Plugg och bra tv

Egentligen har jag ingenting vettigt att skriva. Jag sitter här bara för en bortförklaring till att inte plugga än, men snart måste jag faktiskt börja. Jag har biologiprov imorn, så det måste jag plugga till. Plus att jag har matten, fysiken, engelskan, svenskan....läxorna tar aldrig slut.

En bra grej är iaf Greys Anatomy ikväll, någon som föjer serien?

/Lisa ♥

Vad tycker ni?

Vad kul med lite nya läsare här på bloggen, igår hade vi 95 st.besökare! :)
 
Vi vill gärna veta lite om vad ni tycker om bloggen, negativt/posetivt. Kanske någon kategori som borde upptateras lite mera, eller något som ni vill se mer/mindre av.  Säger inte att vi skulle förändra vårat bloggande, men kanske utveckla det.Så det  skulle vara jättekul om ni la en kommentar om era åsikter så vi kan bli ännu bättre! :)

/ Nora♥


Lördagen som var

Jag är sur! Jag har nyss skrivit en uppsats om varför man ska åka till Vatikanstaten. Varför blir man alltid på så dåligt humör när man pluggar? Det är en bra fråga. Men det var inte det som jag skulle skriva om.

I lördags var jag på stan med min mor, så nu har jag äntligen mina tåspetsskor! Det blev lite andra fynd också. En jättemysig, lång, munkjacka från HM, som jag tänkte ha som "dansskofta". Man är alltid lite småfrusen innan man har kommit igång, och då är det perfekt med en lång kofta. Den kostade mig 249,50 kr.

Vi var inne på butiken Kharma, och mamma stod och bläddrade bland kläderna i rea-stället, då hon hittade en otroligt söt The Stray Boyströja. 399 kr ordinariepris, halva priset, perfekt! The Stray Boys har så fin design, enkla baskläder, med fina detaljer som gör plagget.



Nu när jag tänker på mina inköp, blir jag genast på lite bättre humör.

/Lisa ♥

It is all about the hair

Klippt och klart. Nu har jag klippt av mitt alltid halvlånga hår till en Page. Jag måste säga att jag är otroligt nöjd! Skönt är det också, eftersom att det blir mindre att fxa och jag priorierar inte håret i första hand på morgonen. :)

Ni får ursäkta att jag ser så sur ut på före-bilden, men jag hade varit utelåst i trekvart så mina läppar hade stelnat. ;)

Före


Efter


Så, vad tycks? :)

/ Nora♥

Blommigt

Igår var jag bjuden på middag hos Victoria. Efter att bara ha suttit hemma en hel vecka, kändes det bra att få klä upp sig lite, och känna sig fin. De bjöds på en kryddig, indisk gryta. Jag brukar inte tycka om kryddstark mat, men den var riktigt god. 

Jag hade med mig kameran så vi passade på att knäppa lite outfitbilder. Visst har hon en fin vägg med sina blommor?



Vitt linne, HM L.o.g.g
"Paper bag waist" shorts, Zara
Ribbade strumpbyzor, HM
Armband, Othmar

Fotograf: Victoria Hedman
Hårstylist: Victoria Hedman


/Lisa ♥

Dagislängd

Det är definitivt det nya modeordet i hårvärlden. Eller, rättare sagt, det är inte det än, men det kommer att bli, så brilliant är det. Det var min, vår, käre vän Anna som kom på det. Hon klippte page för ett tag sedan och klagar nu på att det det har växt ut till dagislängd. Ingen riktig längd allstå, utan lite mittimellan och oplanerat. Och bara lugn Anna, jag googlade på det och fick snabbt en bekräftelse om att du var först. 0.00 träffar.

Jag har också kommit till dilemmat dagislängd. Ska klippa mig idag och vill göra lite förändring. Jag tror att det får bli en Page. På mig som har ganska självlockigt hår, så kanske det blir lite i stil med Kate Bosworth, eller det är iallafall vad man kan hoppas. :)


/ Nora ♥

Kräsen?

