowergäng, Vi ska äta våflor.

Hejdå!
Nora

107635-1426

107635-1426

Okej jag kanske inte kommer behöva gå IV Sär eller Häst iallafall, men nästan. Så här skulle jag iallafall vilja se ut imorgon. Kruxet är ju bara att jag inte har någon röd otight kjol. Fast jag har en svart liknande. Jag måste ta mig i kragen och börja sy igen, har kommit i en djup svacka pga gulleskolan som tar upp hela mitt liv.

Hejdå.

Ps. Om ni har något att klaga över så kan vi ha en öppen klagostund. Jag vill veta att det inte bara är jag som har saker och gnälla över. Så klaga lite för mig är ni snälla. Ds.

Nora

Fuck

Ok. Jag spyr verkligen på skolan. ÅÅÅÅH! Allt kommer sluta med att jag kommer sänka mig radikalt till IG i alla ämnen och får på IV Sär eller IV häst om jag har tur, sedan kommer jag bli deprimerad och dö.

Hello Africa

image1425
Jag har pluggat SO varenda dag, hela veckan. Jag har levt isolerat, nedsjunken i boken om religion. Nu tog jag en paus, och tänkte berätta att jag har mitt afrikainspirerande tyg nu. Men jag vet inte längre om jag ska göra en sjal, kanske sy nått annat? Förslag? Fast det känns kanske lite maffigt med ett klädesplagg som är så pass mönstrat..  En tajt överdel eller liknande skulle iofs vara ganska najs. H&M inspirerar med sina mönster, men jag får fundera lite.

Lisa


Just ask!

Vi hakar på det här med frågeställningar, som så många andra bloggare redan har gjort, men det är en kul grej. Glöm inte att skriva vem ni riktar frågan till!

Fråga vad ni vill, så svarar vi nog på det mesta :)

107635-1421107635-1422
Lisa och Nora♥

Don´t stop me now, cause i´m having such a good time

107635-1419

Att blogga innan skolan är garanterat inte ett smart drag, det ger säkerligen försening. Men vad gör det om hundra år! idag ska bli en bra dag, det har jag bestämt. Gårdagen sög, så idag ska jag ta på mig min finaste kjol och gå omkring och le hela dagen.  Ibland måste man liksom stanna upp, se sig omkring och upptäcka hur bra man har det. Nu skolan, men först ska jag dricka lite chokladmintte, visst låter det gott?! Får hoppas att det är det också!

Förresten, jag låter väldigt typ...käck. Scary. Fast det här är ändå min happydag så skitsamma!

Puss!
Nora

Januariönskingar

Nora och jag brukar ha diskussioner om vad vi vill ha just nu, Nora kan göra långa listor medan jag alltid måste sitta och tänka efter ett tag. Är jag en sån människa, utan stora krav liksom? Aja, nu ska jag tänka efter ordentligt på vad jag faktiskt vill ha.

Vad som känns aktuellt i januari:

  • Byxor, byxor, byxor! Inte bara jeans, utan byxor liksom. Ull, bomull, you name it. Det värmer i kylan, och matchas snyggt till det mesta.
  • Jag vill att mitt hår ska växa! Självfallet har jag redan, nu är det bara längden som ska fixas, så får jag nog det fina cobrasnakehåret.
  • Jag vill ha nåt i färg(!), nu får ni säkert en chock, men jag vill sakta men säkert smyga in några väl utvalda färger, i min så annars gråa garderob.
  • Jag vill ha mönstrade sjalar. Jag såg faktiskt ett fint tyg med lite afrikainspirerat mönster på Ohlssons. Jag borde ha köpt det, och gjort en sjal. Jag får hoppas att det finns kvar i veckan, mönstret passar hela sommaren också.

Lisa


Tjejsajten?

Nu börjar vi fundera på allvar på det här med tjejsajten. Ni som har det, vad är fördelarna, och nackdelarna? Jag vill veta allt!

I min garderob har jag många fina kläder

Nya byxor har jag! 298 kr, H&M divided. Ren bomull och enkla detaljer, de här kommer att hålla hela våren och sommaren med. Jag byter bara ut det grova skorna, mot gladiatorsandalerna och kavlar upp dem något, så blir det perfa!

image1416image1417

Lisa

hey there

Yeey, nu är det väl dags att sova snart också. Men jag uppbådar kraft för att lägga ut lite bilder. Allt för er!
107635-1414107635-1413107635-1412107635-1410

Imorgon blir det OC säsong tre heeeela dagen, yes!

