Valborgsmässoafton

Jag tror att bara vår skola inte hade ledigt idag, surt...

Anyway, kvällen spenderas med middag, hos kusiner, och det kräver min nya, slappa klänning från Monki.



Klänning, Monki
Kort uppsydd t-shirt, HM
Parkas, Zara
Platåpumps, KMB

Diverse armband
Nagellack, Mavala nr. 71

Eftersom jag senare märkte, att vädret inte tillät bara ben, klädde jag på mig gråa tights från HM Trend. Och väskan fick också hänga med!

Lisa

En lycklig Nora får shoppa

Äntligen lite efterlängtad shopping! Har verkligen varit suget på lite nya kläder ett tag, eftersom det inte blev så mycket av det i Thailand, så idag blev det några inköp.

107635-664107635-665 
107635-663
Bild 1. Klänning från Indiska, 156 kr. Känns redan som en favorit i garderoben! Kanske ett alternativ till skolavslutningen? Det är ju trots att bara fem veckor kvar...
Bild 2. Tee med tryck från Zara. "I feel so happy i could cry" Gillar detaljerna på armen, och orangefärgen, men är lite osäker iallafall. Vad tycker ni, är det en keeper?
Bild 3.  Jag fasnade i kameran för en sekund, med inspirerande dörr i bakrunden :)

Det blev även ett par mörkblå ballerinaskor med en liten rosett ifrån H&M, 129 kr. Finns i rosa också, är grymt sugen!

Ha det bra allihopa, nu blir det susseluss, godnatt! :)
Nora♥ 

 

Lördag

Blev lite rastlös igår kväll, så jag letade igenom syrummet en stund, jag hittade en halvfärdig kjol som jag har börjat på en gång i tiden. Gjorde den klar, så nu har man lite tillökning i garderoben! Precis vad jag behövde :)

107635-661107635-660
Hoppas bara att det blir varmare väder imorgon, så jag får inviga den tillsammans med bara ben.

Tänkte även passa på att visa ett litet fynd som jag gjorde för ett tag sedan. En blommig väska(?) på en loppis för 15 kr!
107635-650

Jag älskar att fynda!

Hare bra allihopa, puss!
Nora♥

Prao hela veckan

Vi har prao i veckan, och jag delade upp det på två ställen. Min måndag, och tisdag tillbringade jag i Stockholm hos "Stylist Sara Nordlöf" (kusin). Det har verkligen varit spännande och lärorika dagar. Jag kan säga att vi håller på med en reklamfilm, och jag lovar att säga till när den börjar visas på tv.

Något som gjorde mig helt paff var Filminstitutet. Herregud, det var enormt! Kläder, skor, hattar, smycken, ja allt fanns där och det hängde saker från golv till tak! Tre eller fyra timmar var vi där, för att hyra saker till reklamfilmen. En riktig upplevelse! Försökte att ta några kort, men jag visste inte riktigt vart jag skulle börja.



Och såklart blev det lite shopping, jag var ju faktiskt i Stockholm. Idag såg jag först ut så här, men sen när jag märkte att det var 27 grader ute, var jag tvungen att byta om. Parkasen, och glasögonen är några av inköpen från Stockholm.




Lisa


En annan dagens

Dock inte dagens dagens :)

107635-649107635-648107635-646

Nora¢¾


Underbart

...är ordet som bäst beskriver min vistelse i Thailand. Uppfyllde verkligen alla förväntningar jag haft. Sol, bad, shopping, värmen, god mat ( dock är inte ris och kyckling det jag är mest sugen på nu) och alla glada Thailändare ( bara man tittade åt deras håll fick man största smailet tillbaka, och då blir man glad själv :))

Bilder kommer senare under kvällen, nu ska jag iväg och träffa Sofie, efter det bär det av till Linnea där jag ska träffa Lisa och Vickis :)
Hare bra allihopa, puss! ♥

Nora

Uppt. 21.11 Bilder! ( Dock ingen ordning)

Solnedg?ng
Solnedgången på PhiPhi Island, det absolut bästa stället!

Hus
Hotellstugor, söta va?

Strand
Gunilla står och fotar på standen på Phi Phi. Ganska sent på kvällen, det är därför det inte är någon sol.

B?tar
Båtarna i hamnen

Amandas mat
Amandas mat, severad i en ananas!

Badet 25
Ett badställe där vattnet kom från en kall källa, så det var "bara" 25 grader i vattnet. Svalkande och skönt. Fick dock reda på senare under resan, att dammen ser till att det inte kommer för mycket vatten i taget, hade brustigt, och det var 40 st. som dog, och ungefär 15 saknade! Jättehemskt! Det var väldigt vassa stenar där, så de flesta slog nog ihjäl sig mot stenarna.

?dlan
En jättestor ölda utanför badplatsen.

 Uppt. (trodde inte att bilderna publicerades igår för det tog så lång tid, så jag brydde mig inte om att ladda upp fler. Men här kommer mera!)

107635-641
Jag och Linnea matar fiskar med bröd vi fick av några glada japaner :)

107635-640
 Andra dagen. Pappa har på sig mina solglasögon och mamma hatt.

107635-637
Paddelutflykt. Jag och Linnea såg en bäbiskrokodil!

107635-643
Amanda och Linnea får massage. Fast dom var helt knäckt efteråt och sa något om att ryggen var skadad för livet.

107635-642
Jag kommer springade upp från vattnet på kvällen. Härligt.

107635-645
Pool uppe på 23 våningen, kolla utsikten!

107635-644
Skitsöt elefanten på stranden!