Jag är ute efter en helt vanlig munkjacka, en grå utan massa detaljer och mönster. Hur svårt kan det vara? Men alla tröjor har alltid ett tryck, en annan färg på dragkedjan m.m. Visst, HM har en för 198 kr, men deras kvalité kan man inte lita på.

Jag gick in på zoovillage, och kikade lite där. Jag hittade en jättefin, den var i killmodell, men med en liten storlek skulle det nog funka. Men så ser jag priset, 760 kr, det har inte jag råd med! Antingen får jag spara, eller så får jag tänja lite på kraven.

Folk kallar mig kräsen, men jag uttrycker det som att jag vet vad jag vill ha!



Munkjacka, HM 198 kr
Munkjacka, Zoovillage 760 kr (ink frakt)

Vilken skulle du ha köpt?

/Lisa ♥

Vart är världen på väg?

De här killarna är 11 och 12 år gamla! De är värsta stylish, med bara märkeskläder. När jag var så liten (okej, det var bara tre år sedan, men iaf) då kunde man inte köpa så dyra kläder. Hallå, man växte ju ur kläderna på en sekund. Då visste inte ens killarna vad ordet vax betydde! Nu är det största pressen på att ha märkeskläder från top till tå, och håret ska spreta så mycket som det går, tills man inte ser skillnad på barnet och en igelkott.

Om det är så här stor press nu, hur kommer då inte sexåringarna se ut snart?

107635-302

Bild: Hel-looks

/Lisa ♥

Klädväggen

Här är en vägg i mitt rum, där jag kan hänga upp morgondagens kläder t.ex. Men oftast blir det kaos, eftersom att jag aldrig orkar lägga in kläderna i garderoben. Men nu för en gångs skull, har jag ordnat upp på väggen, och än en gång visas mina färgsprakande kläder!

Jag har tolv krokar på väggen, som kommer från IKEA. Fjärden heter de, fint namn va?  Krokarna ligger i tvåpack, och de kostar inte mer än 40 kr.

107635-300

Blus, HM
Liten jacka, HM
Klänning, HM Trend
Grå t-shirt, Acne "Bone"
Vit t-shirt, Velour
Jeans, Cheap Monday och Diesel

Fotograf: Lisa Strandberg

/Lisa ♥

Halvt levande, halvt död

Bränd av ett bastuaggregat
Influensa
Fett hår

Jag sitter bara här, och för första gången tror jag faktiskt att jag längtar tillbaka till skolan. Sen i lördags har jag suttit här hemma och inte gjort någonting. Jag har inte kunnat gå pågrund av min brännskada på baksidan av låret, och för att jag blir yr så fort jag rör på huvudet. Men nu har influensan blivit lite bättre, men det är väl ganska troligt, eftersom att jag lever på Ipren!

Det var allt nagativt, men nu kommer det positiva!

Kuckelimuckmedicin
"PS Jag älskar dig!" av Cecelia Ahern
Bra filmer, som
New York Waiting

Eftersom att jag spenderar den mesta tiden i min säng (förutom nu, när jag äntligen lyckats ta mig till datorn) behöver jag tidsfördriv. Jag läser en riktigt bra bok, blandat med tidningar och filmer. Det bästa av allt är mina nya, svarta "paper bag waist" shorts från Zara. Har inte hunnit, eller orkat att ta en bild, men det påminner väldigt mycket om de här från Acne.



Hoppas att ni mår bättre än mig!

/Lisa ♥

Halleluja

O my god.  Tv:n slutar funka mitt i Grey´s Anatomy. Nu kan jag lika gärna bli självmordsbombare, nunna eller något annat under mina principer.

Uppt. 21.32

Kom just på att vi har en Tv uppe också! Jag lever  och slipper gå i kloster.