Sov gott!
Nora
Nora

Last night

Igår gick vi ut och åt med tjejerna, mycket trevligt! Det var buffé, och som alltid när det är buffé ska man passa på att äta så mycket som möjligt, och jag utnyttjade det till hundra. Jag lägger ut lite egobilder, eftersom att det klagas på att jag aldrig lägger ut bilder på mig själv. Nora publicerade bilder mot min vilja, men jag har förlåtit henne nu.

image1406
image1408
image1409
Skinnjacka, second hand
Sjal, Blammo
Cheapisar
Linne med knappar, H&M
Geekbrillor

Lisa

107635-1396

107635-1397
107635-1396107635-1398

Lisa typ hatar sitt hår utsläppt..eeh? Världens finaste ju! Jag publicerar lite bilder på henne eftersom hon bara har dator hos sin pappa. Och nu ska vi fundera ut vad det är hon har på sig...Tröjan är iallafall från Indiska, kjolen kan jag anta att den är hemmasydd, och till det så hade hon nog stort svart herrväska från Zara, och gubbkappan från H&M. Sådär, tada! 

Nu ska jag ner på stan snart, för att hitta en present, och ikväll på födelsedagsfest hos Amanda, som fyller 18. Grattis!
 
Ha en bra dag lovers! Puss
Nora


Ja gör det!

Nu har jag återupptagit mitt bloggande här igen, men det är tråkigt att blogga utan läsare. Så gå in och kommentera lite!! Och nej, bloggen handlar inte om vad jag åt till frukost. (Den är störd, men det får ni ta)

Just det, glöm inte att prenumenera på oss på Bloggkoll! (klicka på ikonen nedanför visningsbilden)

Nora

Upside down, who's to say what's impossible and can't be found. I don't want this feeling to go away

Är det inte bara hur fint som helst med bara body och strumpbyxor? Tycker jag iaf, även fast jag inte brukar använda det. Bara i smyg hemma, och på kort.
image1405
Strumpisar, H&M
Glansig dansbody

Det är en härlig känsla då hela världen är uppochner! Lisa

knivigt

Jag har ännu en gång funnit en förälskelse. I ett par skor. Jättejättefina är dom ju ser ni! Från din sko, 498 eller något sådant. Se bara!

107635-1401107635-1402

Men ibland behöver man saker mer än andra. Just nu är jag i behov av ett par hörlurar, eftersom jag har snott Linneas eller pappas ibland nu. Dom här är ju schysta till ungefär samma pris som skorna. Och just det, jag vill ju såklart bara ha dom för att Micaela (rar) har likande! Tänkte så någon slapp skriva det i kommentarerna.

107635-1404
Så kan ni säga till om saken! För jag måste välja eftersom jag ska spara till Kina, men vet inte vad. Så tala gärna om det för mig är ni gulliga.

Ska till skolan nu, hade sovmorgon idag, så vi hörs sen!
Puss
Nora

Jag är verkligen en djup person

107635-1400

Om ni undrar vad jag håller på med på bilden, så har jag just funnit ljuset. Jag såg det, jag gick in i det, och jag fick en uppenbarelse. Jag hittade mina inre, oupptänka sinnen, och fann en frid. Allt utspelade sig i en av mediasalarna på Hedbergska som vi var på besök på idag.

Och om ni undrar vad jag har på mig, så är det skinnkjolen som jag har fått av Lisa min bebis, halsduk H&M, Väska Erikshjälpen, Skor Din sko, Och batmantröja som från H&M och jag hade först. Just det, jackan har Amanda sytt också.

Guds frid!

Nora

Yeeah, på skolan

Nu sitter vi här på skolan, bild har vi. Jag och Anna ska göra ett fotoprojekt tillsammans, så det ska faktiskt bli riktigt kul, och vi har nog lyckats att charma in oss på vår bildlärare!