Det var litegrann från (underbaraunderbaravarma) Thailand, nu ska jag se på Kalle och chokladfrabriken! :)

Puss! Nora♥


Inspiration- Jeans

image614


Jeans, jeans, jeans och åter jeans. Det är något som från början var arbetarbyxor och som idag betraktas som något betydligt finare. Något som ska finnas i varje persons garderob, som finns i alla slags tvättar, modeller, storlekar m.m. Något som utvecklas ju mer åren går, och som blir allt mer dyrare.

Visst är det sjukt att t.ex. min mamma har gått omkring i ett par Gul&Blå, och kämpat med rivjärn och sandpapper i badkaret, för att få till den rätta tvätten. Medan man idag kan betala lite mer, och få den tvätten, och slitningen man vill ha?
 
Jeans blir aldrig otrendigt, men just nu är detta material något extra. Förra säsongen såg man mycket av de otvättade stuprören, och midjan letade sig sakta men säkert högre upp. Nu ligger midjan där uppe och det är tydligt att det stora just nu är sjuttiotals modellen. Många märken har gjort sina tolkningar, och modeller och ett märke är Acne, som verkligen har lyckats bra. Det behöver ju inte bara finnas byxor, jag har ju skaffat mig både jacka, och jeansskor. Väskor och klänningar gjorda av jeans är också något som är riktigt heta just nu.

Vad väljer du, och vart går gränsen?

Lisa

The dress

Nu kan jag stolt skriva att klänningen är klar! Det tog sin lilla tid att börja, men nu är den avslutad. Det blev precis som jag hade tänkt mig! Bakstycket påmminer mycket om Acne fodralets framstycke, det blev jag extra nöjd med.


image611



Syns det var inspirationen kommer ifrån nu då?

Lisa


Gudstjänst och garderobsfynd

En liten väderuppdatering: Solen skiner, stormen är nästan helt över. Yes!

Som den trogna konfirmanden jag är, har jag mina plikter. Mellan klockan elva till kvart över tolv, befann jag mig på gudstjänsten, i kyrkan. Den längsta jag någonsin varit på! Han var ju så otroligt trög prästen och han drog ut på allt han sa och gjorde.

Men nog om den saken! När jag var hemma och rotade lite i pappas garderob, hittade jag en stor brun skinnbag. Varför har han aldrig visat den för mig förut? Den är skitsnygg iaf, måste lämnas in och lagas på några få ställen men det är lätt att fixa!

image605

Mästerfotografen Victoria är framme, det syns...


Lisa

Sushi m.m

Jag tjatar lite till om vädrett..Idag är det storm, och ingen liten storm heller! Vi borde kanske borde lägga till "väder", som en ny kategori här på bloggen. Fast det skulle nog inte Nora gå med på!

Nu är det påsklov, och första lovsdagen invigdes med Victoria. Det blev sushipremiär för hennes del, och hon gjorde det väldigt bra för att vara första gången. Jag är stolt över dig!

image599


Efter sushin, blev det lite mysfika. Om ni undrar vad vi fikade, så blev det en marsipan-kycklingbakelse.



Och efter fikat blev det en tur på Myrorna,där jag hittade en liten jeansjacka, för 45 kr. Inte helt fel, tack för barnavdelningen!



Lisa

Acne

Behöver jag ens säga något? Jag gör det iaf. Till och börja med så älskar jag de första skorna, med den lilla svarta detaljen längst ner på klacken, så enkelt men ändå så mycket. De andra skorna: Färgen, formen, modellen. Och de sista skorna..ja alla skulle platsa på min skohylla. Lätt!




Bilder: Acne, webshop


Lisa

Form, detaljer och svepande material


Jag tjatar om vädret hela tiden, jag vet. Men när det äntligen hade blivit vår, ska det såklart börja snöa! Och medan jag är kvar i kalla, tråkiga Sverige, åker Nora till Thailand! Livet är allt bra rättvist, eller hur? Så, i två veckor får jag sköta bloggningen på egen hand. Men det ska nog gå bra!


Åh, vad jag älskar alla dessa skira, tunna material, som organza och siden! De här anorakerna är mina två favoriter, just nu.



Bilder: Gudrun Sjöden och Stella McCartney

När jag hörde namnet  "Gudrun Sjöden" tänkte jag på hippie, möter mormors gamla gardiner, men jag blev överraskad, på ett positivt sätt. Tur att man får ändra sig!

Oliver James- The greatest story ever told


Lisa

Måndag lalalaa

Måndagar betyder matte hela dagen, och så behövs min finaste kjol. Då känner man sig iallafall snygg när man sitter där i klassrummet, och försöker räkna tal efter tal. :)
107635-584
(stirrande, jag vet, men jag hade inte så många att välja på)

 Idag har jag varit en stund på stan med Linnea, och köpt lite grejer jag behöver till Thailand När jag väl är där, så tänkte jag att jag skulle sy upp kjolen, likadan fast en annan färg, rosa, får det nog bli. Vad tror ni om det? :)

Nu ska jag kolla på Desperate Houwives-avsnitten jag missar när jag är borta, som Natalie har varit så snäll att ladda ner åt mig.  Men först så måste jag packa klart, för imorgon bär det av! :)♥

Puss!
Nora♥
 


Sömnad

Jag är ju rolig! Jag skulle ju sy min klänning, men det blev såklart inte av. Visst, jag har sytt i helgen, men inte det jag hade tänkt mig. Ist. blev väskan färdig gjord, och jag har sytt om ett par herrbyxor som jag köpte på Myrorna, för inte så längesen. Och vips ett par paperbag waist byxor! Det blev riktigt bra, men nu är jag ännu mer sugen på klänningen. Tur att det blir en kort vecka, pågrund av helgdagarna och sen kommer ett efterlängtat påsklov!





Lisa

RSS 2.0