/
Nora♥


Köp den fort så att ingen ful köper den först och du har en likadan.

107635-298Från: Shopbop
Är den inte söt?! Skitfin om jag får säga min mening, men eftersom det snart bär av til Thailand, så ligger jag i en ingen-shopping-period. Kanske man kan sy ihop en liknande? 
Den har kostat 295 Euro, men nu är den nersatt till 88. Att det är 95% silke i den är ju inte precis en nackdel!


/ Nora♥


Gatufesten -07

107635-297
Längar så mkt  till sommaren och gatufesten så jag passade på att göra en sommaroutfit. Egentligen hade jag velat haft en röd bikiniöverdel till och en lite pösigare väska, men jag hittade inga bilder, så ni får tänka er det istället. :)

T-shirt, Levis
Jeansshorts, Topshop
Flats, Topshop
Väska, Chloe
Bikinitopp, Ellos (!)
Solglajjer, Tophop

Så, vad tycks?

Scarlett Johansson

Jag satt och bläddrade lite i det senaste nummret av Vecko Revyn, då en av mina favoritbilder på Scarlett Johansson dök upp. Hon är ju så snygg!

Visst, hennes svarta linne är alldeles genomskinligt, och varför väljer man då att ha en vit bh under? Men det får vi ha överseende med, för hon klär verkligen i höga jeans. Här går hon modell för Imitation of Christ, Spring 2006.



Scarlett Johansson

/Lisa ♥

Seriöst?

Rätta mig om jag har fel, men är det inte väldigt lätt att ta en blogg oseriöst om man ser att det är två tjejer på fjorton år som driver den? I ett samhälle med fördomar som detta, skulle jag tro det. Så ett tips, läs bloggen först, titta på åldern sen, tycker du ändå att den är skit så är din åsikt iallafall inte grundad på fördomar.

/ Nora ♥

Vouge genom tiderna



Vouge 2007-1916

Hittade hos Alma denna sida. Alla Vougeomslag genom tiderna. Så, var det bättre förr eller vad tycker ni?

Fattar bara inte riktigt hur dom tänkte här...

Prima ballerina

Dagen började jag nervöst, genom att hålla tal inför klassen, eller ja..tjejerna iaf. När jag hållit mitt 3 minuter långa tal om dans, så kändes allt genast mycket bättre. Hela dagen bara flöt på, allt gick jättesnabbt.

Efter skolan gick jag, Nora, Victora och Linnea ner på stan. Nora skulle kika på skorna från Din sko, som hon har bloggat om tidigare. (Som hon förresten köpte!) Jag hade inte direkt några ärenden, jag skulle ner och prata med min danslärare, och gå en sväng på stan med mamma. Det var inte alls tänkt som en shoppingtur, men jag kom iaf hem med två nya fynd.

Den här vita t-shirt/klänning från HM. Den kostade egentligen 79.50, men jag fick den för halva priset eftersom att ärmen var lite trasig. Men det lagar jag snabbt! Det var ett riktigt fynd iaf.
Svart skinnskor från Din sko. De kostade 380 kr, ett bra impulsköp.

jag


Fotograf: Christer Strandberg


Men det bästa idag är ändå när jag var på min dansskola. Jag prata med Anna-Karin om vilka danser jag skulle gå nu i vår. Jag sa att baletten var jag säker på och så. Och då föreslog hon att jag skulle flytta upp, till den avancerade gruppen. Och då måste jag dansa i tåspetsskor, det som jag har drömt om så länge, äntligen! Plus att jag byter upp mig till avancerad jazz två ggr i veckan.

Jag älskar att dansa!



Fotograf: Lisa Strandberg

/Lisa ♥

Tv-junkie

Känner verkligen för en äkta tv-kväll, vad ser ni på ikväll?

/ Nora♥


Yes, life is fair.

Ont i halsen. Ont i huvudet. Grey´s anatomy. Som jag alltid har sagt, det jämnar ut sig.