Ikväll är det öppet hus på en av våra gymnasieskolor här i Sundsvall, och som den klyschiga modebloggare jag är, ska jag gå och titta på mode/design. I slutändan kommer det säkert att bli den linjen, jag tycker ju om att sy, så varför inte liksom?

image1399

Lisa


107635-1394

107635-1394

Jag har kommit i en inspirationslössvacka. Men det gör inte så mycket eftersom de brukar gå över fort. Tills dess blir det ännu en bild på mig, tagen av Anna.  Har just kommit hem från teataren och ska nu se det här programmet med Carolina Gynning. Och städa lite...ja det lär ju bli av.

Puss!
Nora

Jag har tänkt på en sak.

Jag har tänkt på en sak. När jag var yngre, hade jag oftas den här härliga känslan av allt jag kunde allt, bara jag ville. Gick det inte, så såg jag det som jag inte hade försökt tillräckligt. Sedan blev man äldre, och saker blev svårare. Jag intalade mig själv, att börja se saker mer realistiskt, för att inte hoppas på för mycket och sedan bli besviken. Men till vilken nytta då? Jag sänkte ribban, så mina prestationer . Varför? Varför inte fortsätta tänka som när man var liten, då ingenting var omöjligt. Jag har nu börjat tänka tillbaka, tänka som då när jag var liten och naiv. För det är nog det bästa jag kan göra, så nu mina vänner, så ska jag tänka om. Inga bakslag här inte, jag kan om jag vill.

Just det, när jag var liten, så bestämde jag mig för att när jag blev stor och rik, (jag skulle bli rik, det hade jag ju bestämt), så skulle jag ta ett flygplan till fattiga länder fullt med rispuffar, för man skulle få in en massa rispuffar om man tog bort stolarna! Så enkelt. Sedan skulle vi sitta där och äta rispuffar.

Nora

Jag lever!

Jag lever väldigt mycket! Weyweyweeey. För vet ni vad?! Ni vet den sorliga historien om att min kamera gick sönder?! Mamma har pratat med försäkringsbolaget, och jag får en helt ny! YES! Så nu ska jag skutta lite i allt glädjerus. Bjuder också på en bild som Anna har fotat och redigerat. Kolla även hennes senaste fina inlägg! Hon är snäll hon.
                              107635-1395


107635-1388

107635-1388107635-1385107635-1389107635-1387
107635-1386
Bilder tagna av Anna

Hej på er mina kära! Jag har sytt en ny kjol. Jag älskar den, mönstret. Linnea hatar den, hon hotade med att säga upp kontakten med mig om jag hade det där tyget. Men hon lungade sig snabbt, hon är ganska van. Idag har vi förövrigt sett klart andra säsongen av OC, där det fälldes många tårar på slutet. Men nästa vecka är det tags för tredje! 

Puss lovers!

Nora

Ps. Vi är töntar. Verkligen jättejättetöntar. Ds.  
Ps 2. Just det, jag och Anna har varit ute och fotat idag visar bilderna snart. Ds.

Kirsten dunst for miu miu

107635-1382

Hittade denna hos Sigrid, den första kampanjbilden med Kirsten Dunst för Miu Miu. Jag älskar valet av modell, Kirsten är sjukt snygg. Hon passar in tycker jag, hennes skörhet går bra ihop med märket. Bilden är hur cool som helst, och jag får känslan av cirkus, sorgset vackert, som brukar och ärdet finaste som finns. Vad tycker ni?


Nora


Give me your hair darling

image1378
Bild: Cobrasnake

Tjejen har hår som heter duga, och vid såna här tillfällen får jag för mig att skaffa hårförlängning och byta ut min snelugg mot en vanlig.

Man borde inte behöva plugga över helgen, men så är det iaf. Fysik hela dan nu. Kul.

Lisa

Vi byter

image1373
image1375
Nora skriver fina texter om vänskap, och det här med att dela med sig är en fin egenskap, och den besitter du med Nora. Jag har fått låna hennes snyggingskor. Jag älskar dem, och jag får väldigt små fötter(strl 37, en lycka att jag ens får i fötterna!) och jag väntar nu på det rätta tillfället att få använda dem.

Lisa


Facehunter

107635-1377

Några favoriter från Herr Facehunter.

Är förresten väldigt sugen på det här med ny bloggheader. Men som sagt suger jag på photoshop, och det tror jag Lisa göra också, så det går inte asbra.

Nu ska jag pimpa mig själv lite för att göra mig redo ut i kvällen!

