aife
Turban

image759



Bild nr 1. Hallonrött fodertyg

Bild nr 2. Svart baddräktstyg
Bild nr 3. Vit stickad sjal från Sydafrika
Bild nr 4. Guldlinne
Bild nr 5. Hallonrött fodertyg
Bild nr 6. Vinröd chiffong

Provdocka- Second hand

Det är ju ingen som har undgått turbantrenden, så lättburet kan jag inte påstå att det är. Men det är riktigt snyggt!

Försökte mig på att göra mina egna, och det blev ett ganska så lyckat resultat. Antingen "halvturbanen" álá Ashley Olsen eller så går man hela vägen med den heltäckande.

Vilken skulle du föredra?

Lisa
Nora

Din och Annas blev ju riktigt bra!

Amanda

Halvturbanen är faktiskt riktigt snygg, mycket snyggare än helturbenen. Det är snyggare när man visar lite hår!

Lisa

Nora: Den här turbanen har jag faktiskt gjort själv. Den som jag och Anna gör är inte färdig än! :)
Amanda: Jo, jag håller med! Det blir för mycket turban, och för lite hår då.

Atta&Linda

underbart! vi hade fegat ur o kört på halvturbanen..men all cred till den kom kör på orginalet:D

Camilla

Tack ska du ha!

Natta

svar: ne men tack :D tack så jättemycket. åh, vad glad jag blir haha :) så gulligt av dig :)


Fint namn du har, du heter som min mamma :)

Anonym

roliga bilder!

tack för din alladeles underbara snälla söta kommentar! va snäll du är!
*kramar*

Åsa

Oo, den röda på första bilden är snygg. Jag kommer inte ta på en turban, det känns inte som jag, men den är snygg på andra.

AmandaB

Jag skulle ju inte ta någon alls :P Men vissa passar grymt bra i det.

tess

Alltså.. jag är antagligen efter, men jag har inte fattat det där med turban.. Tycker inte alls det är snyggt! :( hihi

anna

halvturbanen säger jag :D fast hel är ju läckert.. beror på tillfälle!

Marie

Skulle passa mig perfekt i sommar, jag som inte gillar när det blåser om öronen. m

Anna

Vår turban blir ju riktigt vass! Jag kanske ska ta och sy mig en halvtäckande, lite mer lättburet och inte så varmt..

Lisa

Atta och Linda: Jag skulle nog också köra på halvturbanen, om man ska vara riktigt fin så kanske den heltäckande... Men jag är ju inte dålig på att ändra mig!
Natta: Tack! :)
Anonym: Tack så mycket!
Åsa: Tack! Jag skulle nog inte heller göra det, möjligtvis halvturbanen. Men den sitter bra på provdockan! :)
AmandaB: Ja, det är många som gör det!
Tess: Nej, men alla har ju sina egna åsikter.
Anna: Ja, precis!
Marie: Du var ju så snygg i mina. Jag får göra en till dig!
Anna: Ja, de är ju inte bara knutna som mina hemmagjorda. Vi får starta ett eget "Turbanföretag".

Kram Lisa

Alicia

Halv, helt klart! Vad duktig du var!

sophia

Halv!

shira

halvturbanen!

Simone

åh, snälla du, kan inte du skicka ett recept på hur du gjorde turbanerna?
dom var supertjusiga!

Lisa

Alicia: Tack, vad snäll du är!
Simone: Det är klart jag kan! Det är väldigt enkelt faktiskt. Ska ta lite bilder så kan jag kanske publicera det här snart då, eller om du vill ge ut din mejl kanske?

Kram Lisa

Lovisa

hehe, jkag vet inte ens om jag passar i turban! Men kanske halvtäckande isf!

Simone

gärna det, skicka dem sen ^^,

tusen tack!

Elin

Urtjusiga allihopa! Gillar mest den översta(på den stora bilden), så fin :) Önskar att jag passat i turban.

http://sarahsblog.webblogg.se

Halvturbanen, skulle du kunna visa hur du gör och vad som behövs ? :)

Amanda

Jag gillar turbaner så jag gillar den "hela" om den bärs på rätt person. Fast den á la Ashley är inte så dum den heller.

Alice

så cooolt.... och vad ballt med en provdocka hemma(?) :)

Elin

halvturbanen är ursnygg! Men som sagt svårburen. Duktigt du är på att knyta!

Elin

Snyggt, snyggt! ;)

jossan

är jag ensam om att inte ha fastnat riktigt för turban-trenden? kanske kommer med tiden..

Simone

glömde skriva mailen, sillybilly :P
[email protected]
skicka bilderna sen ^^,

jen

Ett inlägg med knytnings guide? Jag vill också lyckad. Så läckert tjejen.! Godkväll.

Tesan

Kan vara riktigt snyggt faktiskt

victoria

oj duktig duktig är du!
använde du bara vanliga sjalar?
visa hru du knöööt!
hihi fats jag får ändå inte på mig nåt över dreadsen ><

maria

det håller jag med dig om! jag kanske borde bli den första i denna stad att bära turban ^^

naddie.

usch inge jag hade kunnat bära upp :P

sara

jag tycker båda är lika snygga, men jag hade nog fegat ur och tagit halvturbanen a´la Ashley

Anna

Absolut!

Sandra

ingen ting av det där skulle jag föredra!
måste säga att turban är fult! inte alls min smak!

Nathalie

jag är inte alls inne på turbanen. men jag tycker att de röda hade underbar färg!

vic

Ashley's turban är riktigt snygg. Den andra är lite för mkt tycker jag .. jag tycker inte om helturban!

Sara

Snälla Lisa, skulle bli så himla glá om du kunde lägga ut nån beskrivning på turbanerna?!
Visst kan turbantrenden bli något svårburen, men till rätt outfit så lär man göra succé :)

Malle

Ja lägg ut beskrivning på hur du har gjort dem underbara turbanerna!!! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress