Höstmys

Höstkylan är på ingång, den lilla senapsgula värmer inte speciellt mycket längre. Men så hittade jag den mysigaste halsduken på H&M, precis som den från Giles Deacon´s fall/winter 07 visning, dock i lite mindre storlek. Och tror ni inte att den låg fint inslaget, i ett paket på min födelsedag då? Jo, det gjorde den!

image1149

I like it!

Lisa

Dresscode

Som sagt, nu är jag mina 15 år fyllda, och det ska firas med bjudning hemma hos mig på lördag. Men vad ska jag ha på mig? Temat är avklätt(!) alltså mycket hud. Tvärtom hur jag brukar se ut i vanliga fall. Nora mobbar mig för mina "tält". Jag klär mig tydligen i alldeles för mycket oversize. Med ett undantag i helgen förstås!

image1148
Tid: Lördag
Dresscode: Avklätt

Inspirationssökningen fortsätter..

Lisa

Favvo

107635-1113

En ny favoritsjal, oh yes. Köpte den när jag var i Stockholm, någon inte speciellt stor secondhand på söder, minns dock inte vad den heter. Har haft den typ varje dag sen dess. 225 pix.

Dagens "mysoutfit"?!

Jag fattar liksom inte. Vad är grejen med att lägga upp en "mysoutfit" på en mode/inspirationsblogg (ni fattar)? Då menar jag inte en skön, slapp, snygg outfit, utan de som lägger ut ungefär "mjukisbyxor TEAM SPORTIA, stor ful tröja, pappas" och likande. Typ, idag är jag hemma och är sjuk, så här ser jag ut (haha, det rimmade!).  Att ens kalla ens myskläder för "outfit" är ju skrämmande.  Är inte meningen med att lägga ut outfitbilder, att man lägger ut det man tycker är snyggt, för att dokumentera och inspirera andra? Iallafall för mig.

Skulle någon kunna förklara för mig, whats the deal med mjukisoutfits? Någon som vet?

Nora

Födelsedag

Nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg senast, ber om ursäkt för det! Idag fyller jag iaf 15 år, och Nora den sötungen hade bakat mig en kladdkaka. Tack Nora!

image1147image1146

Lisa

Stängsel

107635-1139107635-1138107635-1137107635-1135107635-1134107635-1131107635-1130107635-1129107635-1128107635-1127107635-1126107635-1125107635-1124107635-1123107635-1122107635-1121

Anna: Solgul klänning, min, second hand.
Jag: Linne och klänning, Monki, tights, American Apparel. 
Jag: Parkas H&M
Anna: Jacka, Beyond retro, jeans Cheap Monday. Båda mina.
Anna: Linne, Monki, Halsduk, H&M.
Jag: Kjol, sydd av Lisa, Armband, Beyond retro, skor, Nike.
Jag: Kjol, hemmasydd.

Lite bilder som Anna och jag tog förra veckan i mörkret. Oredigerade och lite dåligt ljus, men sådant får tålas.

Nora 

Ps. Ska visa shoppingen från Stockholm, bara jag hittar minneskortet!

Uppt. Snygga Nickie har gjort det igen, redigerat ett bild i photoshop! Tack så jättemycket, gillar den! :)

image1145



 

Lördag

107635-1143

Lördagskvällen spenderades hemma hos Anna som hade fyllt år för typ 2 månader sen. Sent, jaja. Just ja, jag har ny klänning också, det är inte att förglömma. Den ombloggade Idiskaklänningen som är så snygg så snygg har blivit min. Dock i XL men det fixades med symaskinen. 99 pix.

Klänning: Indiska
Skor: Din sko
Jacka: H&Ms barnavdelning
Armband: Beyond Retro


Puss!
Nora

Nu ska vi försökta pussla ihop det här.

107635-1142

Hittade denna bild på StockholmStreetstyle, från Soukpartyt. Min kära syster kan skådas till vänster. Skitsnygg såklart. Men det är en ska jag inte kan få att gå ihop med bilden på henne. Koftan. Hon har en grå kofta. För det första trodde jag inte att ordet Kofta fanns i hennes ordföråd, eller att tinget ännu mindre existerade i hennes garderob, inte något grått heller för den delen. Men tydligen. Hon har gått och blivit ordentlig och skaffat sig en. Kofta.

Nora

Ego

107635-1141

Här kommer en bild iallafall från bilderna tagna i studion. Resten av bilderna har jag på en skiva, ska ladda in dom på datorn senare, kanske att jag lägger ut någon till. Fick också fixa lite med den i Photoshop, dock inte min starka sida.

Nora

Jag tyckte att en blå fattades

En ny kjol har sytts, en blå .Minns inte senast jag hade ett blått plagg, (förutom jeans) men ja gillar den. Puffig, med blommig linning, och tryckknappar där bak. Känns dock inte stor i midjan, får nog flytta in knapparna. Synd att det är lite pillrigt med tryckknappar bara. 

107635-1121
Bilder tagna av Anna och hennes snyggkamera.


Har ju praoat på Hv foto (ett gymnasieprogram) den här veckan, och idag fick jag vara med på bilder tagna inne i stuion. Kändes proffsigt! Imorgon ska jag redigera dom i photoshop, kanske lägger ut någon efter det.

Nu ska jag äta kolakakor som jag och Linnea bakat, och kanske ge idol en chans!

Puss!
Nora


Snart blommar det inte mera.

Äsch, meningen var att det här inlägget skulle handla om shoppingen i Stockholm. Kameran och minneskortet var på skilda vägar, jag hittade minneskortet, men sen när jag skulle börja leta kameran så tappade jag såklart bort minneskortet. Inte enda gången det blir så när jag ska leta två saker samtidigt. En lärare sa till mig en gång att jag var disträ, jag kunde inte förstå för mitt liv vad hon hade fått det ifrån, men jag har börjat förstå.

Men nu får det bli outfitbilder istället.


107635-1106
107635-1104
107635-1105
(ursäkta de fula datumet på bilderna, jag inte med funktionerna på kameran)

Amanda
Jacka: Second hand (?)
Armband: Punktshop
Kjol: Present från mig som jag sytt.
Väska: Från L.A
Strumpor: Lindex
Stövlar: Mammas gamla gamla.
Halsband: Present från Mormor.
Strumpor,halsduk och linne har jag ingen aning om.

Jag
Linne/klänning: Monki, djuuupt i ryggen.
Badräkt under: Gina tricot.
Latextights: American apparel, köpta här.
Jacka: H&Ms barnavdelning.
Skor: Din sko.

Armband: Beyond Retro

Väska: Second hand.


Snart: Grey´s!

Nora


Stockholmsvimmel

Igår kom jag hem ifrån trippen till stockholm. Trevligt. Lite shoppning blev det också, för mig som inte skulle shoppa, men det är sådant som händer, och som gärna får hända. Men bilder på det kommer ikväll eller imorgon!




Bild 1. Tårta och hela fadderullan.
Bild 2. Väska från Beyond Retro. Blev dock inget köp.
Bild 3: Finaste paraplyet jag sett på länge finns på Topshop. Men 299 pix? Njaa...
Bild 4. Amanda wants them, but she can´t get them. Från Beyond Retro.
Bild 5. En fin väska från Topshop, men den var också lite dyr. 550 spännisar typ. 
Bild 6 och 7. När jag ser sånna här fina saker, undrar jag varför jag inte har råd att betala 100(Uppt. 1000 ska det vara, så fattig är jag faktiskt inte, haha!) spänn fär ett par skor.
Bild 8. Amanda pratar i telefon.
Bild 9: Snyggposen.
Bild 10: Vi satt på ett jättemysigt italienskt kafé på söder och åt lunch.
Bild 11: Amandas nyinköpta väska från Beyond Retro, och min gamla troga (som dödar min axel) från Myrorna.


Nu ska jag och Anna ut och fota lite! 
 
Puss!
Nora


Dagens inspiration

image1093
Bild: Face Hunter

Jag hittade den här snyggingen till klänning idag. Jag gillar hennes kombo. Grå oversize t-shirt med upprullade ärmar, tillsammans med det tajta fodralet, som har sjukt snygg ringning fram. Leopard är inte min grej, men det gäller att se bortom mönstret. Jag har prao nu till veckan, och eftersom jag ska vara på tygaffär kan jag spana på tyg, till en liknande klänning.

Lisa


August

image1090
image1091

August ställde upp som vår gästoutfit. Visst är han snygg då?

Lisa


Kräftskiva

Jag hinner göra ett snabbt inlägg. Ska ha kräftskiva ikväll med tjejerna, och innan hela kalaset börjar skulle en uppdatering inte sitta fel. August fick stå för min dagens. Här i nyjackan från H&M, och Monkisjalen.

image1086
image1087
Vi har ett husbyggeprojekt på skolan, och här är vår grupp. Från vänster: Simon, August, Victoria också jag då.

Nä, nu ska jag vara social och äta kräftor!

Lisa


Mitt eget barn och lite andra saker

Trevligt dag, och väldans trevlig shopping.  Jag och Anna tog en sväng på Erikshjälpen, och sedan ut mot Birsta där min älskade kamera införskaffades. Jag ska behandla den som om den vore mitt eget barn. På Erikshjälpen fyndades det minsann  en del, en sjal, en kjol och en hårrosett!


1. Min kamera♥
2. Rosett på sådan här hårklämma som gamla tanter har, 5 spänn.
3. Min finiskjol, som egentligen är alldeles för liten, men det måste väl gå att fixa på något sätt. 20 kr.
4. Fyndat.
5. Sjalen från Erikshjälpen, 79 kr (dyrt för att vara där!)

Just ja, en till bra sak är att mina latextights kom idag. Hade köpt dem av den här tjejen. Kommer en bild med dem en annan dag.

Imorgon bär det av till Stockholm efter skolan, för att hälsa på Amanda (syster min). Vem vet, kanske det blir lite shopping också, har ju trots att pengar kvar eftersom jag trodde att det här med kamera skulle bli dyrare. Och inte tänker jag spara inte!


Nora

Ps. Jag har fortfarande inte hittat min Adidas!


Perfection

image1078
Tjejen i mitten; Svarta höga jeans, en vit lös t-shirt, stor mönstrad sjal, långt brunt hår tillsammans mittbena. Perfektion, är vad det är.

Lisa

Never give up on the good times

image1074image1075
Skinnjacka, Röda Korset 75 kr.


Lisa

En av mina bästa vänner

image1073

Jag har förlorat en av mina bästa vänner. Kanske för alltid, kanske för ett tag. Men sorligt är det det. Den värmde mig när jag var frusen, klädde mig när jag inte hade något annat, myste med mig, eller bara var allmänt stylish. Men nu är det borta. Ännu sorligare känns det när jag tänker på att jag letade i typ 1000 år för att hitta den, så det är ju inte bara att traska till affären och köpa en ny. Min älskade Adidas.



Ps. Jag gillar att vara dramatiskt, den biten fattas i mitt liv.

Nora


Den lilla gula

Jag ska kanske visa jackan som jag köpte igår då. Om man tittar igenom mina outfitsbilder, eller varför inte garderoben, finns det inte mycket färg. Men det kommer mer och mer, och jag är väldigt förtjust i färgerna som hösten erbjuder. Som t.ex. senapsgul. Och hur bra passar inte den här jackan då? Så nu är jag ett steg närmare färgpaletten!

image1070
image1071
image1072

Jacka, H&M

Lisa

När du har sjukt bra koll och hälsan i behåll då är det glassigt

Det blev en lång dag igår! Till att börja med, var jag och min mor nere på stan till klockan tio. Jag var i stort behov av en jacka. Glansjackan är inte den bästa värmekällan, den här årstiden.

Vi strosade omkring fram till klockan tolv, då jag skulle till dansen. Jag ska dansa och gå modevisning(!) på mässan, som äger rum den sista helgen i september. Vi hade extraträning inför det. Men tro nu inte att det är värsta glassiga visningen. Nej, nej jag ska dansa occh gå visningen i tantkläder! Jaja, det ska iaf bli kul! Jag får håret färgat och klippt om jag vill, och sminket får jag också fixat. Jag kan ju försöka ta några outfitbilder kanske, för att memorera början till min blivande modellkarriär!

Så här såg jag ut klockan tio på morgonen, när regnet öste ner utanför. Mina tjockare tights har jag letat fram i garderoben, blev lite inspirerad efter det här.


Mammas myskofta, Sisters
Linne, Julian Red
Sjal, Monki
Tights, Gina Tricot
Nyväskan, H&M
Skor, Topshop

+ Parkas och paraply

Lisa

Det duger inte!

Idag(igår) har det varit en delvis trevlig dag, och delvis inte. Det som inte var så trevligt var att vi hade mitt älsklingsämne fysik, och att skolkort skulle tas idag. Well, det kan väl vara kul, men man ser ändå lika stel ut år ut och år in.

Den trevliga delen var kvällen som tillbringades hemma hos Anna. Och en liten promenad blev det också. Vi gillar att gå, Anna och jag (vi har inget bättre för oss).

107635-1063
Kjol: Korvskinnet som Lisa kallar den, hemmasydd. 
Skor: Converse
Tröja: Carlings
Cardigan: Whyred. 
Jacka: H&Ms barnavdelning
Väska: Second Hand


 
Anna snålar som vanligt när det gäller bilder på sig själv, medans jag posar för glatta livet (se ovan). En upptäckt som gjordes idag var även att Cola Zero duger inte, nej inte alls som Cola light.  Det är som om Cola Zero försöker vara vanlig Cola, men det går inte, det känns i slutet av klunken. Det är bara light som duger. Lite intressant insider fakta.

Godnatt!
Nora


I mitt huvud

Jag kikade igenom gamla bilder, och bilderna från vårt modevisningsprojekt dök upp. Jag blir så sugen på att göra det en gång till, fast den här gången med höst/vintertema. Det skulle vara sjukt kul! Tänk stora stickade plagg, dova färger, och många, många sjalar och halsdukar, ist för alla lätta plagg och klara färger som vi använde till den förra.
image1061

Jag blir riktigt peppad nu alltså..

Lisa

Tack och bock!

Nu är rummet nästan, nästan klart. Med bara några små, enstaka justeringar är det inte långt ifrån helt perfekt. Jag älskar garderobslösningen! Nu hänger allt på en samlad plats + att jag ser allting på samma gång. Skrivbordet fick en ny och bättre placering. Det används mest som sybord, och fönstret ger ett bra ljus. Nu blir jag inspirerad att sy klart mitt lilla projekt, och börja på något nytt.


Jag ska också passa på att tacka Sara, och Mange Schmidt, för överraskningen som kom på posten. Jag skrattade för mig själv när jag öppnade paketet. Det är en grymt bra låt, och jag antar att Elin blev grön av avund, över den signerade singeln!
image1055

Tack, Lisa


Jävligt snygg

107635-1053

107635-1051
Bilder hittade hos Palea som hittade dom här.

Nora

Helgen

107635-1045107635-1039
Jacka: H&Ms barnavdelning (här har ni en bättre bild på den!).
Cardigan: Whyred
Linne: Indiska
Sjal: H&Ms herr
Skor: Nike/Nilson
Tights: H&M typ.
Armband: Blandade mammas och secondhand.




1. Snyggaste posen vid en ännu snyggare lyktstolpe.
2. Ja fan va halt!
4.Lisa och Anna, sweethoneysugarpie (syltkaka och kanelbulle)
5. Spexit! Jag och Vickis. 
 
Kvällen tillbringades hemma hos Lisa inklusive kvällspromenad av mig och Anna. Dagen efter hade vi planerat in en picknick, men eftersom det var skitkallt och regnade så höll vi till i Linneas trägårdstält. Kan räknas som en picknick kanske ni tycker, men enligt mig så måste man sitta ute på marken om det ska kvalificeras som en picknick. Men mysigt blev det iaf.

107635-1049

Bilder: Anna

 Puss!
Nora

Ny väska, och en ny garderob

Nu ett tag, har jag varit på jakt efter en ny väska, med tanke på att min gamla är lite småsliten. Jag hittade den här, på hör och häpna: H&M:s herravdelning! Jag som aldrig köper herrväskor.. Jaja, det har blivit några herrväskor nu, men jag gillar ju dem, så varför sluta med något som fungerar?

image1030

Jag gillade den direkt när jag såg den, så jag slog till direkt. Den är i bra storlek, har snygga detaljer, och den kommer att hålla hela hösten, och vintern. För 298 kr, eller just ja, 291 kr (jag hade ett presentkort på sju kr) blev den min!

Garderoben fylls på, men platsen är knapp! Mammas rum fungerar just nu som förvaring till min klädstång. En sväng till IKEA var väl behövlig, och mitt rum är på bättringsvägen.


Fortsättning följer..

Lisa

RSS 2.0