Puss lovers!
Nora

En fin sak om vänskap

Jag har en jättefin vän. Anna heter hon. Hon är en sådan där allt-i-allo-kompis. Sådan som man både har kul med, och pratar med. Hon visar och berättar saker för mig, som jag inte vet om mig själv. Det är sant. Och när hon har sagt den där sanningen, klarnar alltid en massa saker som jag analyserat in och ut. Det gör jag med allt. Analyserar beteenden, saker om andra, men inte om mig själv. Det har också Anna talat om för mig att jag gör, och en massa andra också.

.Idag har Anna te x talat om en sak för mig om relationer till folk. Jag vill inte tvinga fram dem. Jag vill att det ska komma naturligt, som att man ses varje dag och bygger upp någonting. Jag älskar att träffa nya människor, men blir rädd när det måste gå över till vänner eller bekanta. Jag vill inte ha några skyldigheter. För det kommer med nya människor som man inte har en tillräckligt djup relation med. Ja, även om man har det också såklart, men då faller det naturligt. För det är också något med mig, som någon av mina underbara vänner kom på. Jag känner skyldighet om inte allt faller sig till rätta för folk i min närhet. Varför vet jag inte, men snart får jag nog svar på det också.

Det är tur att jag har dig Anna, och alla ni andra som lär mig saker om mig själv.  För ni vet nog mer om mig än vad jag själv gör. Och det känns inte läskigt, bara bra, som någon som håller reda på mig. Jag vill göra samma sak för er, visa er saker som ni inte sett, för det är otroligt fint.

Nästa gång vill jag prata om dig Anna.

Nora

Ps. En annan jättefin sak som Anna gör är att när vi har varit någonstans, och har kommit en bra bit därifrån, börjar jag skrika och säga att jag har glömt mobilen. Anna tar upp den och nycklarna som jag inte visste att jag hade glömt ur fickan och säger bara att hon tog dem åt mig för att jag skulle glömma. Ds.


Talk to the hand

image1366
image1372
Jag tycker om mitt armband, väldigt mycket! 

Lisa

Inspiration

107635-1365
Okej, let´s face it. Jag suger verkligen på det här med kollage. Jag var nog inte redo med steget från paint till photoshop, men jag försökte, jag försökte verkligen. Bilderna är iallafall väldigt fina och inspirerade. Innan jag skoningslöst slaktade dom. Eeh.

Nora

S-s-shopping

Jag har shoppat lite serrni. En tröja på Carlings igår, som jag bytte mot en jag fick i julklapp. Sedan en klänning på Röda korset, som jag ska sy om lite så kommer det att bli ett finfint fodral.
107635-1362107635-1363

 
Nu har ju skolan börjat också. Ja, i måndags då, men jag tänkte att jag vågar nog ta upp det. Och Gud så stressigt det är redan. Det är därför jag och Linnea varje dag efter skolan har gått hem till henne för att sova och kolla på O.C. Eeh. Vi som nästan hade en tyst överenskommelse om att vi inte gillade O.C, men det gör vi tydligen nu. Apropå Linnea, så har hon ett sådant fint motto. Typ såhär :

Linnea: Åååh jag har så himla mycket att göra mitt liv går verkligen inte ihop, hur ska jag hinna med provet och allt annat viktigt?!"
Jag: Ja, men vad är det du har att göra då?
Linnea: Jo, först så ska jag fika när jag kommer hem, sen ska jag sitta vid datorn minst en och en halv timme, sedan är det säkert jättemycket på tv!!

Min enda slutsats är att linnea är en lättstressad människa.

Pusssssss!
Nora

Ps. Förresten, är det något bra att se på tv ikväll?! Ds.


Det blidde en kjol, som även blev dagens

107635-1357
107635-1359107635-1356
Till:  Stövlar, second hand (39 kr, weey. Fodrade är dom också.) 
Linne, Annas,
Fejkskinnjacka: H&M Barn,
Skärp: Mormors gamla.
Röd halsduk, H&M, och väska, second hand

Jag insåg igår kväll att jag inte hade något att ha på mig. Men jag insåg också att jag hade ett väldigt fint tyg i garderoben. Det hade varit något tidigare, fråga mig inte vad. Så jag sydde en söm eller två och det blev en kjol.

