För det här vill jag ha

image1029
Måste man hitta massa snygga saker när man inte ska shoppa något mer?! Detta faller mig sannerligen i smaken, från Cocoo.se. Fast det finns inte inne nu, men jag har ställt mig på väntelista. Känns lite töntigt med en väntelista för ett armband, men skitsamma, för hett är det. Tur att mor min också gillade det, jag lurar henne att köpa det, hon har säkert inget imot att vi delar på det(sen tar jag det när hon tittar bort). För visst vill jag ha det, väldigt,väldigt mycket. 198 pix typ.

Uppt: Elin skriver fina ord om mig. (Fast dom var bara 119 cm)

Borta med blåsten

image1028

Läser hos Sigrid att Modette lägger ner, sista numret kommer den 11 oktober. Tråkigt, men jag dör inte. Det var kul med en till riktig modetidning, men tidningen var inget som fångade mig helt. Sajten kommer därimot vara kvar helt som vanligt.

Dör ni?

Nora

tjejmiddag

Victorias 15 årsdag firades tillsammans med tjejerna. Vi åt mycket god mat, och ännu mer efterätt, jag kan säga att vi var väldigt nöjda och glada!
image1010
Det tjusiga middagsbordet, som Victoria gjort speciellt till kvällen.
image1011
Jag posar med födelsedagsbarnet!
image1012
Paketöppning på gång!
image1014
Efter middag, och efterätt. Alla är rätt så slagna!
image1015
Nattpromenad i mörkret.
image1016
Vi!
image1017
Victoria och Linnea, på glatt humör i lekparken!
image1018

Kvällen blev riktigt lyckad, jag ser fram emot nästa års födelsedagsfirande! Men snart är det ju min tur också, 25 September så..

Lisa

98 kr för hela kalaset

Andra dagen i skolan, känns bra en så länge, men sjukt trött är man på morgonen! Jaja, det är väl sådant som hör till. Igår slutade vi tidigt, kl. 1, så då gick jag, Sofie och Elin ner till City Cafe och fikade, som följdes av shopping. Bra sådan, väldigt bra sådan. Förut hade jag bara sett förbi den ombloggade fejkskinnjackan från H&M:s barnavdelning, men igår testade jag den ordentligt, och älskade den. För 349:- kr var det inte så mycket att prata om. Även en blus som jag tror att jag älskar ännu mer fick hänga med, även den från barnavdelningen. Inte nog med det, killen i kassan glömde att ta betalt för den (och jag märkte ingenting, så jag fick mig en glad överraskning när jag kom hem) så jag betalade bara för jackan, plus presentkort, så 98 kr för hela kalaset!

Bjuppar även på en dagens eftersom mina nya inköp fick äran!
107635-1025
107635-1026107635-1023
Blus: H&M:s barnavdelning
Fejkskinnjacka: H&M:s barnavdelning
Jeans: Cheap monday
Skor: Din sko
Halsband: Gjort av en gammal klocka från Pappa.
Sjal: Mammas

Ha det bra, puss!

Nora

Skolett känns helt rätt

Storrean på Din Sko resulterade i ett par skoletter för min del. Snyggt till hösten, båda till jeans, och ett par grova strumpbyxor. 150 kr, fick jag ge för gobitarna!

image1003
image1004
image1005

Lisa

I love love love

107635-986
Jag och Lisa. Posers är vi allihopa...nananaa (det är passionsfrukt på linnet)

107635-987
Vickis och Linnea med Linneas förkylningsgrej från Thailand som hon älskar som sitt eget barn :)

107635-985
Puss! Jag och Maja.

107635-984
Lisa, Linnea, Vickis och jag.

presenter
Jag och Maja.

 Försenat firande av Annas och min födelsedag.

Tack för en underbar kväll tjejer :)

Uppt. 22.21: Snälla Nickie har i photoshop redigerad bilden på mig och Maja, tack! :)
107635-1021



Nora


Hatt vill jag ha

107635-1008
Bilder: Rar.tjejsajten, Asos och nån tysk en.