/ Nora ♥


Vår kväll i foton

Nora skrev tidigare idag om kvällen igår, det här blir faktiskt det tredje inlägget om samma ämne. Men jag tänkte lägga ut lite bilder från gårdagen.

Nora hade gjort jättefint hemma, och goda fördrinkar, men socker på kanten och allt. Till fördrinken hade jag tagit med lite nötter och annat smått och gott.

Fördrink

I köket. Tillsammans lagade vi tacos, så Linnea står med kniven i högsta hugg, och en munter min. Nora står och smuttar på drinken, och ser själv ganska road ut.

Matlagning

Vid bordet. Knäppte inget kort på vår tacobuffé, men här sitter vi iaf. och äter vår fruktefterrätt.

vid bordet

Här är det en närbild på fruktbrickan. Den var inte helt fel om jag säger så.

fatet

Victoria sitter konsentrerat och strör lite socker över blodgrapen.

Vickis

När vi vaknade imorse var det värsta snöstormen! Så nu har vi jättemycket snö helt plötsligt. Försökte knäppa kort genom fönstret, lyckades inte så där jättebra, men man får en känsla av hur det ser ut iaf.

snö

Fotograf: Lisa Strandberg


/Lisa ♥

Bra snäll är jag.

107635-249

Systrami har just plåtat nån isdrottning grej. Coolt, speciellt sminket! Måste ju göra lite rekam för henne och hennes blogg, lägg en liten kommentar, så blir hon glad. :)

Kycklingspett i jordnötsås tack!

Igår var tjejerna här och vi fixade tacos och hade Desperete Housewives-maraton. Riktigt lyckad kväll! Somnade vid sjutiden och är slut som få.

Dagens planer var att vi skulle åka till Farmor och Farfar, men det har blivit värsta snöstormen så det går inte att köra ut bilen. Lika bra det, känner mera för att ligga hemma  i soffan och suga ut det sista ut Desperete boxen, medans pappa åker till Blå kiosken och köper kyckingspett i jordnötssås med vitt ris(det får man aldrig när det är hemlagat, för hälsans skull), som kompensation för Farmors mat. Synd att han redan har bestämt  sig för att det ska bli köttbullar.

Mitt största problem just nu är att jag är jättehungrig, går till köket var tredje minut, konstaterar att det inte finns något att äta för att sedan återvända till datorn. Alltså är jag ganska lycklig.

Hare bra!

/ Nora ♥

Mysdag och myskväll

Idag har jag haft det riktigt skönt! Det började med att jag vaknade kl. 11, mamma kom sen in och erbjöd mig frukost på sängen. Blåbär och hallon smoothie, två mackor, grönsaker och juice. Snacka om god och nyttig frukost. Tack mamma!

Efter min frukost låg jag fortfarande kvar i sängen. Det var filmen "Den lilla pandan", otroligt söt film. När den var slut gick jag och Victoria på promenad med Madde, som hon är hundvakt till.

Senare blir det myskväll hemma hos Nora, tillsammans med Victoria och Linnéa. Vi ska laga Tacos, och Nora har fixat fram Desperate Houswives boxen. Så det blir till att sitta framför teven hela kvällen. Vi ska sova över, så det blir väl film hela natten då.

Det blir ett bra slut på en bra dag.

/Lisa ♥


Plus att hon hade fin frisyr också...

Finns det något mer jag älskar än trevlig personal? Som när jag och Lisa var på Zara,såg jag att det var en av personalen som hade en sådan tröja på sig som jag har på bilden tre inlägg neråt på mig, och jag tyckte att den var så fin, så jag frågade om den var därifrån och om den fanns kvar. Hon visste inte om det fanns någon, men istället för att bara skita i det,och säga, nej jag vet inte, tror inte det ( som man har varit med om såååå många gånger på H&M) så gick hon först och letade på lagret och frågade alla i personalen. Hon gick och kollade på provade grejer och sånt också, eller om någon hade hängt den fel. Tillslut hittade hon den iallafall.