Nu ska jag iväg på teatern, men först ner på stan byta en tröja som jag fick i julklapp. Det är dock bara bytesrätt, får se vad det blir...

uppt: Skulle publicera innan jag åkte, men webblogg fuckade som vanligt. Det blev iallafall en tshirt från Carlings, visar nog imorgon!

Puss!
Nora

It's mine now

image1351
image1354
image1355
Kappa, H&M
Mammas sjal, Blammo
Väska, Zara

Den ombloggade kappan har jag kikat på länge, men eftersom jag redan har köpt en jacka för 900 kändes det lite saftigt med en till för 800. Men när den helt plötsligt var på halva priset, var det ingen mening att vänta längre + att min mor och far var villiga att ge mig den i julklapp. Så nu har jag både en lite "sportigare" jacka, och en kappa som passar till det mesta!

Ny väska har jag också! Den hittade jag på Zara, nedsatt från 550 tror jag till 399, så då slog jag till på den. Svart, lite glansigare material, och grova bruna handtag. Axelrem har den också, och silverdetaljer. Jag gillar speciellt de små skruvarna som håller fast handtagen, känns väldigt Acne.

Lisa

Mönstrat

107635-390
Jag har kommit in in en mönsterperiod igen, inte konstigt, när det var mycket sådant på SS/08 visningarna. Denna bild är dock gammal, Anna Sui i våras tror jag. Men den känns fortfarande aktuell, och skulle inte tacka nej till den nu.

Nu hamnade inlägget snett, lev med det.

Nu ska jag sy en kjol, svart sammet! Trodde jag inte jag skulle vilja ha igen...








newshoesnewyear

107635-1349

107635-1350

107635-1348

Jag har köpt nya strumpbyxor, Gina Tricot, 39 kr. Och skorna fick jag i julklapp, de kommer ifrån Indiska. De ska få vara med i sommar ska ni se.


Nora


Cheap day

image1346
Billig outfit kallar jag det här! Secondhandtröjan för 50 kr(julklapp t.o.m.!) brallorna gick på hundra kronor, rea på Weekday i somras. Skorna gick på 50 kr på Röda Korset. Jag saknade Röda Korset när det var stängt ett tag, men nu är det öppet, och finare i lokalen också!

Förresten så fck jag tröjan av Nora och Linnea, och jag är inte känd för att vara färgglad. Men själva tröjan är marinblå, och det är en röd, och en grön ficka! Jag chockar min omgivning.

Tröjan matchar jag med mitt älskade armband, som också låg i ett paket på julafton.

Lisa

Det vore fint med sommar

107635-1023
Hittade denna bild i bildarkivet, måste återuppta det där halsbandet. Blusen också för den delen.

Hej kära vänner! Idag ska jag inte göra någonting viktigt, det är ju sista chansen på lovet att göra det, ja något oviktigt alltså. Ska bort till Linnea nu och fika antar jag. Vi fick ett litet panikanfall igår att vi inte hade gjort nästan någonting på hela lovet, och att den sista dagen skulle ta varas på, så vi hade tänkt på på stan. Men det är ju snöstorm! (fast vi gillade det i smyg, vi vill helst göra..ingenting.) Är det de hos er också?

Pussss!
Nora

partyshoes

107635-1344
Bild: Cobrasnake

Jag har upptäckt ett par fantastiska skor. De. Där. Svartvita. De är så fina. Jag behöver dom. Jag vill iallafall ha dom jättejättemycket. Någon som har sett några liknande?

Ps. Dom är verkligen underbara. Ds.

Nora

Your boyfriend´s name was Dave

107635-1345
Bild av Anna.

Take your medicine in your hotel room
That's your medicine
Better rest on all fours
That's your medicine
In a nut shell
Your boyfriend's name was Dave
But I was bold and brave
And now you're mine


Påväg uppåt

Jag är inne i en djup svacka. Alla mina senaste inlägg(som kommer med låånga mellanrum) är mest fyllda med ursäkter varför jag inte bloggar. Skolan är number one, men nu har jag ingen anledning. Jag är bara i en svacka, oinspirerad och kameran tycks inte vilja vara på min sida heller.

Jag leker för fullt med min Mac Book, och jobbar på alla inställningar. Det är hur kul som helst, och den är fin att bara titta på också.

