Vi flyttar! www.aife.tjejsajten.se

Sådärja! Som en del av er redan har lisat ut, så flyttar vi nu till tjejsajten! Det blir en liten omstart för bloggen, med ny design och troligen mer upptadering. Så med det här inlägget lämnar vi webblogg (lite separationsångest). Glöm inte att ändra adressen på bloggkoll också, så ni inte missar några upptaderingar. Ni följer väl med?!

Nya adressen: www.aife.tjejsajten.se


Nora och Lisa

Vänta lite, vi kommer snart

Vi ligger lite under uppbyggnad här, men vi återkommer snart med förändring som vi hoppas att ni gillar! :)

Nora och Lisa

Det var min morfars tröja

107635-1670107635-1666107635-1668
 morfars, h&m 

Lisa

It sucks

107635-1660

Något tärd man blir på vissa ibland (mest tjejer), som har så jävla svårt att ta lite kritik! Man kan inte säga någonting i denna värld utan att uppfattas som bitchig. Det ända folk verkar vilja ha är en massa gulligull. Men hur mycket utvecklas man på det? Nä just det, ingenting. Inte gör det saken bättre att man får höra att man  tydligen "ser" bitchig ut också. Kanske finns det sanning i det, kanske inte, men jag tycker att man ska lära känna innan man yttrar sig. Förresten har jag ont i halsen också.

Det suger verkligen.

Nora

Lykke Li

image1653
Bara för att hon är så snygg och bra, och för att hennes låtar går i repeat i min mp3 (som helst skulle vara en Ipod, men det är det inte!).

Lisa

Viking

107635-1648
107635-1650
Jag gick in i butiken, provade dem och det var ingen tvekan om saken.

Lisa

...och stövlar som är blå

107635-1646

Ikväll var vi ute och gick på en mycket inspirationsgivande promenad. Blött var det, och mina skor är helt nerdränkta. Jag vill verkligen ha mina Vikingstövlar nu! Jag ska nog köpa dem imorn, eller idag blir det visst.. ja det ska jag minsann.

Lisa

One day I'll fly away, leave all this to yesterday

107635-1601
107635-1604
107635-1602
Sjal 100% kashmir, 20 kr på Röda Korset.

Jag älskar verkligen Röda Korset. Det är lätt min bästa affär. Och Moulin Rouge är lätt min bästa film. Samma sak som att  kompisar är lätt de snyggaste och bästa. Enkelt. Hejdå!

Secondhandshopping

Jag har faktiskt skrivit ner en lista, på saker jag ska kolla efter på Röda Korset. Riktig serious shopping, men det finns så mycket grejer där, så jag måste vara lite koncentrerad på vad jag vill ha. Vad töntigt det här låter, men det lönar sig när jag väl är där.

  • Skinnjacka. Jag letar fortfarande efter den ultimata skinnjackan. En svart, kort, lite lagomt sliten och helst utan muddar på ärmarna. Jag hittade ju min bruna på Röda Korset, men jag söker fortfarande efter en svart.
  • Jag ska som sagt leta efter ett blommigt tyg. Jag har ritat hur jag vill att den blivande klänningen ska se ut. Den är enkel i modellen, kort, ganska framträdande ärmar och med en dragkedja i ryggen.
  • Sedan är det ju sånt som man alltid tittar efter; Fina skor, solglasögon, en stor weekendbag och små handväskor m.m.
  • Jag är jättesugen på en fin klänning. Kanske i nått skirt material, enfärgad, mönstrad. Jag är öppen för förslag. Jag gillar ju verkligen byxor, men hela veckan har jag gått i strumpbyxor och det är så skönt + att det verkligen är fint med klänningar. Särskilt till sommaren!


Lisa


RSS 2.0