Men är inte sånt underbart? Allt så sån servis på en sån stor butik, med en massa kunder.(Plus att det var under rean) Man blir ganska trött på personalen på H&M te x. Där kan man fråga om kanske en tröja, om den finns i en annan storlek, eller om dom kommer få in fler. Det ändå svaret jag (oftas) får är, jag vet inte, kanske. Men kan du inte kolla då? Men det är nog bara om som hänger ute. Man tappar lixom suget.  Är det så på H&M där ni bor också, eller är det bara vi i Sundsvall som är olycksdrabbade? 

/ Nora♥

Så jävla skön!

107635-248

Acne



Jag säger bara Acne, jag tror att ni förstår resten.

Rerans investering

107635-233
Som Ola, ska min kille se ut.

Ett litet reafynd från Zara. Eller för min del är inte en tröja som kostar trehundra ett fynd, utan snarare en investering. så vi väljer att kalla det " Reans investering istället" för den var ju trots allt på rea.
En bra investering iallafall kan vi konstatera.Gillar a-linje formen jättemkt, jag känner mig inte så stoppat som jag brukar i Polo. :)

Sedan kan ni även ursäkta att jag bara har hunnit målat ena handen, ska måla andra nu innan jag kilar iväg till skolan! :)
 
Ha en bra dag!
          
/ Nora ♥

Skofrossa

107635-229Dinsko

 Hittade dessa hos Lottisin. Har alltid velat haft orginalen av dom här skorna, men tyckt att dom varit lite dyra. Att Dinsko kanske inte har världens bäska kvalitet kan jag gärna se förbli i sådana här tillfällen. 380 kr kostar dom och eftersom jag behöver ett par skor som inte är ballerinaskor som jag går i nu, så tror jag inte att mamma har så mycket imot  att betala dom. :)   

/ Nora ♥

Kate Moss inspirerar

107635-228
Det är precis vad jag letat efter! För ungefär ett år sedan,när såg jag en bild på Kate Moss, och hon hade exakt såna här skor och jag tyckte att dom var så fina, har jag letat. (kanske hennes också är från Topshop,  det sägs ju vara en av hennes favoritbutiker) Sådana här enkelheter brukar jag inte falla för, men jag älskar dom!

25 pund kostar dom och det är inget jag har råd med just nu, när det är Thailandsresa på G. Men jag ska till stockholm i början av sommaren iallafall och finns dom kvar då så köper jag dom direkt!


Uppt. 18.07 Tänker på dem hela tiden och vill inte riskera att dom ska ta slut,så  jag får väl spara ihop lite slantar och försöka få tag på dom på något sätt, (har ju inte Topshop här) för jag ska ha dom!

Uppt 2: Hittade bilden tillslut! Varsågod!

/Nora♥

 

Sundsvall, Yes!

Har just varit på en liten shoppingrunda, ett par gråa tights och ett par lila leopardmönstrade trosor blev det. :) Men det var inte det viktiga, utan när vi har på H&M såg vi att Gift of the day-skinnjackan fanns kvar! En massa i brunt och två styckna i svart. Testade den men tyckte inte riktigt om kragen, synd på ett sånt bra pris. Även kashmirtröjan finns kvar. Ibland är det verkligen bra att inte bo i en storstad, LOSERS :)

/ Nora♥

Budget eller lyx?


Visst, armbandet från The Bone Collection, av David och Martin är riktigt snyggt. Men ett armband i äkta guld kostar alldeles för mycket. Så därför blev jag jätteglad när jag hittade det här liknande armbandet från Indiska. Som kostade mig 49.50. Snacka om fynd!

Så, vad säger ni, budget eller lyx?

tha rmabndDavid och Martin

/Lisa ♥

Moulin Rouge

Var är det inte man ser när man kommer hem?! För det första så har paketet från Asos kommit, innehållade detta och dom här i svart och lila. Nöjd?Japp. 