Jag är lite på G med det här med hattar. Jag har alltid tyckt om det, men nu när det börjas synas har jag mer lagt märke till det. Michaela bär upp sin bugdetvariant från H&M grymt bra! Kate är som alltid snygg i allt. Är lite sugen på en mer i hennes stuk. Ska kika på H&M, dom brukar ha flera schysta alternativ.

Vad säger ni, är hatt något för er?

Puss!
Nora


Högt och slimmat till tusen

Något som min garderob skulle må väldigt bra av, vore ett par svarta, höga, slimmade byxor (som de från Whyred). Här på snygga Matilda! 

Eller varianten från Styleins s/s kollektion. För att kunna bära upp de höga bomullstrikåtightsen/byxorna, måste man förmodligen ha grymt snygga ben, men de är sjukt coola, och jag skulle gärna vilja testa ett par. Men jag skulle nog få känslan av att jag har ett par tights uppdragna till midjan, än ett par snygga, höga byxor på mig. Men det är klart värt ett försök!

image1007

Lisa


Plånboken är fattig, men garderoben är desto rikare

Ja, jag vet jag är lite trög, men bättre sent än aldrig, som jag ofta brukar säga! Jag har varit väldigt dålig på bloggningsfronten ett tag, men nu ska det bli ändring på det!

Stockholmstrippen blev lyckad, mycket basshopping, men det passar alltid.
image997

Vit t-shirt, Cheap Monday (rea 75 kr!)
Trosor, Art by projekt med H&M, illustration av Cecilia Carlstedt
Svart tuptop, H&M
Strasstenar, Lagerhaus
Ring, Indiska (rea 5 kr!)
Svart ribbat linne, Topshop
Skor, Topshop
Byxor, Cheap Monday (rea 100 kr!)
Mjukisbyxor, J.lindeberg

Och nu kommer jag på att jag glömt att ta kort på en t-shirt/klänning, från Monki, som jag också köpt. Men den kommer så småningom den också.

Lisa

Födelsedagspresenter

Lite sent, jag vet (jag är sen med allt, tidsoptimist du vet) men här kommer det iaf bilder på det jag fick när jag fyllde år.
107635-988
 

Bild 2: Strumpor, jättegod förskylningshonung, en Pezgubbe (fick den av pappa, fråga mig inte varför, men fin var den :) ), Duschkräm och body lotion med persika, ansiktstvätt, Bodyshop.
Bild 3: Presentkort, H&M, skiva, The ark-prayer for a weekend (sjukt 90-tal med skivor som syster min säger. Sant, men jag älskar det!) Silvrigt tyg ch trådrulle som jag ska sy en fodralklänning av.
Bild 4,5: Låga skor i herrmodell, och gråa ankelboots, Din sko. (Kan avslöja att båda var på på rea, 50 och 75 kr styck!)
Bild 6: Skor, Nike. BIG LOVE.
Bild 7: Skor, Din sko (75 spänn, yes! Ju billigare destå fler)
Bild 8: Tekopp.
Bild 9: Bra att ha-saker. Strumpbyxor,hårnålar, en bok: Stjärnfabriken, och en söt liten mössa från H&M :)

Ha det bra allisammans, puss!

Nora

Gårkvällens

107635-979107635-980
Baddräkt, H&M
Kjol: Erikshjälpen
Skor: Din sko
Örhängen: H&M
Nagellack: Thailand

Bloggningen går dåligt nu, men jag lovar, det SKA bli ändring nu. Igår var vi iallafall på bröllop, trevligt trevligt.

Puss!

Ps. Jag älskar mina skor

För hon är alltid snygg den dära

107635-976
Så här tänker jag iallafall matcha mina skor. Tillsammans med min t-shirt klänning som jag hittade hemma en gång (den bara dök upp!), stor svart detaljerad väska och ett par sjukt snygga glajjer, helst i färg.  


Nu, fika på stan!