Jag har spanat på H&M's hemsida och vårens nyheter ligger framme. Mycket känner man igen från förra säsongen, och en och annan favorit hittar man.

image1343

Lisa

Sammanfattning av 2007

Jag tänker inte göra något "hela året inlägg" som många andra har gjort så fint. Nä, jag väljer ut lite blandade favoriter ur 2007, utan ordning.

107635-1337
Nyår var såklart en av dem. Se fler bilder två inlägg ner. Fin fin fin kväll.

image1303
ModeEko projektet som vi och några stycken till jobbade med i skolan. Tanken var konsumera mer miljövänligt, och som projektredovisning gjorde vi en modevisning med second hand och organiskt odlade kläder, som vi fick låna från olika butiker. Det var nog det roligaste jag hittills gjort i skolan!
107635-1268
Min älskade kjol! Det är nog det plagget som är mest använt 2007, och det bästa! Tack så mycket Lisa♥

107635-1253
Det var verkligen kjolåret för min del. Här är ännu en favorit.

107635-1250
Denna outfit. Favoriten är klänningen. Och jackan. Och skorna, och armbandet.
107635-1338107635-1339
Alla kvällar med underbara vänner, det mesta från klassen. I år har tjejerna från klassen bara kommit varandra närmre, och det är bäst!

107635-1196
Detta med paljetter var också en favorit, mest av allt ville (och vill) jag ha en lila eller rosa paljettjacka. För jag älskar allt som glittrar fint.

107635-1187
Kate och Pete var definitivt årets par. Detta är en av de finaste bilderna jag vet på dem. Fråga mig hur jag kan gilla två nerknarkade lodisar för tusende gången, men ni får alltid samma svar. Jag älskar dom bara.

image375
Plåtningar med Anna. Den här bilden gillar jag.
107635-1121
Ännu en kjolfavorit. Även den hemmasydd.
Klicka för att stänga bilden
Min fina kamera. Dom gick sönder efter ungefär en månad. Jag dog.

image1073
Den bästa tröjan jag haft skulle jag tro. Den kändes ännu mer underbar när den hade försvunnit. Jag dog ännu en gång. Det, tillsammas med att kameran gick sönder, och att Alex Schulman slutade blogga, utgjorde årets största förluster materiellt.

image547
Även plåtningar med Lisa var populärt. Men det var bara hon som var duktig på att ta bilder, så det var endast bilder på mig som blev bra. Om man bortser från att hon är snyggis iallafall då.

image546
Ännu en.

image727
En annan gång.

107635-873
Sommaren var underbar. Skolavslutningen likaså.

107635-1340
Gatufesten var...gatufesten går inte att beskriva. Det bästa på hela året.

107635-1341
Den här tycker jag också om. Tagen av Lisa. Se resten av bilderna här.


Jag gillade även att Amanda flyttade till Stockholm, där blev det en del besök.
107635-1342
Resan till Thailand med Linnea och hennes familj var också ett var årets höjdpunker. Vill ofta tillbaka!

Ja, detta var en liten sammanfattning av 2007. Det har varit ett mest bra, men visst fanns det dåliga saker också. 2007 sommar var den bästa jag varit med om, och jag har fått många nya kompisar, främst i klassen. Värst var när Lilla Sofie flyttade till Stockholm för ett litet tag sedan. Jag har blivit mycket annorlunda som person, i alla fall som jag ser det själv, starkare. Andra små saker är att Kate Moss är och var det snyggaste jag visste, när Alex Schulman slutade blogga var hemskt, Elin skrev vad hon tyckte om modebloggare och mycket annat, Jag började blogga på ett annat ställe, och en massa annat.

Nora

Be honest

Jag tycker att våran blogg har blivit jättetråkig. Vad tycker ni? Kom med lite konstruktiv kritik!

Förresten, jag behöver tips på lite nya bloggar. Dela med er av era favoriter, eller era egna bloggar!


Självaste nyårsaftonen

107635-1321107635-1328107635-1334107635-1323107635-1322107635-1333107635-1331107635-1324
107635-1330107635-1335

Ja, det var en fin kväll igår, bilderna säger nog det mesta. Just det, jag har en ny batmantröja, och en ny kjol. Passade fint tillsammans, och jag passade på att leka batman hela kvällen. Han är ju trots allt bäst<3

Hade ni en bra nyårsafton? Några nyårslöten? Jag har, i år ska jag säga ja till ALLT kul, och vara jävligt snygg.


RSS 2.0