Det braá två är att Moulin rouge, min favoritfilm, ligger i trappen när jag kommer hem. Har inte sett den på...veckor! Så nu blir det några timmar av underbar film och Nicole Kidman:) WOHO!  
107635-217


/ Nora♥
 


Nicole Kidman

107635-208


Är det bara jag som tycker att hon är otroligt vacker?!

Hon heter Amanda tror jag, men hon kallas för mongo.

Var det någon som såg på Pippi imorse? Vid typ halv 12. Skönaste citatet var ändå när dom kom till den där bondgården med alla barnen.
 
- Vad heter den där lilla där då? (Pippi pekar på en liten unge som äter jord)
- Han kallas för PisseNisse men han heter Nils-Oskar tror jag. ( Det älsta syskonet)

Han visste inte vad sin egen lillebror hette,haha.

Gosh, vad jag älskar Pippi! :D  

107635-206
/ Nora ♥


  
 
                                                                                                        

                                                                

What Lisa need (fast hon vet det inte än)

Jag som var färdig med datorn för ikväll! Min plan vara att försöka somna innan halv två, men du är den planen sabbad. En halvtimme till vid datorn, fika, fixa. Plus att jag har en ny bok som jag ska börja på, Da vici koden. Nu tänker ni säkert, Men åh har hon inte läst den än!? Nepp, det har jag inte, bättre sent än aldrig säger jag bara. Har ni läst den? Är den bra?

För att återgå till ämnet. Varför satt jag mig vid datorn när jag var done med den för ikväll? Jo, jag fick nämligen syn på det här söta halsbandet från Asos förut ikväll och kunde inte låta bli att tänka på det! Det skulle passa perfekt till Lisa, hon dansar ballet och skulle behöva lite färg. (Hon är i en väldans färglös period just nu, grått,brunt,beige,svart och om du har tur kan du också få se lite vitt, tur alltså. Det måste ha med åldern att göra.) Det är lite sliskigt barnsligt men det kan hon lätt tona ner.

 107635-200

/ Nora♥

En helt vanlig onsdag

Yes, vintern är här!? Lite snö har iaf kommit, och med några minusgrader kör backarna igång med snökanonerna.

Idag åkte jag snowboard för andra gången den här vintern, eller vad man nu ska kalla det. Det var inte riktigt samma känsla med gräs runtom, men det var riktigt kul ändå. Fast såklart så ramlade jag ju, och slog svanskotan. Så nu kan jag knappt röra mig utan att det gör ont, men det var det värt.



Förresten så har vi inte lagt ut några bilder från nyårsafton. Jag och Nora firade tillsammans i min stuga. Det var väldigt kallt, men vi knäppte några fina bilder nere vid stranden. Så här såg vädret ut där:

ååstön

Fotograf: Lisa och Nora

/Lisa ♥

Pluggis

VG i tyska blir mitt nyårsöften, DEN DU!

Nyårslöften, nån?

/ Nora♥

Nora klarar biffen

Ett tag funderade jag för att falla för blogg-grupptrycket och göra en "årets" lista, för att bli en i gänget liksom. Men min starka sida, som står imot sådant, hoppade plötsligt fram och varnade mig. Så nepp, det blir ingen "året som gått" lista. Hoppas att ni inte blev alltför besvikna och hoppas att ni följer mitt exempel att dissa det hela. 

Jag känner att jag så gärna vill klaga på att jag har träningsvärk men det blir det inget av eftersom jag inte får träna på tre veckor för denna jävla infektionen i knäet. Shit, jag mår inte bra av det asså.  
 
Eftersom Lisa har övervunnit html-kodernas krafter när det gäller bakrunden, så är det bara att fixa såna här gulliga bilder där uppe vid namnet.  Yäy.

/ Nora ♥

RSS 2.0