Nora


D-d-dagens i Stockholm

Nu blir jag less. Det funkar fortfarande inte det här med flera bilder i ett inlägg, så nu får bilderna på presenter och grejer komma imorgon och här ett färdigredigerat inlägg från Stockholm :)
image974
image971
image972
Baddräkt: Gina Tricot
Linne/klänning: Monki
Solglasögon: Beyond Retro
Skor: Din sko
Väska: Second hand
Hårband: H&M
Armband: Lisas
Klocka: Lisas, Claes Olsson.

Nora

För jag fyller år idag, weey.

107635-975


15 år. Tur, för fjorton var en lite pinsam ålder.

Morgonen började med paket och födelsedagsfrukost, med baugettemackor, körsbär, blåbär och en massa gott :) Senare under dagen kommer släkten och då blir det fika (typ det bästa) och grejer så som det brukar vara. Bilder på presenterna kommer senare, för nu ska jag städa (Det jobbigaste när man fyller år, bara för att det ska vara fint när alla kommer.)


Nora

A/W 07

image970
H&M Divided A/W 07

Än är inte sommaren slut, men höstgarderoben börjar redan att fyllas på, och ny inspiration letas för fullt. Grova strumpbyxor, stickade plagg, och dovare färger är det jag helst vilar ögonen på just nu!

Jag ska sätta mormor i stickningsarbete. Jag tänker mig en stor, mörk, kabelstickad cardigan, som gärna kan gå en bit ner på låret.

Min parkas från Zara, får hänga med här ett tag, tills det är dags för varmare grejer. Ska jag vara ärlig, har jag absolut ingen aning om hur vinterjackan ska se ut, men det är ju som sagt tid kvar till det med.

Nu ska jag ta vara på sommarn, och försöka att tränga bort tankarna på vintern ett tag!

Lisa

Strike a pose!

image961
image962
image963
image964
image965
Bättre bilder på både hår och tröja :)

j. lindeberg

image966
image967
image969
J. lindeberg mjukisbyxor. Barkarby, 200 kr.

Lisa

Stockholmsshopping, del två.

Lite mer bider från shoppninge i Stockholm, dock inte allt ännu. Är hemma hos Elin nu och där funkar det minsann att ladda upp bilder som man ska. Måste verkligen fixa sig på datorn hemma....



Bild 1,2: Jeans, Cheap Monday. Troligen ett av mina bästa köp, jag älskar dem♥
Bild 3: Paljettisar, H&M. Kanske inte så användbara, men de glittrar fint.
Bild 4: Anteckningsbok., Åhlens.  Snyggaste bilden taget med tryckbordet som bakrund, haha)
Bild 5: Låtsasdiamanter. Sådanna som man hade i en liten  tygpåse när man var liten, men nu ska jag blinga skor med dom.
Bild 6: Bok, Röda vita rosen. Har läst klart den nu, riktigt läsvärd :)
Bild 7: Solglajjer, Beyond Retro.
Bild 8: Jeans, Cheap Monday.

Puss!
Nora

Stockholmsshopping, del ett.

Nepp, det funkar fortfarande inte. Går bara att ladda upp en bild i taget,så resten får komma en annan gång. Jävla webblogg!
107635-958

Cardigan, Whyred.

/Nora

Nya skosingar

107635-951

Din sko, 200 pix. Dock inköpa innan Stockholm så jag tyckte att de var hög till att de fick komma på bild.

Nora

Hufvudstaden

107635-948
Kom i förrgår hem efter besöktet i Stockholm med Lisa. Det var en shoppingtripp framför allt, och shopping blev det! I tisdags var det resa och Barkaby som gällde, Onsdags, söder hela långa dagen, och Tordags drottninggatan och det där omkring, sedan hemresa på kvällen. Mycket lyckat. Lisa är i stugan nu, och det är hon som har kamera, så bilder därifrån får komma senare. Men imorgon så hoppas jag att det fixar sig med bilder på mina inköp iaf :)(det krånglar med kameran förstår ni).

Nora

RSS 2.0